28 Haziran 2017 Çarşamba

KELEBEKTEN SIĞINAK -KEZBAN ŞAHİN TAYSUN

1. Basım 2017
104 Sayfa

"Hayatın hamleleri karşısında şah olmak isterken bir de bakmışsınız ki o mat edivermiş sizi."

"Yansı olmak mıdır acaba, yaşamak?"

"Hayat dediğin şey şaşırmakmış meğer iyiye ya da kötüye !"

********

Daha önceden okuduğum ve kalemini sevdiğim bir yazarın yeni çıkan öykü kitabı , hediye olması pek kıymetliyken bir de adıma imzalı oluşuyla gönül fethetmekte.

Kezban Hanım , bu ülkenin kadın sorunlarını ele almak konusunda oldukça başarılı bulduğum ve saygı duyduğum bir yazardı.

Fakat bu kitaptaki öyküler bambaşka.

Bir işte ustalık dönemi var ise , sanırım Kezban Hanım'ın bu kitabı o döneminin içine girebilir.

Çok sevdim , özellikle yurdum kadınının mutlaka okuması gerekiyor diye düşünüyorum.

Erkekler daha fazla okumalı diye düşünsem de , okumak isteyenlerin/okuyanların ya da okuyacakların, benim kastettiğim grupta olduğunu düşünmüyorum .

Tam hediye etmelik , tam daha fazla okunması istenecek kitaplardan .



27 Haziran 2017 Salı

YEDİ GÜN YEDİ GECE -EVANGELINE COLLINS





Çeviri: Mehtap Gür Ayral
1. Basım 2014
397 Sayfa


Kitap hakkında yazacağım çok bir şey yok.

Kitapta da pek bir şey yok.

Romans severler beğenebilir ama.





26 Haziran 2017 Pazartesi

SESSİZLİĞİN MÜZİĞİ -PATRICK ROTHFUSS






Çeviri: Cihan KARAMANCI
1. Baskı 2015
179 Sayfa

"Kendini tanıyacak kadar akıllı , kendisi  olacak kadar cesur ve her nasılsa hem benliğini koruyup hem de kendini değiştirecek kadar yabaniydi."

"En sağlam gemi bile biraz su sızdırır."

"Adımlarını daima bir kuş kadar hafif atmazsan tüm dünya kalkıp ezmeye gelirdi."

**********
Daha önce yazardan Kral Katili Günceleri adlı serinin Rüzgarın Adı ve Bilge Adamın Korkusu'nu okumuştum.

O kitaplar ödünçtü , bu ise yeğenin o seriyi çok beğendiği için aldığı bir kitabı.

O seri ile de alakalı , çünkü o seriden bir karakteri anlatıyor.

Hem de bütün hikaye kurallarını hiçe sayarak.

Zaten yazar da bunu yazmış , daha önce kitaplarımı okumayanlar bundan başlamasın demiş.

O kitapları okumuşlar için bile uyarmış okuru, onlar bile sevmeyebilir, herkesin sevebileceği bir şey değil demiş .

Buna rağmen sevenleri de olmuş , ön okuma yaptırdıkları arasında.

Evet bu kadar bilgiden sonra kitabı soluksuz okudum desem , çok sevdim desem inanır mısınız?

İnanın , çünkü gerçekten sevdim .

Evet olay neredeyse yok ama o kadar hoş bir anlatım ve ifade var ki , neredeyse daha önceki kitapları kadar sevdiğimi söyleyebilirim.

O halde yazarın uyarılarına çok takılmayın , tabii benimkilere de , en iyisi okumak ve kararı öyle vermek .

Yeğen bu kitabı bana getirdiğinde , yorumunu bekliyorum demişti, sevmeme şaşırdı :D





24 Haziran 2017 Cumartesi

NASIL YAPMALI - N. G. ÇERNİŞEVSKİ

NASIL YAPMALI 1

Çeviri : Güneş BOZKAYA
12. Baskı 2015
240 Sayfa

Marks yazar için "Büyük Rus Bilim Adamı ve eleştirmeni " der Engels'e mektuplarında .Ve devam eder; "Bütün çağdaş ekonomistler arasında yalnız Çernişevski tek orijinal düşünür sayılabilir, ötekiler ise sadece taklitçidir."

