20 Mart 2020 Cuma

SEHER - SELAHATTİN DEMİRTAŞ


¨..İnsan hayal kurarken gözlerini kapatır, hiç kimse hayallerimizi görmesin diye yaparız aslında, gözlerimizi kapatınca kendimizden bile saklarız hayallerimizi.¨


Bir öykü kitabı, hem de bir siyasiden, hem de bu kadar hissiyata dokunabilen...

Açıkçası malum sebeplerden önyargılıyım yazara. Bir de öykü sevmem bildiğiniz üzere dolayısıyla eleştiri yapmak çok daha kolay olabilir diye düşünmüştüm. 

Kitabı epub olarak okudum, gerçi elimde öyle uzun boylu da kalmadı, ilk olarak yazarın yalın anlatımı okumayı oldukça akıcı hale getirmiş, okur gibi değil dinler gibi gitti. İkinci olarak belki ülke için sıradan denebilecek öyküler ama gerçek olduğunu, yaşadığımız hayatın tam da içinde olan karakterler olduğunu bilmek etkileyiciliği arttırmış.Belki yakınımızda, kendi çevremizde değiller ama ülkenin genelinde yaşanan gerçekler.

Evet yazar bir edebiyatçı değil o sebepten de edebi kaygıları yok ama belki de tam da bu sebepten sevdirdi kendini. Gerçek olan her şeye bir sempatim var benim. 

Bütün bunları göz önüne alarak diyebilirim ki öykü okumayı sevmeyen benim bile sevdiğim, oldukça etkilendiğim öykü kitaplarından biri oldu kitap. 
Okuyun!

10 yorum:

  1. Daha önce de tiyatro olayında şaşırmıştım adamın kitap yazdığı, tiyatro eseri yazdığını bilmiyordum. Senin gibi ben de önyargılıyım, önyargılıyım demeyeyim aslında. Doğrusu tam olarak sevmediğim bir insan.
    O partideki kimseyi sevmem mümkün değil ne yapayım. :)
    Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      nerelerdesin, özlettin kendini :) gerçi ben de ne zamandır ihmal ettim blogları ya , döneceğim yavaş yavaş inş.

      Sil
    2. Ben de çok özlemiştim canısı, işte bu virüs bahane oldu:)dönüverdim sonunda. Çok teşekkür ediyorum, kalp kalbe karşıdır:)

      Sil
    3. bücürükveben,
      ben de uzaktım ne zamandır bakma kitap falan paylaşıyordum ama bir soğukluk oluşmuştu, coronanın tek faydası bu olabilir benim için.

      Sil
  2. Bazı hikayeleri sevmiştim ben de ama işte, düşüncelerimi biliyorsun mesleğimi de :D :D :D Tamam kendi kendime eğlendim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      her bir şeyini biliyorum ama kamuya açık alanda dile getirmek istemiyorum :)

      Sil
  3. Siyasi kimliği benim için de sorgulanır cinsten. AMa öykülerini çoğu kimse başarılı bulmuş, bu yüzden merak ediyorum. Alacaktım ama araya korona girdi:) Bu arada niye öykü sevilmiyor bakiim :) Olmaz, sevilecek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N. Narda,
      ahaha öykü sevemedim ben ya hepsini değil ama durum hikayeleri ile bilhassa birbirimize oldukça mesafeliyiz. :)

      Sil
  4. Aa o zaman sevebilirim cunku ben de romanciyim :)). Keyifli okumalar Eylem'cim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      romancı olmak böyle bir şey işte seviliyorsun, ondan birbirimizi bırakamıyoruz, bir yerde bir nokta var belki bilmiyoruz ama hissediyoruz :)

      Sil