22 Şubat 2017 Çarşamba

DENİZE AÇILAN KAPI- RASİM ÖZDENÖREN

9. Baskı
96 Sayfa


"Okuduğu bunca kitaplar ona cılız, işe yaramaz , dahası aşağılık ve iğrenç bir yaratık olduğunu aşılamaktan başka ne anlatmıştı? Bütün ömrünü değersiz şeylere boyun eğmeyi öğrenmek için harcamış gibi duyumsuyordu kendini .Tükenmekte olan yaz ayları sonunda ağustosböceklerinin boşalmış kabuklarından yükselen o son çığlıkların insan üzerinde bıraktığı o tuhaf kof etkilere benzeyen bir şeydi yaşadığı. Gidiliyordu, sonra geri dönülüyordu, yeniden yürünüyordu, durup bakınılıyordu, yemek yeniyordu, sonra gene acıkılıyordu, uyanılıyor ve uyunuyordu. Bu muydu?Bunlar için mi soluk tüketiyordu?Hırpalanıyor ve yaşıyordu?"

"Ben neyi sevdiğimi biliyor muyum?Galiba tükeniyor , sevgi de tükeniyor , her şey de. Bir çaresi olmalı tükenmeyi önlemenin.Ama en gerekli şeyleri öğretiyorlar bize."

"Göğe ağmış ulu kanatlı güvercinler halindeki yamaçlar ...kül renginde, tüyleri kıpır kıpır .Tarifsiz bir keder var bu çırpınışta :asılmış bir adamın etekleri savrulurcasına."

************

Kitapta 10 adet öykü var.

İlk defa okuma şansı bulduğum yazar;
2008 yılında Türkçeyi güzel ve doğru kullanan Edebiyatçı ödülü almış.

Kerem'in öğretmeninin listesinden .

Enteresan bir anlatımı var yalnız , yani o kadar içindesiniz ki hikayenin , aynı sıkıntıyı hissediyor , aynı acıyı duyuyorsunuz adeta , bir de bu durumu sıkça Ayfer Tunç'ta yaşarım ben.

Öykü severler kaçırmasın :D



12 yorum:

  1. Çok sık öykü okuyamıyorum. Ancak yazar ilgimi çekti doğrusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güneş im ,
      ben de , sonra da niye bu kadar az öykü okuyorum diye kızıyorum kendime işte :D

      Sil
  2. Yazarın dilini mersk ediyor ama hangi kitaptan başlamam gerektiğini bilmiyordum. Başlangıç için bir kenara not alıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi blogger ,
      bence de başlangıç için uygundur :D

      Sil
  3. öykülerden mi gidiyoruz bu ara?:)) ilginçmiş, ödül çok güzel bu arada Türkçe'yi doğru ve yerinde kullanma ödülü.. kitabın kapağını da çok beğendiğimi ekleyeyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren O.,
      öyle denk geldi ki , bilinçli değil :D Al bence de :D

      Sil
  4. Çok Sesli Bir Ölüm'ünü okumuştum ben de. Güzel kitap olarak kalmış aklımda.

    YanıtlaSil
  5. Bir arkadşaım Rasim Özdenören'i çok övüyordu merak edip duruyordum. kıa öykülerle hoş bir kitapsa neden okunmasın. güzel yorum için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sümeyye Kip,
      bence öyle ama biliyorsun kitap beğenileri göreceli :D

      Sil
  6. Bir yerde daha görmüştüm bu kitabı. Sanırım bu bir işaret. Bir gün okumalıyım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif Ayvaz ,
      evrenin mesajı bazen :D başla gitsin :D

      Sil