18 Şubat 2017 Cumartesi

SEMAVER -SAİT FAİK ABASIYANIK

İlk Basımı 1936
Yayın evinde 1. Basım 2013
7. Basım 2016
138 Sayfa

"Ölüm bildiğimiz kadar korkunç bir şey değilmiş . Yalnız biraz soğuktu o kadar..."

"Anlaşıldı ben bayrakları değil, insanları seviyorum.Öyleyse yuvarlak dünyanın üstünden akıp geçen yıldızlara bakan vapurlarda ömrüm geçecek."

Çok yıllar olmuştur kitabı okuyalı , bloğumu düzenli takip edenler bilir Kerem'in öğretmeni istediği için alındı kitap .

Tabii ki benden kaçması mümkün değildi , Kerem'e önce ben okuyayım, sonra sen oku dedim ve kitabı bir solukta okuyuverdim.

20 öykü barındıran kitabın son sözünü Haldun Taner yazmış.

Hikayeleri okuduğunuzda da anlayacağınız üzere , Sait Faik'in şahsına münhasırlığından bahsetmiş.

Hikayeler güzel , ama bana nedense hep biraz melankolik gelir Sait Faik.

En coşkulu satırlarında bile bir ölüm , bir yitik bahsi bulmak mümkün.

Öykü severler asla ama asla kaçırmasın.

17 yorum:

  1. melankolik, hüzünlü yazan yazarlar ne kadaar güzel yazsalar da içime bir kasvet basmasına sebep oluyorlar. nedense Abasıyanık da bende böyle bir düşünce uyandırıyor. alıntılar güzelmiş. ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sümeyye KİP,
      öyledir biraz Faik , ne yapalım biraz hüzün de lazım :D

      Sil
    2. Evet haklısın onu da tatmak gerek :)

      Sil
  2. Annem bana geldi ve tersin döndü :( Kitap okuyamıyorum bu ara fazla :( Resmen evli gibiyim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Yurdagül hanımın yorumuna çok güldüm ya...

      Bu aralar ne varsa eskilerde var düşüncesindeyim, okuyabilirim yani...

      Sil
    2. Daha Mutlu Yaşam ,
      bir kaç günde bir yorumlara cevap verebiliyorum ama inan aklımdan geçmedin değil :D nerelerdesin diye düşündüm daha geçen , aaa annelerle evli olmak , hihi gerçekten ilginç:D

      Sil
    3. Abdullah ÖZER,
      umarım beğenirsiniz..

      Sil
  3. Yıllar önce okuduğumu hatırlıyorum. :) İçindeki öykülerin konusunu dahi hatırlamıyorum ama belki tekrar okumalıyım.

    YanıtlaSil
  4. Sait Faik'in hikayelerini seviyorum, Ömer Seyfettin'den daha güzel geliyorlar :D Ayrıca Burgazada'da yaşamış olmasını daha da çok seviyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak ,
      efenim bizim adalarla bir samimiyetimiz yok , hımm demek Ömer Seyfettin sevmezsiniz , neden ki daha ilkokuldayken okumuştum Diyet'i , tekrar mı okunsa :D

      Sil
  5. "Semaver güzel kaynardı." Sanırım lise yıllarında okumuştum, en sevdiğim hikayelerden biridir. Sait Faik bence kelimenin tam anlamıyla bir üstadtır, onun gibi bir yaazra sahip olduğu için Türk Edebiyatı çok şanslı, gurur duymalıyız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ufuk Parlak,
      İyi ki edebiyatımıza dokunmuş bazı yazarlar değil mi :D

      Sil
  6. Sait Faik'in bu kitabını değil ama başka bir öykü kitabını okumuştum dediğin gibi hep hüzünlü ama son derece güzel öyküler... keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
  7. Sait Faik'in yazılarını severim. Farklı bir hayatı olmuş, babası ile zorlu ilişkileri, özel yaşamına yansımış... duygu dünyası derin ve bir yanı ile gizemli bir insan. Öyküleri son derece başarılı. Evet bir başka yazın ustasının dediği gibi "Hüzün ki en çok yakışandır bize" :)) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzler ve Yansımalar,
      kesinlikle öyle , yakışıyor hüzün bazılarına :D

      Sil