9 Aralık 2017 Cumartesi

BAKİRENİN KIZLARI - JEANE WESTIN

Çeviri:Güntülü Tercanlı & Havva Arslan
1. Baskı 2010
424 Sayfa

"Kitaplar bir kimsede zaten yoksa , akıl vermezler .Fakat birazcık akıl varsa onu geliştirirler."
                                                  ARİSTO

Eğer beni sürekli takip ediyorsanız , bu kitabı gördüğünüzde "Eylem'in okuma hızı düşmeye başlamış" diye düşünmüşsünüzdür.

Evet itiraf etmek gerekirse şu aralar pek okuyabildiğim söylenemez.

Bu tarz bir kitabın bile elimde bir hafta süründüğü düşünülürse , hiç okuyamıyor olduğuma bile kanaat getirilebilir .

Ancak şöyle bir durum var ki , bu yıl Edebiyat derslerine çalışmamı zorunlu hale getirdim , evet bu işi de yine her zamanki gibi kendim başardım.:D

Alttan aldığım , üstten topladığım derslerle ve tabii ki düzenli ders çalışmayışımla bu işi de başarabildim ve kendimi tam bir deli çıkmazına soktum .

Fakat her zorluğun üstesinden gelinebilir olduğunu düşünenlerden olduğumdan , kuyruğundan da olsa yakalayıp , uzatmadan bu bölümü bitirmek için mücadele etmeye başlamış bulunmaktayım.

O sebepten , kitap okumalarım neredeyse sıfır durumuna geldi (roman türünden bahsediyorum, hiç okumadığım kadar ders kitabı okuduğumu da buraya not olarak düşüvereyim )fakat ağır da olsa yine okumaya devam etmek zorundayım ben , çünkü okumanın anlamı benim için nefes almakla eş değer .

Okumuyorsam , anlayın ki artık nefes de almıyorum :)

Gelelim kitabımıza , kitap için öncelikle yeğen'e teşekkür etmeliyim , şu aralar şöyle beyaz dizi kıvamında ,akıcı bir şeyler olsa okurum aslında deyince ve İngiltere tarihine merakımı bilince , 'tarihini okuyamıyorsan fantazyasını oku' diyerek , bu kitabı getirdi.

Her İngiltere Historical Romans'ında(tarihi aşk ) olduğu gibi VIII. Henry 'siz bir İngiltere düşünülemez, diye düşünen yazarımız da yine onun Anne Boleyn'den olan kızının dönemindeki entrikalardan oluşan bir, yok iki aşk sığdırmış kitaba.

Açıkçası ilki oldukça güzeldi benim için, ne ki 2. 'si için aynı şeyi söylemem pek mümkün değil, sanki ille de 400 küsur sayfa yazması gereken yazarın uzatmaları gibi olmuş .

Yine de her şeye rağmen kolay okunur, çok düşündürmez, edebi yönden zayıfça kitabı okuduğuma memnunum , hiç okunmamış , kitaba , kağıda dokunulmamış zamandan kıymetli gözümde bu tür  kitaplarla geçirilen zamanlar.

Hep belgesel de izleyemeyiz ki ama değil mi arada bir de reklam arası vermek gerekmez mi sizce de ?





28 yorum:

  1. Tarihi roman ve filmleri severim ama yazmışsın ya zoraki uzatmak iyi olmuyor romanlarda ve senin gibi sıkı bir okurun farkettiği gibi farkediliyor. Derslerin daha önemli şu an o yüzden hiç takma:)))kolay gelsin dersler, sınavlar için.:) Eline sağlık Eylem'ciğim.

    YanıtlaSil
  2. Bilim kurgu ile fantazyal tarihi romanları okuyamıyorum ben, kitap ayırmak istemiyorum ama haftalarca sürünüyor elimde. Hoş bu ara ben de çok yavaş okuyorum inşallah hızlanacağım :) Keyifli okumalar canım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda s.,
      ben severim aslında :D inş hepimize bir hız gelsin :D sana da :D

      Sil
  3. Doğru, arada reklam arası izlemek önemlidir. ^_^
    Tarihi aşk seviyorsan, sana Jennifer Anne Davis'ten Anahtar kitabını önerebilirim, benim severek okuduğum bir kitap olmuştu. :)
    Emeğine sağlık! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem AKAY,
      sanırım bahsettiğin yazarı hiç okumadım , ilk fırsatta bakayım diyeceğim de aslında elimde okunacak o kadar çok kitap ve okumak için o kadar az zaman var ki :( yine de çok teşekkür ediyorum , hemen olmasa da önerilerinizi her zaman not alıyorum sadece onları okuma zamanım bir miktar muallakta kalıyor :D teşekkür ederim , senin de :D

