23 Şubat 2018 Cuma

LENİN - RICHARD APPİGNANESİ & OSCAR ZARATE

#Yeni Başlayanlar İçin

Çeviri: Osman Akınhay
1. Basım 2010
169 Sayfa

"Gerçeğin dönüşleri , sapmaları ve zigzaglarını küçümsemeksizin doğruca ileriye bakma yeteneği... Marksizmin öğrettiği budur."

Açıkçası kitap Yeni Başlayanlar İçin alt başlığı ile çıkmasına rağmen , tam olarak Lenin 'i ya da Sovyetler'i öğrenmeye sıfırdan başlayacaklara biraz fazla. Ama tabii çizgi dizi şeklinde olması yeni başlayanlar için düşünülmüş olabilir.

İlk sayfalarda verilen kronolojik sıralama ile tarihi gelişim konusunda genel anlamda bir çerçeve bilgi oluşturulması çok hoş .

Ne ki kitapta bütüncül bir toparlama yapılamamış izlenimi edindim ben , nihayetinde .

Ve tabii tam tarafsız bir anlatım da değil zannederim.

Yine de o dönem hakkında okumak isteyenlere , genel bir bakış açısı sunabilir. 

Yeterli midir , değil midir kararı da okura bırakılır :D

Okunur.


20 yorum:

  1. Valla söz konusu Lenin olunca okumak isterim ben. Çok teşekkürler Eylem'ciğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      o zaman keyifli okumaların olsun :D

      Sil
  2. Lenin ne kadanda fena bakıyo🙈🙈
    Ama kitap çooook hoşuzuma gitti kıymetlimissss :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sunun harikalar diyarı ,
      lenin pek fena bakar :D keyifli okumalarınız olsun efendimissss:D

      Sil
  3. Lenin'li başka kitaplara o zaman cheers :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak ,
      çay bardağıynan çeeers yapanlarda bu hafta :D

      Sil
  4. Bunu da not alalım öyleyse :) sıra gelirse okurum :) Hızınıza yetişebilsem :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Güneşim ,
      sen benden daha hızlı okuyorsun zannımca :D

      Sil
  5. Böyle seyahat, kitap, müzik, dizi blogları, yazıları okumak çok keyifli oluyor. :)

    Ben de beklerim sayfama,
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafa Dergi,
      davete icap etmek bizim için şeref olur :D

      Sil
  6. Çok ilgi çekici, kesinlikle inceleyeceğim. Sevgiler dostum :)

    YanıtlaSil
  7. Bir siyaset bilimci olarak ilgimi çeker böyle kitaplar. Lenin ilginç bir isim. İyi incelemek gerek. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senden Benden Bizden ,
      oooo süpermiş, iyi incelemek bence de şart :D lenin de olsa öyle başka isimler de :D

      Sil
  8. Eşimin ilgi alanı ve bizde epey ağır kitaplar var. Ben henüz başlamadım okumaya onları ama bunu merak ettim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet Uslu,
      eşinden mutlaka kulak aşinalığın vardır , zannederim senin için hoş ta bir başlangıç olur :D

      Sil
  9. Ben de Lenin'le ilgili kitaplar okumayı düşünüyorum.Sosyolojide de baya geçiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam ,
      bu kitap aslında yeni başlayanlar için ama bununl başlasan mı bilemedim :D

      Sil
  10. şimdilik bekleyebilir benim için:))

    YanıtlaSil