Çernişevski'nin eserlerinde vermek istediği ana fikir: Bir düzenin gerçek değerini kazabilmesi için idealine kendi hayatını adayanların , bu düşünceyi hayata geçirmeye yetecek maddi ve manevi güce sahip olması gerekir."

Rus Edebiyatında Gogol'dan sonra gelen ve yeni bir gelişme çağı açan yazar Ölü Canlar'da(Dostoyevski) zayıf ya da geliştirilmemiş yönler olduğunu düşünür.

Turgenyev'in Babalar ve oğullarına bir nevi cevap niteliği taşır Nasıl Yapmalı.

Dostoyevski de Yeraltından Notlar'ını Nasıl Yapmalıyız'a cevap olarak yazılmış ve Çernişevski'nin temel düşüncelerinin reddi olarak görülmüştür.

Dostoyevski'nin başarılı sayılmayan eseri Ecinniler de bu yeni akıma uydurulmaya ve kahramanları iyi insanlar yapılmaya çalışılmıştır.

Tolstoy kabul etmese, Şavaş ve Barış 'ta kahramanları her ne kadar Fransızca konuşturmuş olsa da , ÇErnişevski'nin yolundan yürüdüğünü okur görebilmektedir.

Rus demokrasisinin en ünlü isimlerinden kabul edilen yazar , edebiyat alanında demokrasiyi büyük bir ustalıkla anlatmaya çalışan ilk Rus yazardır.

Ömrünün bir kısmını hapiste geçirdiğini ve Nasıl Yapmalı'nın yayınlanabilmesi , sansürden geçebilmesi için mücadele etmiş hatta belki de anlatacaklarını istediği kadar açık ifade edememiştir.

2. sini okumayı beklemek, benim için oldukça zorlayıcı bir süreç olacaktır.



ça

22 Haziran 2017 Perşembe

GALAT-I MEŞHUR -SONER YALÇIN

DOĞRU BİLDİĞİMİZ YANLIŞLAR

1. Baskı 2016
456 Sayfa

"Galat-ı Meşhur; kelime veya deyimlerin yaygın olarak yanlış bir biçimde kullanılması sonucu , doğrusunun yerini alması halidir."

"Kitap kapağındaki resim Şeyhülislam Cemalettin Efendi'nin eşi Fatma Zehra Hanım'dır. 1902"

"Yavuz Sultan Selim sanılan küpeli resim Şah İsmail'in."

"Bildiklerimiz değil, doğru zannettiklerimiz başımızı belaya sokar. Lincoln."

"Bilinir ki , parlamentoda her söz kayıt altındadır. Oysa gazete - kitap okumayan ve sadece TV'den bilgi edinenler bir gün önce söylenenleri hiçbir zaman akıllarında tutamazlar."

"Devlet adamı olarak yalan söyleyip , hırsızlık yapıp , rüşvet yiyip adaletten kaçabilirsiniz.
Dün...Böyle çok devlet adamı oldu ; okuduk.
Kuşkusuz bugün de oluyor; görüyoruz.
Kimileri yargı önüne çıkarılıyor mu? Hayır!
Ama...Yargıdan kaçsanız da , tarih yazıyor kardeşim!
Yargıdan kaçabilirsiniz fakat tarihten kaçamazsınız.
Katip Çelebi yazdı.
Peçevi yazdı.
Naima yazdı.
Şanizade yazdı.
Koçi Bey yazdı.
Kantemiroğlu Yazdı.
Uzunçarşılı yazdı.
Orhun Yazıtları bile..."

