4 Mayıs 2017 Perşembe

MUTSUZ ÇOCUKLAR ÜLKESİ -ÖZGÜR BACAKSIZ


16-25. Basım 2016
143 Sayfa

"Hayat bir "mışlar" silsilesiydi mutsuz çocuklar ülkesinde ."

"Renkli topaçlar yok, leblebi tozu yok , Eti Puf kokan marketler yok , terden ıslanan çocuk tişörtlerinin sıcaklığı yok , seksek oynadığın tebeşir izleri yok, iyi orta açan bir sağbek yok , 
bir vicdan yok ,
bilmişlik çok kibarlık yok ,
umut yok , gelecek yok , eskiye özlem çok."

*****************
Özgür Bacaksız 'ı ilk okuyuşum. 

Elimdeki 25. Basım olunca , önce biraz tırstım açıkçası sonra mevzu 90'larsa sorun olmaz deyip başladım.

90'lardaki çocuklukları okumaya yavaş yavaş alışıyorum sanırım.

Son zamanlarda bir hayli popüler , eskileri yad etmek :)

Gerçi Bacaksız'ın kitabı için çok sevdim diyemem .

"Yani" ile "eh işte" arası bir yerde .

Zaten oldukça boş  bırakılmış sayfaları okumak kolay orası ayrı ve fakat 90'lar deyince , hani kendi çocukluğumun da geçtiği , hafif göz doldurmalı , biraz burun sızlatmalı .

Biraz beni tutup o günlere götürmeli :)

Bu kitap onu yapamadı ne yazık ki .

Olsun yine de 90'lar hep güzel gönlümde :)






15 yorum:

  1. 90'ların başında genç bir kızdım. Apartman sohbetine katılsanıza. Sizi de okumaya gelelim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahçe perim ,
      inş diyeyim de şu ara biraz yoğunum , ama inş :D

      Sil
  2. Bu kitabı. Ve yanlış hatırlamıyorsam bir iki kitabı daha vardı. Arkadaşımda görmüş ama alıp okuyamamıştım. Okumayı düşünüyordum ama kararsız kaldım şimdi açıkçası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güneş im ,
      ya okursun sen , çabuk okuyorsun :D

      Sil
  3. Leblebi tozunu çok severdim yaaaa.Leblebi tozu olmadan çocukluk geçer mi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam ,
      leblebi tozunun bile eski tadı yok sanki , bilmem neden :(

      Sil
  4. Bence de yazar 90 ların hakkını tam verememiş. Yine de o yılları anımsatması bile insanın içini ısıtmaya yetiyor 😊

    YanıtlaSil
  5. Hımmm demek o kadar etkileyici değildi. Çocuk kitaplarını çok severim. Bunu da merak ediyordum yorumunuz alma ve okuma konusunda beni biraz düşündürecek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cocuklu Hayat ,
      bu kitap için çocuk kitabı demek doğru olmaz ama , bakmayın siz adına :(

      Sil
  6. bende çok özenerek aldım kitabı ama daha okunacaklar sırasında beklemede.. bence okumak için tereddüt etmesin kimse mutlaka içinde kendimize dair birşeyler bulacağız bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün Komar ,
      bütün kitaplar okurlarına göre şekillenir , herkesin algısı farklı olur , bulunur tabii, herkes okusun n'olur :)

      Sil
  7. yaaa Eylem'cim aynen, sadece o günlere ait bir şarkı duyunca bile bir tuhaf oluyor insan halbuki... sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren O.,
      hey gidi eski günler diyen zamanlara mı geldik :D

      Sil
  8. Selam.
    Benimde alıp almama konusunda kararsız kaldığım kitaplardan biriydi bu kitap. İyi ki almamışım dedim açıkçası. Yorum için teşekkürler. Bu yüzden blogları seviyorum.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil