2 Kasım 2017 Perşembe

MUHAYYELAT -GİRİT'Lİ ALİ AZİZ EFENDİ

Hazırlayan :Kerim Çetinoğlu 
288 Sayfa

İlk olarak bu kitabı neden tekrar okuduğum meselesini açıklamam lazım . Bilenlerin bildiği , bilmeyenlerinizin şimdi öğreneceği üzere AÖF(Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi ),Türk Dili ve Edebiyatı 3. Sınıf öğrencisiyim.

Bu bölüme başlarken şöyle düşündüğümü hatırlıyorum , bu kadar kitap okuyorum ve fakat Türk Edebiyatını tam anlamıyla bilmiyorum .

Evet gerçekten böyle düşünmüş fakat Türk Edebiyatından bu kadar bihaber olduğumun farkında olamamışım.

Gerçi bunda derslerde henüz modern edebiyat kısmına geçememiş olmamın da katkısı vardır diye düşünüyorum .

Her ne ise , bu bölümün ilk iki sınıfında Osmanlıca öğrenmemiz icap ediyor .Bu sebeple de İsmek 'in Osmanlıca kursları bizim için bulunmaz nimet oluyor.

Bu yıl 2.yılım İsmek Osmanlıca sınıfında , o sebepten bazı edebi parçaları okumak ta kaçınılmaz oluyor. 

Giritli Ali Aziz'in Muhayyelat'ını Türk Klasiği olarak kabul etmiş , okumuş , kitaplığıma da yerleştirmişim zamanında .

İyi ama kursta Muhayyelat'tan bir parça okumaya kalkınca baktım ki ben bu hikayeleri anımsamamaktayım .

Kitapta pek çok hikaye mevcut , bizim kursta okuduğumuz ise Çin Şahının Kızı Ferahnaz 'ın hikayesiydi .

Sadece bu bölüm yerine bütün kitabı tekrar okumak tercihim oldu tabii.

Neyse ben aslında size Giritli Ali Aziz Efendi ve Türk Edebiyatındaki yerinden falan bahsedecektim fakat baktım ki yazdıklarım bir hayli yer tutmuş , bunlarla başınızı şişirmeyeyim , merak edeniniz bir zahmet Google amcaya müracaat  ediversin diye düşünerek yazıma son vereyim.

Fakat bu notu eklemeden geçersem ayıp olacak kanaatindeyim ,

Muhayyelat:Hayal edilmiş olan şeyler, demek. 


16 yorum:

  1. Demek edebiyat okuyorsun umuyorum hayırla bitirsin bölümünü. Cidden senin yazını okuyunca bende fark ettim onca kitap okuyprum ama kendi edebiyatımızdan bihaberim. Çık eksiğimiz var çook. Osmanlıcana katkıda bulunması ve edebi değeri yüzünden böyle bşr eseri okumana sevindim umarım bendw okuyabilirim ellerine sağlık eğitim hayatında ve Osmanlıca çalışmalarında başarılar dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sümeyye Kip,
      teşekkür ederim ,inş. Aslında sınavsız 2. üniversite diye bir şey vardı ya ona istinaden başladım , tahminlerimin aksine muazzam zor bir bölüm ve beni acayip zorluyor :( Sadece Türk edebiyatı bile ki tarih te bilmek zorundasınız birini öğrenmek için muazzam emek/zaman istiyor. Okursun niye okuayamayasın , bu kitap günümüz Tükçesi ve oldukça sade bir metin :D

      Sil
    2. Evet edebiyat okuyan kişilerden hep duyuyorum gerçekten zor bir bölüm olduğunu allah kolaylık versin k halde okuyacaklar listeme aldım bunu da teşekkürler :)

      Sil
    3. ben teşekkür ederim yorumsuz bırakmadığın için :D

      Sil
  2. Bir yılın kalmış mezuniyete ne güzel. Senin gibi bir kitap kurdu için en uygun bölüm:) Bu kitabı okumadım ilgince benziyor Tamamen hayal mahsulü olarak yazmış sanırım yani ismine dayanarak öyle dedim. Kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben ,
      evet hayal mahsulü hikayeler var içinde , hem birbiriyle bağlantısı olan hem de bağımsız okunabilecek şeyler...teşekkür ederim bu yıl yeni başladığı için hala 2 yılım var diye düşünüyordum sen böyle söyleyince heyecan yaptım birden :D

      Sil
  3. Ben de edebiyat üçüncü sınıfım, bu kitabı görünce ortak hisleri paylaştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emre Bozkuş,
      edebiyat okurlarını yalnız edebiyat okuyanlar anlar :D çok memnun oldum :D alttan ders var mı diye sorayım mı ? :D

      Sil
  4. baksanaaa "senden benden bizden " arkadaşımız osmanlıca çalışıyor. blogunda sürekli olarak bunu yazıyor. çok faydalıııı :)

    YanıtlaSil
  5. Osmanlıca'yı çok iyi okurum biliyorsun adeta Latin alfabesi gibi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak ,
      tebisi bilmem mi , ben bu yıl gördüklerime istinaden şunu söyleyebilirim , hiç bir şey öğrenememişim geçen yıl:(( ühühühü

      Sil
  6. Kuzenim edebiyat mezunu. Üniversitedeyken ev arkadaşlarım edebiyat öğrencisiydi. Onlardan hevesle klasikler olmasada kısa kısa Osmanlıca okuyordum, zamanla unutuldu gitti.
    Kitabı yıllar yıllar önce okumuştum konusu neydi ki?
    Yoksa okumadım mı, pek emin değilim. Galiba yaşlandım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi blogger ,
      kitapta yazarın hayal gücüyle desteklenen hikayeler var , genellikle muazzam bir efsane -masal etkisi hissedilmekte :D Osmanlıca matbu metinler kolay da iş rika /kırık rika / sülüs /dizme gibi çeşitlere gelince ki bu yıl kursta arşiv- metinleri çalışıyoruz , muazzam zor , hatta anlatılmaz yaşanır :(

      Sil
  7. Ne güzel öğrenip üstüne bir de kitap okuyabilmek.Şu bölüme yıllardır Osmanlıca korkum yüzünden yazılmıyorum :) Tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selmin,
      korkma canımcım , gelirsin üstesinden :D

      Sil