27 Nisan 2019 Cumartesi

KASABANIN EN GÜZEL KIZI - CHARLES BUKOWSKI


6. Basım 2016
218 sayfa
Çeviri: Avi Pardo
Parantez yayıncılık 

"Demokrasi ile diktatörlük arasındaki fark: Demokrasi'de önce ot kullanıp sonra emir alırsın, Diktatörlük'te seçimle filan zaman kaybedilmez."

"Pis Moruk" lakaplı Bukowski'den sanırım okuduğum ilk kitap, ya da blogumu açtığımdan beri okuduğum ilk kitap gerçi bu kitabı daha önce okuyup hatırlamıyorsam daha büyük bir problem.

Kitabı yıllar önce Mehtap okudu ve yanlış hatırlamıyorsam okumak istediğimi yazdığım için bana hediye etti. Mehtap yanlış hatırlıyorsam yazar mısın? Yanlış hatırlamıyor isem bir kere daha teşekkürler :D

Kendisinin çok beğenmediği gibi kalmış aklımda ama dediğim gibi o kadar uzun süre geçti ki üzerinden hatırladıklarım ile gerçekler örtüşmeyebilir.

Bukowski enteresan bir kitap yazmış diye düşünmeyin zira kendisinin yazıları genel olarak bu minvalde imiş.

Öykü, yaşanmış öykülerden oluşan kitap oldukça sert.

Genel olarak cinsellik ana tema.

Bir de Bukowski'nin hayata karşı duruşunu görebilmek mümkün. Siz o duruşu görmek/okumak ister misiniz bilemem.

Bir kesim bu adama hayran, bir kesim ise tam tersi duygular içinde.

Her iki kesimi de anlayabilmek mümkün kitabı okuduktan sonra.

Tek kitap üzerinden bir yazar hakkında yorum yapabilmek oldukça zor ve fakat ben diğer kitaplarını okuyabilir miyim bunu bugünden söylemek çok doğru olmaz.

Okuyanlardan yorumlarını esirgememelerini rica edeceğim.

Sevgiyle, kitapla...


16 yorum:

  1. Daha once bende hic okumadim ama merak ettigim yazarlardan biri aslinda.. tesekkurler 💙

    YanıtlaSil
  2. Ben de şu anda Ekmek Arası okuyorum Bukowski den

    YanıtlaSil
  3. Benim kitaplığımda da var bu kitap, nereden geldi kim getirdi ne zamandır orada hiçbir bilgim yok ama yok ancak siz anlatınca bir merak uyandırdı okumaya karar verdim bakalım :) Niyet etmek karar vermek kolay da okuyabilecekmiyim zamanla göreceğiz

    YanıtlaSil
  4. Yok tatlım ben henüz almadım, okumadım bu kitabı. Ama Bukowski seviyorum o kısım doğru. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MEhtapvekitap,
      erken alzheimer diyebiliriz net olarak :D ne güzel sevmen :D

      Sil
  5. Sosyal medya dolayı oldukça biliniyor. İlgi de çekiyor. okumadığım yazarlar listesinde kendisi...

    YanıtlaSil
  6. Yazarı okumadım ama çok beğenildiği için merak ediyordum. Belki bu kitabıyla olmaz ama yazarla tanışmak isterim.

    YanıtlaSil
  7. bukowski nin en iyi kitaplarından biri yaaa. romanları ve öykülerini seviyorum. şiirlerini sevmiyom. o kendini şair olarak görse de :) evet değişik ve kendine özgü. argo da var ama yani amerikanın arka yüzünü anlatıyo. boks içki kadınlar klasik müzik at yarışı seviyo. kendine pis moruk diyo. ustası john fante daha iyi :) onu da okuyabilirsin ki bak :) çevirileri de iyi pis morukun. avi pardo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Amerika'nın ön yüzünden de pek hazzetmediğimden olacak arka yüzünü hiç sevemiyorum deep :)))Ama yani Bukowski neticede o yazınca Amerikanın arka yüzünü bile okutuyor :D

      Sil