Ve kitaptan bana kalanlar yine uzun bir okunması gereken kitaplar listesi:
Türkiye'nin Düzeni-Doğan Avcıoğlu
Roman Gibi -Sabiha Sertel
Zamanı Süzerken -Haluk Kırcı
Eduardo Galeno- Aynalar
Naomi Klein- Şok Doktrini:Felaket Kapitalizmin Yükselişi
Samuel Huntington-Medeniyetler Çatışması ve Dünya Düzeninin Yeniden Kurulması
Abdullah Ağar-Işıd ve Irak
Sabriye Okkır -Cinayeti Gördük
Nogaylaroğlu- Milli Görüşten Sihuriye
Hikmet Çiçek-ERgenekon Terkibinde Gizli Tanıklar
İlhan Taşçı-Gizli Tanıdık
Simone de Beauvior- Mandarinler
Prf. Dr. Hikmet Özdemir-Ermeni Asıllı Rus Generale Göre....
Mehmet Perinçek- Rus Devlet Arşivlerinden  belgede Ermeni Meselesi
Bernard LewiTarih Notları
Dünya Hepimize Yeter


19 Haziran 2017 Pazartesi

TANRI VE CANAVARLARIN DÜŞLERİ - LAINI TAYLOR


Çeviri:Uğur MEHTER
1. Basım 2016
647 Sayfa

"Bazen hayat , masaldan ne kadar uzak olduğunu göstermek için özel çaba gösteriyordu."

Serinin ilk kitabı için; DUMAN VE KEMİĞİN KIZI

Daha ilk kitapta serinin hiç beklemediğim anda okuma listeme dahil olduğunu yazmıştım.

2. kitap ta iyileşme gösteren hikaye , 3. kitapta nihayete erer diye bekledik ama sanki daha yazmaya devam edebilir yazar.

Sakın sayfa sayısına aldanıp bitirmeye çalışmış yazar diye düşünmeyin , bir sürü yeni tip dahil oldu hikayeye.

Yine de melekli hikayeler içinde sevdiklerim arasına girdi .

Fakat tutkunu oldum , tekrar tekrar okurum diyemeyeceğim.




17 Haziran 2017 Cumartesi

İŞGALCİ- MELİSSA LANDERS

Çeviri:Demet Orhan
1. Basım 2015
428 Sayfa

"İnsanlar için aşkın ne demek olduğunu biliyorum. Onların tutkuları şeker gibi yanıyor; hızlı ve ateşli bir şekilde. Ama ateş söndüğünde yeni bir alev aramaya başlıyorlar. Sönmüş közlerin sıcaklığında ısınmak yerine kıvılcımların peşinde koşuyorlar."



İlk kitap olan YABANCI 'da seriyi okumaya başlama serüvenimi yazmıştım.

Bence hala aynı güzellikte sürüyor .

Yine de 2. kitapları hep arada kaynasın diye , hikayeyi uzatma çabası  olarak gördüğümü inkar edecek değilim.

Sırf 3. için bu kadar çabuk okudum diyebiliyorum bu durumda.

Uzaylı ve dünyalı birleşmesi/ittifakı gerçekleşebilecek mi bakalım ?






15 Haziran 2017 Perşembe

BA- BİRHAN KESKİN


1. Basım 2005
7. Basım 2015
47 Sayfa

"Vurmalı vurmalı o sesler içime değiyor
Bir müzik parçası çalıyor içerde:
İçimde bir parça; ne kopuyor  ne ölüyor."

"Seni kırdığım yerden beni de kırdılar,
Ben hiçbir cümleye ağlayamam artık seni."

Öyle işte Birhan Keskin'le olan aşkım...

Ne yazılsa,  eskisinden olur daha anlamlı .

Ya da bazen susmalı.

13 Haziran 2017 Salı

GERÇEK HESAP BU-NEJAT İŞLER




1.Baskı 2016
182 Sayfa

"Birini kaybetmeye alıştırırsan , artık hiçbir şeyden korkmaz. Senden bile ..."

