3 Mayıs 2020 Pazar

ZARİFE - DENİZ KAVUKÇUOĞLU

1. Basım 2003 (doğan kitap)
2. Basım 2014 (can yayınları)
142 sayfa

Buraya yazmayalı bir ayı geçti. Bu kitaba başladığım zaman ilk 100 sayfasını bir kerede okumuştum, o kadar kolay okunan bir hikaye. 

Sonra hayatımın belki de en büyük acılarından birini yaşadım, dolayısı ile bu dönemde elime kitap almak çok zordu, bir çok kere kitap okumaya zorladım kendimi, bu kitap için değil ama pek çok basit kurgu kitaba başladım sırf yaşadığım gerçekliği bir an olsun unutabilmek için. 
Olmadı...
Bazı zamanlar kitaplar bile yardım edemiyormuş insana.
Neyse sonra dün tekrar bir deneme için bir iki kitap aldım elime ve bu kitap ta aralarındaydı ve bitiverdi.

Konu itibarı ile hafifçe huzursuz edici bir hikaye, kahramanı eleştirebilirsiniz, yanlış bulabilirsiniz ama aslında kendine karşı dürüst olmak konusunda oldukça iyi bir örnek bence. Zira etrafımızdaki ikiyüzlülükleri o kadar kanıksıyoruz ki bu tip bir realite can sıkıcı olabiliyor. 
 Hele de kendine tarafsız bakabilmek oldukça zor. Kendinden kastım dışarıya verdiğiniz görüntü değil tabii. İçinizdeki siz.

Kolay okunan, biraz sınırları zorlayan bir hikaye, gerçek olma olasılığı mümkün görünse de benim gibi sıradan yaşayanlar için oldukça sıra dışı. 
Ben bilhassa hikayedeki bir yan karakteri merak ettim, kahramanın abilerinden birini, keşke onun da hikayesini tam olarak okuma şansı bulsam .

Sağlıkla, sevdiklerinizle, kitaplarınızla güzel günler dilerim...

"Onun kendilerininkinden başka bir dünyası olduğunu,  kendilerininkine benzemeyen düşler kurduğunu, ileride de onlarınkinden farklı bir yaşam süreceğini o daha küçük bir çocukken anlamıştı herkes. Eline ne geçerse okurdu. Her şeyi bilmek, öğrenmek isterdi. Uğradığı haksızlıklar karşısında başkaldırır, direnir, tartışmayı, didişmeyi, kavgayı sonuna kadar sürdürürdü. " Salih.

"Umurlarınızla gerçekleriniz arasındaki uçurumun derinleştiği, bezdiğiniz, yorulduğunuz, artık bir adım daha atacak gücünüzün kalmadığını duymadığınız , yaşamın elinizden kayıp gideceği korkusuna kapıldığınız noktada kırılıyorsunuz... ya teslim olacaksınız ya da 
başkaldıracaksınız ..."

16 yorum:

  1. Detay vermediğiniz için ne diyeceğimi pek bilemiyorum ama geçmiş olsun Eylem Hanım, umarım kısa sürede atlatırsınız. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      teşekkür ederim, sevgiler karşılıklı...

      Sil
  2. Kitabın içindeki karakterin hayatını merak ettiriyorsa kesin muhteşemdir bu kitap mutlaka okuyacağım, çok geçmiş olsun bu arada...

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun.. Kitabı ilk kez görüyorum ama epey ilgimi çekti, okuma listeme ekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşloer Kitaplığı,
      umarım seversiniz...

      Sil
  4. Geçmiş olsun? Benim de hiç unutmayacagım bir tarih var bu konuda. İnşallah hafiflemiştir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N. Narda,
      hafiflemiş gibi yapabiliyoruz en azından, teşekkür ederim.

      Sil
  5. geçmiş olsun Eylem'cim inşallah iyisindir şimdi... kitabı merak ettim kitabı, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. Çok geçmiş olsun canım.
    Umarım acın hafifler , diner.
    Bir an önce moralini toplaman dileğiyle.
    Yazılarının devamını bekliyorum.
    Hayırlı ramazanlar .

    YanıtlaSil
  7. Bloga pek bakmadığım için yazınızı yeni gördüm. Umarım bu zaman zarfında acılarınızı unutacak güzel günleriniz olmuştur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi blogger,
      unutmanın imkanı yok çünkü "babam" artık yok. ama insanoğlu çok yüzsüz onca acı içindeyken bile mutlu olabiliyor. Mesela oğlan istediği okula ve bölüme yerleşiyor ve sen bir daha sevinemem dediğin zamanları bile unutabiliyorsun. Ama acısı içinde hep yara, tam gülüyorken bir anda aklına geliyor ve yaranın hala kabuklanamadığını anlıyorsun ve bu zaman zarfında ölüm konusunda herkesin farklı hissettiğini ya da farklı algılayabildiğini öğrendim, yaşım neredeyse 40 ama daha çok şey öğretecek sanırım hayat.

      Sil
  8. Uzun zamandır buralara uğramıyordum, her şeye karşı isteksizlik,melankoli... Geçecek inşallah.O acıyı çok erken yaşamış biri olarak,sabır diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selmin,teşekkür ederim canım, off niye böyle olduk ki ya :(( oysa pandemiden en etkilenmeyecek kişiler kitapseverler olacaktı, :(

      Sil