19 Şubat 2018 Pazartesi

MİLLİ MÜCADELENİN CESUR VE KAYIP KADINLARI- İLKNUR BEKTAŞ

1. Baskı 2017
220 Sayfa

"Bir adım var benim
Kayıtlara geçmedi..."

demiş Bitlis Defterdarı'nın Hanımı. Gösterdiği cesaret ile kitaba konu olmuş cesur kadınlardan biri , zamanında evraklara geçmiş ama adı anılmamış .

Kadınların kimliklerinin  eşleriyle anıldığı zamanlar ...

Kurtuluş savaşının amansız , acımasız , yürek paralayan hikayelerini ve bu hikayelerdeki kadınları derlemiş yazarımız.

Kendisiyle şahsen tanışma şansım olunca , kitaplarını da edinmeyi kendime borç bildim .

Keşke daha kesin evraklarımız , daha çok tutulabilmiş kayıtlarımız olsaydı ....

Sadece belli günlerde anmak yerine hiç unutmasaydık , milli mücadele günlerini.

Keşke unutturulmak için bu kadar çok çaba harcanmasaydı.

Bu ülkeden çok umudum yok açıkçası ama kadınlarından hala ümitliyim.

Bir değişim olacaksa bu kadınlardan başlayacak.

O gün geldiğinde , ben bu dünyada olur muyum bilmiyorum ama yaşadığım vatanın bütünüyle Türkiye olarak kalmasını diliyorum.

Okuyun !


20 yorum:

  1. Mutlaka ama mutlaka alıp okumam lazım, iyi ki tanıttın Eylem'ciğim, Vatanım Sensin dizisinde de görüp, gözyaşlarıyla seyrediyorum o kadınları, hepsinin mekanı cennet olsun. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      amin , o günleri hiç unutmamak lazım ama ...ah ama...

      Sil
  2. Çok güzel bir kitaba benziyor.Sende çok güzel anlatmışsın.Okuduğu müddetçe ama illa okul değil,herşey kadınlardan umut edebiliriz gibi hissetsem de onlar alışveriş yapmayı tercih ediyorlar.Formasyon alıken Elazığ'da öğrenci evinde kalırken Murakami'nin üç kitabına 100 lira vermiştim de odam o gün türbeye dönmüştü:) Hepsi öğrenci olmasına rağmen Armineden aşağı başıörtü takmazlardı,teker teker odama gelip abla yüz telaayi bu kitaplara mı verdin burda bi armine yatıyo dedilerdi:)Şaka bir yana da ben hiç ümitli değilim hemde hiçbir konudan:/Ümidim öleli çok oldu.Ondandır zahir herşeyi tiye alarak yaklaşmam.
    Keşke kadınlar için daha güzel bir dünya olsaydı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sunun harikalar diyarı,
      keşke canım benim ah keşke ama ne yazık ki kadınlarımız bir türlü aymak istemiyor hatta bunun için direnenler bile var ki o kitapları armineye değişecekler de bu direnenler grubunda :(

      Sil
  3. Ne kadar içten bir yorum olmuş. Daha dün arkadaşımla bunu konuşuyorduk. Ülkemizde ve Ortadoğu'da yaşananları ters yüz edecek tek unsur 'bilinçli kadınlar'' demiştik. Üzerine bu kitabın yorumunu okumak güzel oldu. Alıp okuyacağım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senden Benden Bizden ,
      sevgiler benden , ne güzel olur değil mi kadınlarımız azıcık bilinçlenebilse :((

      Sil
  4. Bu günlerde milli mücadele yıllarına ait bir kitap okuyorum. Bu tür kitapları okumayı da seviyorum. :) O yıllarda kadınların verdiği mücadele zaman zaman gündeme gelse de geri planda kalıyor çoğu zaman. Sırf bu nedenle okunmalı galiba :) Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Güneşim,
      sevgiler benden , tam olarak okuma sebebimdir bu kitabı Güneş , :D

      Sil
  5. Zaten o yüzden kadınları yönetmek için evlere tıkmak, çocuk yaşta evlendirmek gibi geçmiş döneme ait uygulamaları normalleştirmeye çalışılıyor. Ruhları şad olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahçe perim ,
      ne yazık ki canım benim , ve ne yazık ki her geçen gün hep kötüye gidiyor gibi hissediyorum :(

      Sil
  6. herkesin özellikle de kadınların okuması gerekiyor diye düşünüyorum, etkileyici bir kitap, paylaştığın için teşekkürler Eylem'cim:)

    YanıtlaSil
  7. "Bir adım var benim
    Kayıtlara geçmedi..." sırf şu cümle için bile okunur bence. ilgimi çekti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Poşet Kitap ,
      belki amacı ya da çıkış noktası o kişi değildi ama beni en çok etkileyen bu hikaye oldu...

      Sil
  8. Çok teşekkür ederim, sepete ekledim :)

    YanıtlaSil
  9. Iste okunasi bir kitap. Not aliyorum hemen 😊

    YanıtlaSil
  10. Ben de çok merak ettim şimdi bu yıl okuma listeme kaçak ilave edeceklerimden oldu bu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,
      umarım en az benim kadar duygulanırsın :D çünkü göz yaşları içinde okunacak bir kitap :)

      Sil