"'Uyuyamayanlar Örgütü' kuralım , uyuyabilenlere inat..."

Nejat İşler  fiziksel olarak beğendiğim biri değil ama yaptığı işler nedense hep gözüme hoş geliyor.

Kitap yeğenin , almasına bir miktar katkım olmuş olabilir, yalan değil.

O tabii çok oldu okuyalı , ben yeni el atabildim ne yazık ki.

Nejat İşler , kendi adına yazılmış sosyal medya sözlerinin kendine ait olmadığını söylemiş , kimseyi inandıramamış , sonra oturup kendi yazmış ne söyleyecekse.

Hayatının kesitleri , anıları var kitapta.

İşler hayranları kaçırmasın.

Ve fakat şurada yazmazsam çatlarım;
Abi o kadar sayfa israfına ne gerek var anlamış değilim.Bunun için yazarı mı suçlamak lazım , yoksa yayınevini mi onu da bilmiyorum gerçi ama , adam 80 sayfa yazdıysa 80 sayfa basın şu kitabı , o kadar boş sayfa ekleyince okuru mu kandırdığınızı sanıyorsunuz , yoksa fiyatı arttırmanın bir yöntemi midir bu ?

Bu işlerle ilgilenen arkadaşlar varsa , bir zahmet bizi de bilgilendirsin ki , burada kendimizi boş yere heder etmeyelim.

Ha bir de , sakın sosyal medyada çok okunduğuna bakıp çok şey beklemeyelim kitaptan.

Yani kolay okunur , çerez gider .


11 Haziran 2017 Pazar

İSTANBUL ARKEOLOJİ MÜZELERİ- BAHÇE PERİM İLE BİR GÜN

Üstteki fotoğrafta görüldüğü üzere;
 Bahçe Perim, Kağıt Salıncak ve ben bugün harika bir gün geçirmekteyiz .

İstanbul'a yolu düşen Peri , Kağıt Salıncak'la haberleşir ve olaya maydanoz olmayı pek isteyen Eylem mevzuya giriverir.


Nerede buluşalım konuşmalarına, Perim'in önerisiyle Arkeoloji Müzeleri  dahil olur , henüz hiç uğramamış ama hep gitmeyi istemiş Eylem çok mutlu olur.

Osman Hamdi Bey tarafından kurulan müze , ilk olma özelliği taşıyor.


Saat 11.30 gibi konuşulan randevuya , bir miktar bekletilerek dahil olunurken , Salıncak 'ın hafıza kuvvetiyle müzeye  İskender Lahit'inin de olduğu  kısımdan giriş yapılır.




Yürürken dikkat etmenizi öneririm zira alttaki resimde gördüğünüz iskeletin üzerinde duruyor olma ihtimaliniz yok değil.



Bahçe Perim'in Şark Eserleri kısmındayım demesi üzerine , ayran budalası gibi ağzı açık gezilen bölümden çıkılır .




İlk yazılar , ilk aşk şiirleri , çivi yazıları , medeniyetler kuşatması altında buluşma gerçekleşir.



Ve fakat insan daha önce hiç görmemiş olduğu bir kimseyi sanki bir ömür tanıyormuş tavrıyla kucaklar ve samimiyet gösterir mi?

Peri'm ile öyle sıcak ve güler yüzlü bir buluşma yaşadık ki , o hızla Çinili Köşkü gezdik.



Perim'in engin bilgilerinden etkilendik.

Osmanlıca okumaları yapmaya çalıştık , beceremedik ama olsun :)


Akabinde tadilatta olan Arkeoloji binasının girişine yöneldik ki asıl müze zannediyorum orasıdır , 3 kat gezdik ama bir üç kata daha sanırım hayır demezdik.

Baka inceleye, okuya fotoğraflaya talan ettik .

İstanbul'da yaşayıp  bu müzeye gitmeyenleriniz derhal işi gücü bırakıp , 1 günü burası için ayırsın.


