13 Mayıs 2017 Cumartesi

100 BÜYÜK ROMANCI- SABRİ KALİÇ

TARİHE ADINI YAZDIRAN
1. Baskı 2012
235 Sayfa


Kitapta kimler yok ki;
Namık Kemal'den   Miguel de Cervantes'e,
Halit Ziya Uşaklıgil'den   Henry Fielding'e,
Refik Halit Karay'dan J.W. von Goethe'ye ,
Sabahattin Ali'den  Jane Austen'e,
Aziz Nesin'den  Victor Hugo'ya ,
Oğuz Atay'dan Jules Verne'e...

Aslında standart bir yazarlar antolojisi olabilecekken , yazarların kitaplarının çıkma yılları , ülkemizde çevrilme yılları ve yazarların hayatlarına dair o kısacık detaylar ile harika bir şey olmuş.

Kitap elimde uzun süre kaldı , aslında bitti ama kitaplığıma değil başucuma koymayı istiyorum , arada dönüp bakabileceğim iyi bir kaynak sanki .

Hakikatini isterseniz kitabı bitirene kadar merak ettiğim hazırlayanıydı ama bir türlü kimdir nedir bakamadım , belki de bilinç altından gelen bir dürtü ve yargısız okuma isteği ile bakmadım.

Kitabı bitirdikten sonra kim hazırlamış bu güzelliği deyip biraz bakınca; Sabri Kaliç olduğunu öğrendim , kendisini Google'layınca da;
aslında yönetmen olduğunu  ama bir sürü çeviri ve derleme kitabı bulunduğunu öğrendim işin kötüsü Kaliç'i kaybetmişiz , üzüldüm .

Enteresan biriymiş , adını bilenler var ben duymamışım .

Elinizde böyle bir kitap olsun derim, bu tip kitaplardan beğendiğiniz varsa yazın , edineyim :)


5 yorum:

  1. Okumadım ve bilmiyordum ama öğrenmiş oldum :) İyi bir kaynak gibi duruyor. Okumak isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Güneşim,
      bence sen sevebilirsin , çünkü biliyorum ki çok okuyorsun :D

      Sil
  2. Çok güzel bir derlemeye benziyor, yazarı kaybetmiş olmamıza üzüldüm ben de...:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren O.,
      ben de üzüldüm Erencim , değişik bir tüpmiş :D

      Sil
  3. İlkay Özgür,
    seversin diye düşünüyorum :D

    YanıtlaSil