      Sil
  4. Polisiyeler var onları alacağım :)
    :)
    ben de beklerim blogumA :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafa Dergi ,
      benim de bir hayli birikmiş polisiye , macera tarzım var ama aynı türü yakın zamanlarda okumak sıkıyor beni , gelirim tabii , her zaman da beklerim :)

      Sil
  5. Araya kolay kitaplar serpiştirmek hem yorgunluğunuzda araya soğukluk girmesini engelliyor hem de dinlendiriyor. Güzel yöntem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah ÖZER,
      gerçekten öyle oluyor , benim gibi tv izlemeyenler için de alternatif zaman geçirme ve çerezlik zamanlar bunlar :D

      Sil
  6. Ders kitapları arasında hakikaten iyi olur, her halükarda hiç okumamaktan iyidir haklısınız. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. ay boşver sen romanı ders kitaplarınla idare et bi süreee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      ama romansız geçmiyor zaman deep , saçma salak işler yapıyorum o zamanda :D mesela fazlaca film izliyorum :F bir an önce romanlarıma dönebilmeyi canı gönülden diliyorum :D

      Sil
  8. Romanların ya da romansların sorunj, zamanına saplanıp kalmalarıdır. Zamanında televizyon gibi eğlendirmek için uzun uzun tasvirler ve betimlemeler yapılırdı. Şimdi bu görsel çağda, aşırı ağır ve okuması zor haldeler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emre Bozkuş,
      aslında ben o betimlemeleri falan pek severim de , şu aralar okuma şevkim pek yok herhalde :D

      Sil
  9. Deli çıkmazı durum için harika bir tabir olmuş, fenalaşıyorum galiba :D Nasıl yetişecek bu dersler, bilmiyor ben :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KAğıt Salıncak,
      sen var duj üstüne duj yapmak ama dersler de inatla bitmemek , bu arada taslaklarda yayınlayacak kitapların kalmaması da tuzu biberi , ne edelim yılı sıfıra sıfır bitiririz biz de :D dersleri versek yetecek ama sana çooook fazla çalışmak gerek:D

      Sil
  10. Valla okuma konusundaki istikrarını tebrik ediyorum. Ben bölümü bıraktım. Gördüm ki ders çalışmadan dersleri geçmek mümkün değil, ders çalışmayı da canım hiç istemiyor, bıraktım gitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      teşekkür ederim ki , keşke daha önceki yıllarda daha düzenli bir programla başlasaydım diye hayıflanmıyor değilim ben de , işte yarıdan sonra aklı başına gelen Eylem olarak boşa geçen 2 yılı telafi etmek için çalışmak zorunlu hale geliyor sonuçta :D tekrar başlarsan , çok canının istediği bir zaman , ve çok programlı bir çalışmayla başla derim yoksa keyifli bölüm :D ben her öğrendiğim yeni şeyde acayip mutlu oluyorum ve bugüne kadar nasıl hiçbir şey bilmediğimi gördükçe de üzülüyorum . Bİr de daha önce tarih okumadığım için acayip bir pişmanlık duyuyorum ki çok fazla ortak nokta var edebiyatla arasında :D sevgiler canımcım :D

      Sil
  11. hoş bir kitaba benziyor, düşünmeden okunacak keyifli:) benim bu tarzda favori yazarım ise Judith McNaught:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren O.,
      Judith kitapları okumuşluğum var , evet onun dili gerçekten de akıcı ve dinlendiricidir ne yazık ki elimde hiç okunmamış judi yok , okunacak yığınla kitabım olmasa , eskilerden birini okumayı düşünürdüm ama o kadar çoklar ki , odada bana yer yok neredeyse :D

      Sil
  12. Bu aralar benim de okuma hızım düştü.Bunun sebebi sürekli yeni eğitimler almamdan kaynaklanıyor biraz da.Valla eve çok yorgun düşüyorum :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam ,
      enerjine hayranım , hem öğrenme açlığı , hem sosyal sorumluluk , hem okul , hem de iş nasıl yetişiyorsun , maşallah diyor , kendime de bir miktarından diliyorum :)

      Sil
  13. Anne tabiriyle Allah zihin açıklığı versin, diyorum. Çok haklısın arada tatlı de yemek lazım, hep sağlıklı beslen nereye kadar. :) Her şey gönlünce olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MehtapveKitap ,
      amin diyorum :D kesinlikle tatlım , beni en iyi anlayanlardan birisin sen :D öpüyorum , kib , senin de :D

      Sil
  14. arada böyle kitaplarda okumalı elbette:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren ,
      değil mi ama :D canımsın :)

      Sil