Müzeler; Gülhane Parkı içinde , Müzekart ile , ya da İş Bankası kartı ile gezebilirsiniz.Kartı olmayanlar için giriş ücreti sanırım 10 tl.

Biz müzeden sonra Eminönü'ne kadar yürüyüp birer de yorgunluk çayı içtik .


Peri ile ayrıldıktan sonra ise Salıncak ile Galata köprüsü üzerinde bir tur atmayı ihmal etmedik. 



Bahçe Perim'i en yakın zamanda İstanbul'a tekrar bekliyorum , samimiyeti , içtenliği için de teşekkür ediyorum .

Yeni gezilerde buluşmak üzere...Sağlıkla ...Sevgiyle...Kitaplarla kalın...

10 Haziran 2017 Cumartesi

YABANCI -MELİSSA LANDERS




Çeviri:Demet ORHAN
1. Baskı 2014
423 Sayfa

"Mücadele hırsı, içten gelen bir şeydir; insanlarda ya olur ya olmazdı."

Kitabı Kerem'den tırtıkladım, yine bir uzaylı-dünyalı hikayesi.

Yine oldukça akıcı ve okuma hızını etkileyebilecek kitaplardan biri.

1 günde bitirdim .

Çok sevdim, hatta sadece 2 kitabını almıştım Kerem'den , bu kitabı bitirmeye yaklaştığım zaman dayanamayıp 3. kitabını da çaldım .

Fark edecek ve geri istemesi çok uzun sürmeyecek muhtemelen ama bunu verdiğimde;

"tamam hadi çabuk oku ama" diyecek :D

Blogu okumuyor ama bir gün okursa O'nu ne kadar çok sevdiğimi öğrenecek :D

Blog dışında da sık sık söylememe rağmen kendisine , bir gün gelip kurcalarsa burayı , ben olmasam da bilsin istiyorum ya da bir kere daha öğrensin O'nu ne çok sevdiğimi :D



8 Haziran 2017 Perşembe

Y'OL- BİRHAN KESKİN





"O'nu sevebileceğinin en yücesiyle sevdin
Titreme daha fazla kalbim .

Bağışla artık onu da
bırak gitsin,
Bırak gitsin.

O senin ezel gününden kaderin 
Sen onu nasılsa bin kere daha 
Seveceksin."

"Tecellinin içinde ecel durur sevgilim , görmedin mi?
Adaletin içinde bir zalim oturur."

*****************

Bu kadının satırları beni bir gün etkilemekten vazgeçecek mi acaba?

Bir gün bana yavan gelecek mi?

Bir gün de "hey gidi günler " modunda yaklaşabilecek miyim?

Toprağım diye mi etkilenmem bu kadar ?

Okumayan kalmasın diye mi buraya hep daha fazla yazmaya çalışmalar?

6 Haziran 2017 Salı

BİR NEFESTE DÜNYA TARİHİ -EMMA MARRIOT



Çeviri:Egemen YILGÜR
1. Baskı 2014
13. Baskı 2017



Kitap M.Ö. 3500'den başlıyor M.S. 1947'ye kadar geliyor.

199 sayfa ama ne çok şey anlatıyor.

Adının "bir nefeste" olduğuna sakın aldanmayın , ağır ağır , dura inceleye , araştıra soruştura okunacak bir kitap.

VE fakat muhteşem.

Tek bir kitapta bu kadar bilgi .

Ama beni özellikle etkileyen şu oldu;
 yaklaşık 5000 yıldır , insanoğlu denilen canlı hep savaşmış.

Hiç durmadan , Dünya'yı diğerler canlılara dar etmek için mücadele etmiş.

Toprak için ,güç için , para için , iktidar için , bana sorsanız 5 para etmeyecek her şey için can almışlar, can vermişler , hep savaşmışlar .

Kısaca Dünya Tarihi'ni okuyunca , dökülen kanların çokluğunu görüyorsunuz.

