13 Ağustos 2019 Salı

YETENEKLİ BAY RIPLEY - PATRICIA HIGHSMITH

Ingilizce'den çeviren: Esra birkan
1. Baskı 2001
2. Baskı 2016
312 sayfa


Bir anti-kahraman hikayesi.

Beş kitaplık serinin ilk kitabı.

Polisiye kısmı en az yer tutan kısım kitap boyunca(bence), vurucu ya da heyecanlı kısım ise polisiyenin olduğu kısımlar.

Eşcinsellik ile borderline 'ın(bu benim olabilir diye düşündüğüm rahatsızlık belki başka bir karşılığı da vardır ) belirgin izleri.

Aşk, eh işte ...

Ve sebepsiz eylemler...

Nedenleri belki de serinin diğer kitaplarındadır, kim bilir!

Bir de filmi varmış ve denilene göre kitabından iyiymiş, henüz izlemedim :)


28 yorum:

  1. Ben de filmini biliyorum hatta tv ye geldi ama sıktı, takip etmedim.
    Her kitap, her film güzel olmuyor, okumaya değer olmuyor, insan yazdı mı okumaya değmeli değil mi? İnsan 'İyi ki okumuşum' demeli. Unutulmamalı...
    Çok teşekkürler Eylem'ciğim.

    YanıtlaSil
  2. Yakın zamanda bu kitabı bir yerde gördüm ama nerde ?

    YanıtlaSil
  3. size bir mim attım, uğrarsanız sevinirim :)

    YanıtlaSil
  4. Bunun filmini mi izleyecektik biz, sanki öyleydi, değil miydi? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      filmi izlemedim zati, bir ara izlerik inş.

      Sil
  5. Sanki filmini yarım yamalak izlemiştim ama şu an pek bir şey hatırlamıyorum.

    YanıtlaSil
  6. Filmini izlerken çook sıkılıp yarıda bırakmıştım. Kitabı nasıl pek bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can Akgün,
      hadi ya, gerçekten mi? Kitap ta benim beklediğim kadar değildi o sebepten filmden korkuyorum açıkçası.

      Sil
  7. Beş kitaplık serinin ilk kitabı kısmını okuyuncu bıraktım ben :))

    YanıtlaSil
  8. Adını duydugum ama okumadıgım bır eser... Pek begenmedin anladığım kadarıyla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CAhil Okur,
      hep çok adını duymakla alakalı beklentilerimiz zaten, duymadan okusam daha çok mu severdim bilemedim :)

      Sil
  9. hepsini okudum ama başka yayınevi idi. remzi idi. bu kitabın iki film versiyonunu da izlediim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      hadi sana muazzam bir soru, beğendin mi :D

      Sil
    2. bu kitap serisinin hepsini okudum. çok iyi tabisidee. highsmith, ruth rendell, pd james. üçü de çok iyi polisiyeci yaa. iki filmi de sevdim. birinde alain delon var diğerinde jude law :)

      Sil
    3. hımm hımm, filme bakılacak o zaman :D

      Sil
  10. AA ben de şu an serinin başka bir kitabını okuyorum, bunu Ve bir sonraki kitabını çok sevmiştim ben, keyifli okumalar Eylem’cim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      vallahi beni o kadar etkilemedi, belki beklentim yüksekti, kötü demiyorum ama ah o ama...

      Sil
  11. Borderline kelimesini öğrenmiş oldum sayende :-)

    Filmi bir klasiktir. Hatta benim bildiğim iki çevrimi var. Yeni olanı yıllar önce Kanal D vermişti, oradan izlemiştim. Filmin kıyafetleri ve Jude Law müthişti :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      tıbbi literatür benden sorulur :D

      Sil
  12. Duydum ama okuma fırsatım olmadı. Filmini de izlemedim. Filminden başlayayım :)

    YanıtlaSil
  13. Filmini hiç izleyesim gelmediydi ne hikmetse, bi antipatim var :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      benim de gelmiyor ama muhtemelen izlerim ya da izlerken uyurum :D

      Sil