28 Şubat 2019 Perşembe

ELVEDA SEVGİLİM- ALYSON RICHMAN


Çeviri:Nil KARACA
1. Basım 2016
312 sayfa



Bu kitaba başlarken kapak fotoğrafına ya da  adına aldanmayınız, evet okuyacağınız bir aşk romanı ama...

2. Dünya Savaşı yılları Prag'da başlıyor hikaye, Terezin Kampında devam ediyor ve Amerika'da bitiyor.

En uzun kısım kamp kısmı, kitap biyografik olmasa da içinde tanınmış kişiler var, en azından isim olarak. Bu "tanınmış"a da bir dipnot vermek gerekirse Prag'ın o dönemlerdeki ünlü ressamları demek sanırım beklentinizi hangi yönde tutmanız gerektiği hakkında fikir verecektir.

Aşk romanı diyorum ama aslında bir mücadele romanı da sayılabilir zira dediğim gibi en uzun kısım kamp kısmı dolayısıyla acısı bol bir kitap.

Bu kitaptan sonra bir şey dikkatimi çekti, bilmem sizin de dikkatinizi celbetti mi? Ne çok Yahudi hikayesi var edebiyatta. Evet 2. Dünya Savaşı çok acı sonuçları olan bir savaş ama neden bizde de(genel olarak Türk dünyasından bahsediyorum) dünya çapında yankı bulan kitaplar bu kadar fazla değil? Derin mevzular bunlar tabii ama sorgulamadan da ne anlamı kalıyor okumanın!

Açıkçası son aylarda tam bir çıkmaz durumundayım kitap okuma bakımından fakat bu çıkmaz okuyamama halinden ziyade kaliteli/verimli okuyamama durumu. Zira zor bir dönem yaşıyorum ve bir miktar sorumluluklarımdan kaçıyor olabilirim bu tür kitaplarla/kitaplarda.

Fakat bunu da aşacağım günler yakındır diye umuyorum, insanoğlu neleri aşmıyor ki.

Bu kısa iç çekme ya da dert yanma kısmıyla bitiriyorum yorumumu, kitapla kalın... 





14 yorum:

  1. Zor dönemleri aşmanı, keyifli ve huzurlu okumalar olmasını diliyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sezer eser peker,
      teşekkür ederim, 2 ay sonra bitecek ama inş :D

      Sil
  2. Mutlaka okumak isterim Eylem'ciğim.
    Çok yerinde bir soru sormuşsun sanırım rahmetli İnönü'nün kurnaz ve tecrübeli diplomasisi sayesinde 2. Dünya Savaşı'na girmediğimiz için o konuda pek kitap yok sanırım, tabii bu yeterli mazeret sayılmaz.
    Eline sağlık, sevgiler.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      aslında oldukça fazla yaşantımız var savaş durumunda da niye yazılamıyor nitelikli bilmiyorum...

      Sil
  3. Kitabı sevmiştim, kapağını da tabii ki ve Prag... :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,

      umarım Prag'ı da seversin...

      Sil
  4. Terezin kampını gezmiştim. ne acı doluydu yıllar
    sonra bile. insanoğlu ne garip böyle bir ortamda öylesine
    insanlık dışı durumlarda bile seviyor demek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pelinpembesi,
      bence de sevebiliyor hem de belki de normal şartlardan daha tutkulu, zira kaygısız halleri yok, belki de tutunacak dalları...

      Sil
  5. Tanıtım için çok teşekkürler.Kendi kendime meydan okuma, yazı dizimi okumak üzere sizi blogumda ağırlamaktan şeref duyacağım,

    YanıtlaSil
  6. Ayşe Kulin'in Nefes Nefese adlı romanında da çok geniş işlenmiş Yahudi hikayesi anlatılıyor.Türk diplomatların yaptığı yardımlardan desteklerden bahsediyordu. Tanıtım için teşekkürler. İçinde bulunduğunuz çıkmazdan biran önce çıkmanızı diliyor, sevgilerimi bırakıyorum..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hanife Mert,
      evet Nefes Nefese'yi okudum, ben teşekkür ediyorum

      Sil
  7. Konusu savaş ve Prag olunca insanın ister istemez ilgisini çekiyor.

    YanıtlaSil