12 Ekim 2019 Cumartesi

ÇİN SARAYINDA BİR BAKİRE- PEARL S. BUCK

Avrupa Yakası Yayınları 
Çeviri: A. Erkin Köylügil
1. Baskı 2011
246 Sayfa 

"Kitaplar kendileriyle meşgul olanların hakkını katiyyen yemiyordu. Her okunan satır, insanı iyiliğe götüren bir bilgi halinde zihne kazınıyor ve zamanın nasıl geçtiği hissedilmiyordu."

Öncelikle kitabın ismine bakıp aldanmayalım, bu kitabın ehemmiyeti şuradan geliyor;
bir kere yazar Nobel ödüllü, ben de  muhtemelen kitabı sırf bu sebepten edindim, ikincisi kitabın içinde sadece aşk olacağını düşünmemek ki hakikaten de aşk o kadar az ki ve öylesine gizemli verilmiş ki kitap bittiğinde bile hala bazı şeylerin kafamda tam olarak cevaplanmadan kaldığını söylemek zorunluluğu hissediyorum. 

Aklımı kurcalayan işin magazin kısmı olsa da burada sizin okuma şevkinizi kıracak bir belirteç vermek istemediğimden, bahsetmem uygun olmayacak.

Açıkçası Çin ya da diğer monarşi ile yönetilen ve dış dünyaya kapalı yaşayan ülkeleri ve bu ülke yöneticilerinin yaşamlarının meraklısı çok, kendimin de onlardan biri olduğunu kabul etmek zorundayım.  

Kitaptan bahsetmek gerekirse, Çin'de, neredeyse halktan bir kızın saraya girdikten sonra iktidara sahip oluşu  ve sonrasında yaşanan bir ömürlük dönem anlatılmakta, aşk kısmı pek yok, müphem kalan kısımlar çok ama olsun üslup çok iyiydi ve merakla, hevesle okunan bir kitap oldu.

Bu kitabıyla almamış olsa da yazar Nobeli, kaleminin sağlam olduğu konusunda kafanızda kuşku bırakmadığını anlamanıza yetiyor.

Pearl Buck okumalarına devam şart,  kitapla kalın...


12 yorum:

  1. Başka kitaplarını okumuştum yazarın, anlatımını çok sevmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      sevilesi gerçekten, bakacağım ben de başka kitaplarına :D

      Sil
  2. Enteresan bir kitaba benziyor listeme ekledim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim Pınarı,
      enteresan ve farklı ama iyi bir kalem kesinlikle.

      Sil
  3. İlk defa duydum yazarı. Nobelli yazar deyince birkaç klasik isim geliyor aklıma sadece. Oysa her sene veriliyor bu ödül:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N.Narda,
      değil mi canım ya, illa popüler olanları öne alıyoruz, niyeyse :D

      Sil
  4. Yazarı ilk kez duydum. Halbuki hem Nobelliymiş hem de bir sürü kitabı varmış. Yollarımız kesişmemiş demek ki. Sayende öğrenmiş oldum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      birbirimizi bunun için okumuyor muyuz Şule'cim, yeni şeyler katalım birbirimize. Seviliyorsun, ben teşekkür ederim.

      Sil
  5. İçimden geldiği gibi,
    ben de teşekkür ederim, yorumsuz bırakmadığın için...

    YanıtlaSil
  6. İlkay Özgür,
    okunası bir yazar bu ya da başka kitabı fark etmez birini denemelisin.

    YanıtlaSil
  7. Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.Uğramak isterseniz sizi de beklerim.Sağlıcakla Kalın.

    https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merakettiysen,
      hoş geldiniz, gelirim tabii keyifle...

      Sil