16 Kasım 2017 Perşembe

ÇOLUK ÇOCUK -PATTI SMITH

Çeviri: Yiğit Değer Bengi
2.-3. Baskı 2011
302 Sayfa

"Kendimi tamamen kitaplara kaptırmıştım .Hepsini okumayı istiyordum ve okuduğum her kitap yeni arzular tetikliyordu."

"Ne kadar iyi olmayı istesem de asla mükemmel olamayacağımın farkına varmıştım."

"İnsanoğlu sanat yaratabiliyordu ve sanatçı olmak başkalarının göremediği şeyleri görmek demekti."

Patti Smith; Punk Rock ' ın "vaftiz anası" diye tanınıyor , Robert Mapplethorpe aşkı ile biliniyor .

Robert'a söz verdiği üzere yazmış bu kitabı da zaten .

Dali 'nin ; "Sen bir karga , gotik bir karga gibisin "dediği; şarkıcı, şair, yazar, çizer vs...


Amerikalıların sanata da, hayata da bakışı karşısında hayretten hayrete düşürüyor kitap .

Aşkı yaşayış ve algılayış şekilleri üzerine ise tek kelime edemiyorum .

Otobiyografide bu kadar yalın , bu kadar reel kendini anlatabilecek olan var mıdır diye düşündürüyor...

Buradan benim de sevdiğim Before The Night 'ını dinleme şansınız olsun :D



18 yorum:

  1. Su gibi akmıştı kitap. Ne yaşamlar da var diye düşünmüştüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan ,
      evet değil mi , böyle düşündürmesi ilginç :D

      Sil
  2. ben hiç tanımıyorum hanefendiyi.. sayende ilk kez dinlemiş oldum :)

    YanıtlaSil
  3. ben de tanımıyordum..ilginç bir kitapmış not alıyorum

    YanıtlaSil
  4. İLk kez duydum, biyografi olsun da çamurdan olsun çok severim. :)
    Emeğine sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      bir dönem efsanelerindenmiş :) senin de :) sevgiler

      Sil
  5. Kadını ben de tanımıyorum ama kitabı duymuştum. Hatta çok merak ettiğim okumak istediğim kitaplardan. İndirimde yakalayınca alacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere ,
      enteresan geliyor bana da ülkede bu kitabı okuyanın çok olması , değerlerimiz falan diyenler çıkmayışına :D umarım seversin canım :D

      Sil
  6. Robert çok yakışıklı ama ya :D Sanırım boş bir zamanda yaratılmış :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak ,
      çok boş bir vakte denk gelmiş gerçekten :D hoş olmuş ama :D patti'nin de ters orantılı olup aşık olmaları da ayrıca enteresan :D

      Sil
  7. Bu kitap sanırım bana uygun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam ,
      bize göre oldukça marjinal hayatlar , bence de seversin :D

      Sil
  8. Çok etkileyici gözüküyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elena ,
      değil mi , kapaktan bile o etkileşim hissediliyor :D

      Sil
  9. "Karga gibi gotik" tabiri çok havalıymış! ^_^ Bu arada kitap fotoğrafın çok içten ve samimi, emeğine sağlık! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Akay ,
      ahh bu fotoğraflar insta için falan çektiklerimden hep , neler ile uğraşıyor muşum değil mi :D evet tabir bir de Salvador Dali'den gelince daha bir havalı oluyor :D

      Sil