30 Ekim 2018 Salı

MEMLEKET HIKAYELERI - REFİK HALID KARAY

197 Sayfa

Yine bir öykü kitabı ve yine Türk Edebiyatının ilklerine imza atan ustalardan biri.

Refik Halit, Fecr-i Ati kurucularındandır.

 Sinop Cezaevi ve sürgün yıllarında yazdığı hikayelerini Memleket Hikayeleri adlı kitabında toplamıştır.

Memleket Hikayeleri kitabındaki öyküler:
Yatık Emine
Şeftali Bahçeleri
Koca Öküz
Vehbi Efendi'nin Şüphesi
Sarı Bal
Şaka
Küs Ömer
Boz Eşek
Yatır
Komşu Namusu
Yılda Bir...
Hakkı Sükut
Kuvvete Karşı
Cer Hocası
Garip Bir Hediye
Bir Taarruz
Ayşe'nin Talihi
Garaz



Türkçeyi en iyi kullanan yazar diye bilinir.

Her ne kadar hikayelerini okuduysam da "kirpi" adıyla yazdığı hicivleri de oldukça ünlüdür.

Okunması gerekenlerden,  hatta edebiyat tutkunlarının "mutlaka " okuması lazım gelenlerden biridir.

Kitapla kalın...





16 yorum:

  1. Refik Halid Karay'ın ilk okuyacağım kitaplarından. Bahsettiğiniz gibi Türkçeyi en iyi kullanan yazar olarak bahsedildiği için eserlerini merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  2. Edinip okumalı, çocuklara da okutmalı o zaman bu kitabı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet Uslu ,
      çocuklara okutmak konusunda kararsız kaldım , belki genç yetişkinler olabilir tabii ama anlamak açısından (her ne kadar çok sade bir türkçe ile yazdığı söylense de ) dili bir miktar farklı gelebilir.

      Sil
  3. Orta okul yıllarında falandı galiba okuduğumda.Çok sevmiştim. Tekrar okumalıyım 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CAM GÜZELİ,
      benim de 2 ya da 3üncü okuyuşum ama blogda olmadığından :D eklemek istedim ...Tekrar ttekrar okunası kitaplardan biri gerçekten...

      Sil
  4. Son yazimda mimlendin sekerim 😉

    YanıtlaSil
  5. Bu kitapla olan anımı 5000 kere anlatmış olabilirim ama olsun :D Lisedeyken bir gün sınıfta bu kitabı bulmuştuk, üzerine "sana bu kitabı Elazığ'dan yolluyorum gardaşım, çocuklar okusun diye" yazmıştı bizim sınıftaki akıllılardan(!) biri :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KAğıt SAlıncak,
      5001 kere de anlatsan dinleriz :D

      Sil
  6. Üniversite yıllarımda okumuştum. Temiz, duru bir Türkçesi olduğunu hatırlıyorum.

    Yazarın yolu da mı Sinop Cezaevi'nden geçmiş? Türk yazarlardan hapis yatmayanı yok galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      bizde düşünen herkes en az bir kez sinptan geçerdi eskiden , şimdi de silivriden geçiyor demek tarih tekerrürden...

      Sil
  7. Yine bir sürü değişik kitap okumuşsun alkış,alkış,alkış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sunun harikalar diyarı ,
      değişik derken :D merci cicim istediğim kadar okuyamamanın ve çalışamamanın derin hüznü içindeyim , çok şey öğrenmek isteyip hiçbir şey bilmemek kahrediyor beni bazen...:(

      Sil
  8. yakup kadri ve refik halit okuycam bütün kitaplarısını işallahs :)

    YanıtlaSil