29 Eylül 2019 Pazar

ADAM VE KIZ /2. OKUMA - DENİZ ERBULAK

1. Baskı Eylül 2016
2. Baskı Ekim 2016
230 sayfa

2018'in Ocak ayında okumuşum kitabı, linki aşağı bırakıyorum yoruma bir bakmak isteyeniniz olur diye.


Bir daha okuyacağımdan, bir kere okumanın yetmeyeceğinden o kadar eminmişim ki o zaman.

Yetmedi, aslında kitap elimin altındaydı ama yine bir oturuşta bitecek diye elim bir türlü gitmedi. Öyle etkiledi beni.

Her okuyan sevecek diye bir şey yok ama benim hayatımda yer eden kitaplardan biridir bu kitap. 

Buraya 2. kere yazıyorum ama daha çok kereler de yazacağımı biliyorum çünkü her okuduğumda burada  izi kalsın istiyorum.

İnsanların kendilerini buldukları bir şeyler olur hayatta, kimi bir resimde, kimi bir şiirde, kimi bir şairde, kimi bir romanda, kimi sadece bir kaç satırda işte bu benim demek ister. Ya da anlatılanı yaşamak, ya da yaşadığının anlatılabildiğini görmek ya da yaşamak istediği şeyler bulmak.

Benim için bir Orhan Veli'dir bu bulma hali (kitapta da O'nun Birdenbire şiirinden satırlar var ki ayrı bir tesadüf), bir Çalıkuşu'dur Reşat Nuri 'den, bir de artık diyebilirim ki Adam ve Kız kitabıyla Deniz  Erbulak.

Başkaca etkileyenler de vardır elbet ama bu kadar kapsayanı bulmak, belki olmak istemek...

Neyse bir sürü yeni işaretçileri gören gözlerinize oralardan satırlar eklemek gerek :)

"Nefret ediyordu böyle sızlanıp duran ama hayatının niye yolunda gitmediğini asıl kendine soramayan aptal insanlardan."

"İnsanlar anlamadıkları şeyler için kalıplar yaratıyor, sonra da başka anlamayanları bunlara inandırıyorlardı. "

"Arkada bıraktığını zannettiği şeylere esnek bir şeyle, bir lastikle bağlıymış, bunu fark etmemiş de, alıp başını uzaklaşmış, gittiğini sanmış, fakat bir noktada esneklik sona erince gerisin geri, geldiği yere savrulmuş,  sertçe vurarak dağılmış hissediyordu kendini."

"Kız basit olanı seviyordu.  Ya da karmaşıklaştırmayı, kalabalıklaştırmayı, içinden çıkılamaz hale getirmeyi sevmiyordu . "

"Fazlalıklar da eksiklikler gibi çürütüyordu  hayatı..."

"Hayatını en bağımsız halinden çıkarıp geçmişe,  bağımlılığın ve çaresizliğin olduğu noktaya, benzer örneklerin içine getirip bırakacak ve turumuz sona ermiştir diyecekti bu seçim. Hayat bu kadar. Başka gidilecek bir yer yok."



19 yorum:

  1. https://filmold.com

    burdan izliyoree :)

    YanıtlaSil
  2. İlk kez bir kitabı yere göğe sığdıramadığını görüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah Özer,
      yalan kesinlikle yalan:)) bir kere bu kitabı daha önce de okumuş o zaman da parlatmıştım. 2. si yazarın okuduğum bütün kitaplarını beğendiğimi yazmıştım. Tamam bunun yeri başka ama . Ahaha hadi ya ne uğraştım kendimi aklamaya, tamam haklısın bu kitap efsane, böyle hemen hiç diyalogu olmayan bir kitabı günlerce anlatabilmem nasıl bir paradoks acaba :)

      Sil
  3. Orhan Veli ve Çalıkuşu referans verildiyse ben bu kitabı okurum. Umarım ben de çok severim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      o kitaplar da benim için efsanedir de o bağlamda şeyettim Şule'cim , sever misin bence seversin :D

      Sil
  4. hıms orhan veli, reşat nuri, bulmak. piki mademsi okuruz beyaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      okuyun beyaa :D te büüle şeycikler sonracıma :D

      Sil
  5. Bilgilendirme için çok teşekkürler. İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim Pınarı,
      rica ederim, teşekkürler.

      Sil
  6. Tam da geçen gün hiç bilmediğim bu kitabı arkadaşım önermişti, üzerine yorumuna denk geldim. Okumak için daha da sabırsızlandım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiirsel Hisler ,
      o halde bir hikmeti olmalı ve okunmalı :D

      Sil
  7. Yazardan favorim hala Kıyametle Savaşanlar, çok güzeldi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KAğıt Salıncak,
      hepsi güzel, hepsi mikemmel ama bu ah bu :)

      Sil
  8. Birdenbire şiirini çok severim.Bu hafta huzurevinde de bolca okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurdagül ÇElik,
      sevilmez mi ya, Orhan Veli candır, :D kolaylıklar dilerim. Çok mukaddes bir iş yapıyorsun, saygım sonsuz .

      Sil
  9. İlkay Özgür,
    herkeste aynı olmaz ama beğenmiş olman bile güzel ki :)

    YanıtlaSil
  10. Emeğinize sağlık.''Ağaç Ev Sohbetleri 7'' başlıklı yazımı okumak ve yorumlarınızla katkıda bulunmak üzere sizi blogumda görmekten mutluluk duyacağım, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim Pınarı,
      davete icabet şart, hemen okuyacağım.

      Sil