25 Ekim 2021 Pazartesi

APTALI TANIMAK - A. M. CELAL ŞENGÖR

Kitapta Celal Şengör'ün Cumhuriyet Bilim ve Teknoloji Dergisi için yazdığı yazılar var. Her satırına katılmak zorunda değilsiniz elbette, ve fakat bir bilim insanının bilhassa bu vatanın günümüzdeki düzen ve işleyişi hakkındaki fikirlerinden edineceğiniz birkaç şey mutlaka olacaktır. 
Altta kitaptan bir kaç satır var...
Okuyunuz, okutunuz...

"Akıllı insan problemin çözümüyle ilgilidir, aptal ise kendi kafasındaki herhangi bir fikri çözüm diye dayatmak ister."


"Okullarında itaat ve kanaat öğreten toplumlar başkalarına itaate ve kendilerine verilene kanaate mecbur olurlar."


"Cehalet en büyük düşmandır. Ama bu düşman dışarıdan gelmez.  Bunu biz kendimiz büyütür, bizi daha çok cahil edecekleri başımıza getirmek için sandıklara koşarız,  zira cehalet rehaveti,  rehavet yalancı bir rahatlığı, o da sonunda felaketi getirir."


"Bilimin ülkemizdeki çöküşünün en önemli sebebi ise tamamen bilgisiz politikacılardır..."


"Görmeden, kontrol etmeden,  muhakeme kurmadan inanmayı öğrenmiş bir toplum gerçeği aramaz."


"Bir şeyi ortadan kaldırırken yaptığınızı başkaları fark etmesin isterseniz en iyi yol, yok etmek istediğiniz nesneyi sulandırarak çoğaltmaktır."


 

8 yorum:

  1. Celâl Şengör sıra dışı biri. Çok zeki ve zehir gibi hafızası var. Sevmeyeni çok ama ben fikirlerinin çoğunu benimserim.
    "Bilimin ülkemizdeki çöküşünün en önemli sebebi ise tamamen bilgisiz politikacılardır..." sözü biraz eksik kalmış sadece. Ülkemizdeki çöküşün sebebi sadece bilgisiz politikacılar değil aynı zamanda kendisinden başka bir şey düşünmeyen egoist politikacılar.
    Şengör aslında bipolar hastası, görünenin aksine hiçbir arkadaşının olmadığını söylemişti bir röportajında. Bu özelliğe sahip hastalar normalin üzerinde zeka düzeyine sahip. Belli bir konu üzerinde deha seviyesine gelebiliyorlar. Kitabı bence de okunmalı ve gerekli çıkarımlar yapılmalı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      ben de kendisini dinlemekten yorulmadığım nadir kişiliklerden biri olarak görüyorum, özellikle son dönemde...
      Aslında o sözün devamı da var ki sonu gelse sonu da oturacak ama Silivri uzak bize :D
      Mental bir rahatsızlığı olduğunu biliyorum ama üzerinde durmadım açıkçası, ama zeka düzeyi bence de ortalamanın üzerindedir hele de bizim ülkeyi baz alırsak ohoooo... :D
      Bence de her sözüne tamam demek çok mantıklı değil tabii ki,kim olursa olsun, kendi mantığımız ya da inanışlarımız süzgecinden mutlaka geçirmeliyiz .

      Sil
  2. tanımıyom bakayım bi kimmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      dalga geçiyorsun diye düşünüyorum, hatta eminim :D

      Sil
    2. yok ya bilmiyordum valla, baktım şimdi :)

      Sil
  3. alıntılar etkileyici, sevgiler...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      Hoca efsane ya :D sevgiler canımcım...

      Sil
  4. Bu kitap kardeşimde var. Bana okumamı söylemiştim. Bir ara okuyacağım ama ne zaman bilmiyorum :-)

    YanıtlaSil