Ve tarih hala tekerrür etmekte diye düşünüyorsunuz.

Distopik bir öyküyü yaşıyoruz şu an Dünyada.

Benim gibi okuduğunuz , yeni dünya fantastikleri, ütopyalar canlanıyor aklınızda , sadece barışın olduğu , savaşın olmadığı bir hayal alemi için yeni bir kitap almaya çalışıyorsunuz hızla elinize, çaresizce.

Çünkü artık kabul etmek zorundayız ki, dünya dönmeye devam ettikçe , insanoğlu savaşmaktan asla vazgeçmeyecek!




3 Haziran 2017 Cumartesi

KAN VE YILDIZ IŞIĞI GÜNLERİ - LAINI TAYLOR

Duman ve Kemiğin Kızı 2
Çeviri:Uğur MEHTER
1. Basım 2014
486 Sayfa

"Belki kaderin yatağına bırakılan bir elbiseydi ve ya onu giyecektin , ya da çıplak gezecektin."

"Ölü ruhlar sadece ölümü hayal eder."

"Seni ya hayat yönetir , ya da ölüm."

"Çocuklar ölmeye başladığında hayat kaybetmiş demektir."

"Hayat sürprizlerle doludur ve bazen sizin kararlarınızın hiçbir önemi yoktur."

****

Serinin ilk kitabı için "eh işte" dedikten sonra 2. çok sevdim demek tuhaf kaçar mı ki?

Ama çok sevdim hatta biraz fazla sevdim sanki.

Okumama vesile olan arkadaş 3. 'yü de getirdi ama Kağıt Salıncak okuyor şu anda , finalleri bitince ele geçirip derhal başlayacağımı umuyorum :D

Güzel fantastik seriler okumak isteyenlere, ilk kitabı okuyup bırakanlara sözüm, 

2. yi mutlaka okuyun :D


1 Haziran 2017 Perşembe

İÇİMDEKİ BEN- LEOPOLD VON SACHER MASOCH




Çeviri: Banu Düzgün
1. Basım 2013
302 Sayfa

"Demek onun gözünde değerim, bir gece kandili ya da yastık altına konulan tabancadan farksız ."

"Kimseyi sevmiyorum ben .Sevebileceğim kadar tutkuyla ve derinden sevmiştim ama artık seni de sevmiyorum."

Şimdi yazarın soyadına tekrar bakın ne yazıyor . Evet isim babası imiş yazar , bu eğilimin  .

Tabii siz sapkınlığın da diyebilirsiniz , çünkü Google amcanın getirilerinde ilk sırada bu şekilde tanımlanıyor.

Kitap daha önce Kürklü Venüs adıyla yayımlanmış.

Ve kitaptaki hikaye de, eğilime soyadıyla isim babası olmuş yazarın  , ilk ve en bilinen örneklerinden biri.


Grinin Elli Tonu'nu sevenler , haydi bu kitabı kaçırmayın :D


30 Mayıs 2017 Salı

BUGÜN BİZE KİM GELDİ -SEZGİN KAYMAZ


1. Baskı 2016
180 Sayfa

"Bu mektuba kadar yazdıklarımın hiçbiri ben değilim .Ama bundan sonra yazacaklarımın hepsi benden ibaret...ve benden öte kim varsa ondan.
İyi dinle."

Üstte yazdığım alıntı cümlesinin geçtiği hikayeye kadar olan kısımları okurken , gülmekten yaş gelen gözlerimde , en sondaki hikayeyle yerini gerçek gözyaşlarına bıraktı . 

Kaymaz'ı seviyorum, bütün kitaplarını değil sadece 4 kitabını okudum ama şimdiden bunu söyleyebiliyorum .

Kalemini çok ama çok samimi buluyorum , adam sanki yazmıyor da dost meclisinde oturmuş anlatıyor bana hikayelerini.

O denli etkileniyorum.

Gülüyorum , ağlıyorum.

Seviyorum.