5 Temmuz 2019 Cuma

KIYIDA YAŞAMAK- AHMET CEMAL

1. Basım 2004
3. Basım 2017
149 Sayfa 

"Dostluğun ahlakı, bir noktada aşkın ahlakından çok daha çetin cevizdir. Çünkü aşkta, aslında hayallerinde yarattığın insanı severken, dostuna sırf o nasılsa öyle olduğu için bağlanırsın."

"Bir hayat, hiç yaşanmadığı gibi anlatılabilir. Nasıl yaşananlar da hiçbir zaman yaşandığı gibi anlatılamıyorsa."

"Şimdi, büyük bir akıntıda sürüklenmeyle geçen onca yılın ardından, hala yüzebildiğim kanısındayım. Ama aslında bütün yapabildiğim, bulunduğum yerde debelenmekten ibaret."

*******

Ahmet Cemal'i duymuşsunuzdur, hiç yoksa adını bir Kafka, bir Zweig, bir Canetti  çevirisinde görmüşsünüzdür.

Aslında adını, izini bir yerlerde hep gördüğümüz isimlerden biridir Ahmet Cemal, çok şey yapmış, iz bırakmış fakat bu iz toplumun geneli tarafından pek bilinmemiştir.

Kıyıda Yaşamak, Ahmet Cemal'in tek romanı, otobiyografik unsurları çokça, roman olarak adlandırmaktan ziyade parçalamış yaşam kesitleri demek yerinde belki de.

Aslında reel hayattan, Ahmet Cemal'in hayatından, hislerinden, fikirlerinden bir demet. 

Bir çocuğun, eşcinsel bir bireye dönüşünün nasıl ve nedenleri üzerine kafa yorması, aşık olmak istemesi, hayattan bekledikleri ve  sahip olabildikleriyle evrilişi.

İçim acıyarak, ebeveynliğimi sorgulayarak okudum diyebilirim tabii bazı anlarda içinde yetiştiğim aileyi de anımsadım.

Okunası, hele Ahmet Cemal yazmışsa edinilesi diyeceğim kitaplardan. Ama her okuyan bu kitabı sever mi emin değilim, sanmıyorum.





16 yorum:

  1. Eşcinselliği seçen bir çocuğun hikayesi hüzünlü olmalı hatta belki trajik tabii romanı okumadan sadece tahmin yaptım şu an. Bu tür konuları okumak hakikaten zor olabiliyor, insanı rahatsız ediyor:( ama belli de olmaz, ben almak isterim yok zorlanırsam bırakırım ne olacak ki...
    Eline sağlık İrem'ciğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      aslında eş cinselliğine çok takılmayalım Müjde Abla, çok kaliteli biri olduğundan okuyalım ;)

      Sil
  2. Toplumda horgörülen hayatların gözünden bir yapıt sanırım. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ahmet Cemal'in kıyıda yaşamak kitabını beğendim çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Biyografi tarzı severim.Bu kitabı duymamış olmaktan utandım valla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurdagül Çelik,
      bütün utançlarımız kitap bilmemekten olsun, ;)

      Sil
  5. Konusuyla merak ettim tabii ki :D Ahmet Cemal'i hatırlamıyorum demiştim ya bloga baktım, Zweig kitaplarını onun çevirisinden okumuşum ama dikkat etmemişim tabii ki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      bak ama burası önemli, burası çok önemli :)

      Sil
  6. kendisini çok severim, romanı bi bakıyim :)

    YanıtlaSil
  7. Ahmet Cemal'i bilmiyorum. Biyografi okumayı severim ama :)

    YanıtlaSil
  8. Ebeveynlik dedin yaa merak ettim şimdi. Not alayım da okuyayım bi ara ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu Odacı,
      hangi kitaptan ne çıkacağı belli olmuyor bazen benim için :)

      Sil