4 Kasım 2019 Pazartesi

AYAŞLI İLE KİRACILARI - MEMDUH ŞEVKET ESENDAL

1. Basım 1934
54. Basım 2018
255 Sayfa 

"Severim. Niçin? Bunun niçini yok. O da beni sever, onun sevgisinin de niçini yoktur. İşte sevgi bu. Kalanı yalan. Kalanını biz uydururuz. "

"Yalnızlık içinde bir istasyon, sanki yeryüzünde ikiniz yalnız kalmışsınız,  gece sabaha karşı kalkıp tereyağlı ekmekle çay içmek!.. Dışarda kar! Çaylıkta kaynayan suyun dumanları çıkar. Yaz günü, ikindiüstü yerlere bir hüzün çöker."

Nam-ı diğer Meşe! Çehov tarzı hikâyenin edebiyatımızdaki yansımasıdır. Bu kitabı ise bir roman, hem de ödüllü. 

 Farklı dünya insanlarının bir potaya koyulması, sonrasında olayların evrilişi ve en nihayet yine tek kişiye indirilen hikayeye son veriliş.  

Öyle ustaca, o kadar maharetle kaleme alınır ki zannedersiniz okumuyor, yazarından dinliyorsunuz .

Türk Edebiyatı severler kaçırmasın.


18 yorum:

  1. Uzun zamandır kütüphanemde duruyordu. Hep okuyup okumamak konusunda kararsızdım. Türk Edebiyatını Sevenler kaçırmasın demişsiniz ya. Bu çok iyi oldu. Kitapla olan mesafem kapandı. Elimde şu aralar Mai ve Siyah var. Sırada da bir kaç kitap. Okurum artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplara Kaçanlar,
      mesafeler olmasın kitaplarla aramızda, Mai ve Siyah'ı ben de yeni bitirdim gerçi benim yıllardır kaçıncı okuyuşum ama :)

      Sil
  2. Uzun zamandır Türk Edebiyatından kitap okumadım, bunu değerlendireceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makyajlıyorum,
      ben de şu aralar art arda Türk Edebiyatından okuyorum, bu sebepten bir miktar blogumu okuyanlar olarak Türk Klasiklerine maruz kalacaksınız :D

      Sil
  3. Klasik edebiyatımızı okumalıyım diye düşünüyorum da çok çok yavaş ilerliyorum. Bu da aklımda olsun. Elinize sağlık Eylem Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      yavaş olsun emin olsun, saygılar, teşekkürler.

      Sil
  4. Klasik kitaplar benim de ilgimi çekiyor. Bakarım bu kitaba da.

    YanıtlaSil
  5. okumak istediğim bir kitap Eylem'cim, sayende hatırladım..:)

    YanıtlaSil
  6. Yıllar önce dizisi de çekilmişti. TRT dizisi. Ne güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun Şarkısı,
      hadi ya, tv ile pek aram yok ama aslında izlenirmiş :)

      Sil
  7. Yazarı hiç okumadım maalesef. Yorumundan sonra bu kitabıyla başlamaya karar verdim.

    YanıtlaSil
  8. lisede okuduğum kitaplardan. bol karakterli, bol şiveli oluşunu anımsıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burcu,
      gerçekten de karakter olarak kalabalık bir kitap :)

      Sil
  9. en çok sevdiklerimdeeen. hatta bu aile evlerini gidip bulmaya çalıştım. türkler ve rumlar oturuyomuş felan. dizisini bulsam izlicaam :) var da nette yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      aramaya değer gerçekten, bulursan bana da de izlenir gerçekten :D

      Sil