23 Eylül 2021 Perşembe

KARISINI ŞAPKA SANAN ADAM- OLIVER SACKS


 "Kişinin IQ'su ne olursa olsun, ruh armoniktir."

    Bu kitabı ne kadar uzun zamandır okumak istediğim konusunda bir fikrin var mı dostum,  hiç zannetmiyorum 😃
O halde öğreneceksin, kitap listelerimin başında sonunda mutlaka olan kitaptır kendisi fakat ben bu kitabı her defasında farklı listelere nasıl eklemiş olabilirim diye düşündüren kitap özelliği de göstermektedir. Peki bu özelliği hak etmiş midir, tabii ki her satırında etmiştir.  

Kitap:
    Çevirisi Çiğdem Çalkılıç tarafından yapılmış olup, YKY'nin ilk basımını 1996'da yaptığı, ve Yaşantı kategorisine uygun bulduğudur.  Buraya kadar benim açımdan büyük bir durum yok fakat Editör koltuğu Birhan Keskin 'e verilmiş ki bu benim için oldukça mühim, bu durum kendisiyle "toprak" oluşumuzla alakalı bir durum olabilir olsa da kalemine, yetkinliğine gözü kapalı güvendiklerim arasında oluşu daha ehemmiyetlidir.
    Biraz da içeriğinden söz edeyim kitabın,  kurgu olmayışı dışında siz kitap okurlarının mutlaka bilmesi lazım gelen husus, Nöroloji bilimi üzerine, Nöroloji ilmine gönül vermiş birince ve bolca Nöroloji terimleriyle yazılmış olmasıdır.  
    Kitap her okura hitap etmeyebilir fakat okumanın sadece göz kası çalıştırmak olmadığını düşünen her birey için tatmin edici olacaktır, zira Nöroloji kendi başına anlatılmaz kitapta, reel örnekler üzerinden, psikolojik ve sosyolojik ilave bilgilerini de vererek derinleştirilmiştir. Özellikle eğitim camiasında yer bulmuş arkadaşlar için fevkalade faydalı olacağını ve kitabı kapattıktan sonra bitirebilecekleri bir hikaye okumadıklarını anlayacaklarını garanti ederim. 
    4 bölümden ve 236 sayfadan ibaret kitap muazzam bir kaynak kitap aynı zamanda ;
    Freud desen var, Piaget , Bertrand Russell, Strauss, Leibniz, Kierkegaard,  Tourette, Borges Myers, Silverberg ve yazarın Nörolojiyi bilim haline getiren kişi kabul ettiği Hughling Jackson olmazsa olmaz durumunda. Hatta hatta Gauss ve Chomksy karşılaştırması da var kitapta, yok yok demek bu duruma cuk oturabilir :D

"Entelektüel farklılıklar ne olursa olsun, rol yapma, oynama ve 'olmak' insan hayatının ayrılmaz bir parçasıdır. "

    Yazarın, kitaba adını veren hayatı daha etkileyici bulmuş olabilirliğine rağmen bana göre "sayıları iletişim aracı olarak kullanan ikizler" daha etkileyiciydi. 
    Kitabın yine bence tek kusuru Otistik, Moron ve Özürlü kelimelerinin kullanılmış olması. Ama bu işin ustasına laf etmem abes olur tabii, bir de bu isimlerin bir miktar aralarında fark olduğunu anlatmaya başka çare yok belki de diye düşünmekte fayda var. Zira yazar da kişilerin ne kadar özel olabilir olduğunu anlatmaya çalışmakta bütün kitap boyunca.  Bu durumda sevgili dostum siz hiç okumamış olanlara okumak, biz okumuşlara da tekrar etmek hiç olmazsa kaynakçasından bir kitap daha seçmek düşer. 
    Sağlıkla, kitapla, sevgiyle kalman dileğiyle :D
    
 


15 yorum:

  1. okumuştum eğlenceli gelmişti bana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      eğleneli olan kısmı da var tabii fakat çarpıcı demek tam olarak bendeki tesiri karşılayabilir...

      Sil
  2. Duymuştum Eylem'cim ilginçmiş merak ettim bakayım ben de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      kaçırma diyebilirim gönül rahatlığı ile bu kitap için...Canımsın...

      Sil
  3. Severim bu tarz kitapları. Listeye eklendi.

    YanıtlaSil
  4. İlkay,
    sevindim desem, çünkü kendim de sizlerden yola çıkıp işğtahlandığım hikayelere bayılıyorum :D

    YanıtlaSil
  5. Başlığı zaten kendi başına ilgi çekici ve enteresan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnCsl,
      başlığa isim veren hikaye enteresan :D

      Sil
  6. bu kitabı merak ediyorum, güzel yorumundan sonra aldım listeye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      beğeneceğini tahmin ediyorum :D

      Sil
  7. Bu yazardan çok okumak istemiştim bir sürü kitabını not etmiştim, bu tip kitapları da seviyorum üstelik ama bir türlü olmadı. Yeniden hatırlattınız umarım yakın zamanda okuyabilirim:) Elinize Sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      bence de seversiniz Gül Hanım, kurgu bir anlatı değil ama yine de efsane bir şey :D Umarım en kısa zamanda okuma şansı bulursunuz, sevgiler...

      Sil
  8. Çok güzel anlatmışsın, listeye ekledim. İlgi çekici bir konusu var:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkeşfi,
      gerçekten ilginç bir kitap...İlginç vakalar var :D

      Sil