17 Nisan 2021 Cumartesi

ÖTEKİLER- TUNCAY ÖZKAN

 


"Kuraklıkta beklemeyi, sert kış günlerinde titremeyi, ölümlerde sevinmeyi, çalışmayı, çok çalışmayı biliyorduk. Ama umutlu olmak? Bu konuda en küçük bir şey duymamıştım. "

"Öldürmek doğal olunca, ölüm de sıradan oluyordu. "

"Zorunluluk hayatımın en önemli gerçeği idi."

"Allah'ım ! Eğer bu karanlığın içinden bir ışık doğmayacaksa, aydınlık neden var? Eğer bunca zulümden sonra yeni bir şey olmayacaksa, karanlık kazanacaksa, hep zalimler kazanacaksa sen neden varsın?"

Kitabın 6. basımı 2013'ün Aralık ayında 170 sayfa olarak yapılmış. 

Kitap Hüseyin Yanç'ın gerçek yaşam öyküsünün kurgulanmış şekli. Kim bu Hüseyin Yanç diye merak edenler kitabı da okuyabilir,  google amcaya da sorabilir. 

Öykünün benim gibi Trakya'nın bağrında doğmuş ve Ankara'dan öte Anadolu'ya geçmemiş biri için anlamlandırılması zor. Ama yine benim gibi Doğu 'yu her zaman merak etmiş iseniz ve üzerine okumalar yapmışsanız inanılması çok ta imkansız değil.  Ve her ne kadar gerçek olaylardan yola çıkılmışsa da kurgusallık gereği olayların çok yüzeysel anlatıldığı, derinlemesine kaleme dökülemediğini söylemek yerinde olacaktır. 

Özellikle son kısımlarının keşke bir miktar daha anlatılsaydı, ya da kesin olarak sonuçlanabilseydi hissi verdiğini inkar edemeyeceğim.  
Benim için farklı,  rahatsız edici, zaman zaman tiksindirici ve fakat bu olayların gerçekliği bilindiğinden aynı zamanda oldukça etkileyici bir okuma oldu. 

Hep arzu ettiğim barış sadece Doğu'ya özgü bir temenni değil,  bütün Dünya için en içten dileklerimdendir.
Barışla,  huzurla, mutlu kalın.  Kitaplarla, sevgiyle, sağlıklı olun.




14 yorum:

  1. tanımıyom duymadım bakayım :)

    YanıtlaSil
  2. Bölge okuması olarak da güzel bir örnek sanırım. Merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynadaki yansıman,
      bölge okuması olarak biraz sarsıcı olabilir :(

      Sil
  3. Paylaştığınız için teşekkür ederim, bu kitabı hiç duymadım, çünkü Endonezyalıyım. bu kitap biyografi kategorisine girer mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naia Djunaedi,
      edebi bir biyografi arıyorsanız doğru bir örnek olduğunu düşünmüyorum Naia.

      Sil
  4. Yazarı biliyorum ama açıkçası kitaplarını hiç okumadım. Merak ettim:))

    YanıtlaSil
  5. Rastladığım bir kitap, sayende ön fikrim oldu, teşekkürler:)
    Barış tüm dünyaya gelsinnn :)

    YanıtlaSil
  6. Kaleminize sağlık. Kitabı duymadım, merak uyandırdınız, en kısa zamanda okuyacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapların sesi,
      seversiniz diyebileceğim bir kitap olmasını dilerdim.

      Sil
  7. this book looks really interesting to me i would like to read it:) follow;) hope U follow back:)

    YanıtlaSil