12 Şubat 2020 Çarşamba

SON CARİYE- LESLEY DOWNER

Çeviri: Ebru ÖZDEMİR
Artemis Yayınları
640 Sayfa

“Hayat gerçekten de bir elvedalar serisinden başka bir şey değildi. İnsanlarla tanışıyor ve onlarla yakınlaşıyordun, peki ne için? Sadece onlardan bir defa daha ayrılabilmek için.”

Kitap aslında bir serinin 2. kitabı imiş. Serinin adı The Shougun Quartet . Tabii ki bizim yayın evlerimiz için kitapların seri olması çok ta mühim değildir ki asla seri olduğuna dair bir şey yazmazlar üzerine.

Zaten okuduğun seriler fasaryadan ne dırdır ediyorsun diyebilirsiniz. Fakat mesela bu seri gibi bir seride bir tarih sırası vardır bu da dönem hikayesi okumak isteyenler için önemlidir. Evet bir tarih kitabı değil belki ama hikaye tarihi bir zemine oturtulmuş ve yazar da ciddi bir emek vermiş hem kişilere hem de kronolojisine. Neyse...

Zaten Elif’ten almışım kitabı bir de üzerine iki sene bekletmişim, goodreads ‘tan okuyorum kitaplarıma eklerken farkettim seri olduğunu ve de yarısına gelmiştim o sebepten ilk kitabın arkasına düşmedim ama siz, bir Japon sarayında, saray kadınlarının hayatlarını merak ediyorsanız arkasına düşebilirsiniz diye düşünüyorum.

Özellikle Japonya gibi yüzlerce yıl kapalı sistem yönetilmiş ülkelerde saray kadınlarının yaşamları, ya da harem hakkında bilgi bulmak oldukça zor, sonradan saraydan çıkan cariyelerin bir kaçının yazdıkları ve yazarın hayal gücü hallediyor gerisini.

Her ne kadar bir aşk romanı gibi ise de tarihi kısımlar bence aynı derece etkilemiş kitabı. İşin ilginci de şu ki kitapta aşkı anlatırken yazar sadece 1 kez aşk kelimesine yer vermiş.

Neyse çok uzattım, bu türe merakı olanlar keyifle okuyacaklardır ama sıralamayı dikkate almalılar diye düşünüyorum. Tek okumakta da sıkıntı yaşamıyorsunuz orası ayrı ama merak ederim ben diyorsanız !




6 yorum:

  1. Seriler hakkında söylediklerine katılıyorum. Başladığı serinin devamını getiren yayınevi sayımız bir elin parmağını geçmez.
    Kitap ilgi çekici ama alıp okur muyum onu bilemedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mor düşler kitaplığı,
      seri olduğunu belirtseler yetecek ama o da yok!

      Sil
  2. Kitabı okur muyum bilmiyorum ama konu çok ilgimi çeker. Bende sırasıyla okuma taraftarıyım, bilmeden aradan okuduğum kitaplar oldu ama seri olduğunu fark edince sinir olmuştum. Elinize sağlık Eylem Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça ,
      okursanız da ilk kitabından başlayın derim ha dediğim gibi bundan da başlasanız olmaz değil ama ne bileyim o tarihi dönemde olayların içine dan diye girmek pek hoş olmuyor, teşekkür ederim yorum için.

      Sil
  3. Enee seri miymiş :D Bana hediye gelmişti galiba ama okumamıştım, ikinci kitabı olması üzdü, neyse iki güzel bir sayı ben de öyle yaparım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      vallaha seri imiş :) 2 seversen neden olmasın İngilizcesi var anybooksta sanırsam :?

      Sil