18 Mayıs 2019 Cumartesi

CEMİLE- CENGİZ AYTMATOV

140 sayfa

Louis Aragon'a göre; "dünyanın en güzel aşk hikâyesi ".

Aragon'un "Romeo ve Juliet kimmiş Cemile'nin yanında" dediği hikâye.

Bir Kırgız yazardan, 
bir bozkır anlatısı, bir savaş hatırası, sakin bir sevda hikâyesi . 

Aytmatov severim, hem de çok severim ama bu hikayesini bir başka sevdim.
Kitabı epub okudum, iki ayrı epub'ın da kapağı buydu oysa çeviride ciddi farklılıklar vardı. O sebepten iyi bir çeviriden okumanızda fayda var diye düşünüyorum. 

Kitaptaki bir diğer hikaye de Öğretmen Duyşen'i anlatmakta ki, o belki Cemile'den bile güzeldi. 

Mutlaka okuyun dediklerimdendir.

33 yorum:

  1. Cengiz Aytmatov😊 çok sevdiğim kitapları olan hele ki Beyaz Gemi kitabı ile unutulmaz bir yazar... Cemile okuma fırsatım olmamıştı...Çok teşekkür ederim güzel paylaşım için 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdandüşler,
      Beyaz Gemi'si de güzeldi gerçekten :D ben teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Bir bunu okumadım Aytmatovdan :(

    YanıtlaSil
  3. Aragon ne güzel yorum yapmış <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      yapar, canım Aragon'um benim :D

      Sil
  4. Bakayım ebup olarak bulabilirsem ben de okuyayım. hem ilk kez bir Cengiz Aytmatov kitabı okumuş olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah ÖZER,
      bulursun, hemen her sitede mevcut, oku bence de :D

      Sil
  5. Her kitabı gibi buda ağlaktır eminim:)Şu sıra hiç bana göre diil:/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su'nun Harikalar Diyarı,
      mecburen ağlak çünkü ağlanması gereken zamanları yazmış...Başka zaman olsun canımcım:D

      Sil
  6. Aytmatov'u zaten severim ama bunu okumamıştım. Çok merak ettim Cemile'yi.
    Teşekkürler Eylem'ciğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      ben teşekkür ederim benimle olduğunuz benimle kaldığınız için...

      Sil
  7. Sanırım bende almıştım bu kitabı ama henüz okuyamayanlardanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      fırsat bulursan kaçırma, bekletme :D

      Sil
  8. Bir türlü sıra gelmeyenlerden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N.Narda,
      hemen başla hemen :D hangisinden olduğu hiç fark etmez :D

      Sil
  9. okumak isterim ilk defa görüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fulya Yıldız,
      seveceğinizi umuyorum, keyfi bol olsun...

      Sil
  10. En sevdiğim yazarlardan hele gün olur asra bedel harika bir klasik .

    Bloğum yenidir destek olursanız çok sevinirim.
    Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  11. cemile evet çok güzeeel. aytmatov yaaa önemliii :) ben de geçenlerde en iyi yerli yabancı aşk romanları listesi yapmıştıım. cemile bak unutmuşums :)

    YanıtlaSil
  12. Bu kitabı 2017 yılında okudum. Çok da beğendim. Savaşın tüm gerginliği altında, Cemile ve Danyar bir birini anlayan iki insandı. Sevginin en önemli, belki de en gerekli can damarı bu.
    Ancak, bu güzel aşk hikayesi, yasak aşk olarak kurgulanmasaydı keşke.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplara Kaçanlar,
      Toprak Ana'yı tavsiye ederim, ondaki aşk daha kutsal sanki ama yine de keşke diyemem çünkü yaşamın gerçeklerinden biri, ne yazık ki !

      Sil
  13. Merhabalar... Ben tam bir Orhan Kemal hastasıyımdır. Dili sade ve akıcı gelmiştir, hep bana... En çok sevdiğim kitabı Bir Filiz Vardı'dır. Okumadıysanız, tavsiyemdir. Ben ilk lisede edebiyat hocam sayesinde okumuştum ve o gün bugündür yazarın bende yeri hep ayrıdır.

    YanıtlaSil
  14. Ben de bir kaç gün önce paylaştım aynı kitabı. Ötüken yayınlarından çıkan baskıyı beğendim. hiç dizgi ya da basım hatasına rastlamadım. kitaba gelince kitabı "Beyaz Gemi"kadar beğenmedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine Öztürk,
      Beyaz Gemi'si de güzeldi evet, ne güzel kitap okumalarında pişti olabilme :D

      Sil
  15. Okudum ve sevdim. Bu kitabın iki farklı baskısı var sanırım. Birinde sadece Cemile var, diğerinde birkaç öykü daha var. Belki çeviri ondan farklı olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      doğrudur canım, belki de :D sevgiler...

      Sil