29 Mayıs 2016 Pazar

54-ÇOK KULLANILAN KALPLER DÜKKANI- BİLAL SAMİ GÖKDEMİR



1.-9. Baskı 2015
15. Baskı 2016
366 Sayfa



Alıntıları aşağı yazacağım , çünkü hayli fazlalar .

Kitap 360 sayfa , 300 sayfasını okuyorsunuz fakat son 60 sayfa kilit altında .

300 sayfayı okuyup verilen ipuçlarıyla kilidi açtınız açtınız , yok açamadınızsa o zaman yazarın facebook sayfasına mesaj atıp öğrenebiliyorsunuz .

Kilidi açmak zor değil ama kolay da değil :D

kitabın içeriği oldukça yalın yazılmış 1 konu etrafından ufak hikayelerle devam eden bir yapısı var.

Aslında bu kadar basit oluşu endişe edici gibi görünse de , kitabı sevdim .

Sevmemin bir sebebi , erkek bir yazar tarafından , hafif saf bir erkeğin anlatılması .

Malum bizim kitap kahramanı erkeklerimiz genelde saf olmazlar , aslan parçası hepsi maşallah:)

O kadar mükemmeller ki insan bazen şüphe ediyor , bu kadar yakışıklı , karakterli , cesur vs. vs. vs. erkek varken , saflar nerede diye.

Gayet sade bir şekilde anlatıyor kendini kahraman .

Biraz da espri katıyor .

Kitabı ikinciye okumaya kalksam bu kadar gülümsemem herhalde fakat ilk defa okuyunca hoş bir tat bıraktı aklımın bir köşesinde .


"Aşk bir masal ve hep şöyle başlar:
Ben varmış , sen yokmuş."

"Evet , bir gün mutlaka bir kitabım olacak .Buna inanıyorum.Ne yazacağım konusunda bir fikrim yok.Belki bir aşk romanı olabilir.Ya da 3 hortumlu fillerin olduğu , karıncaların içtiği bir iksirle bir anda canavara dönüşebildiği fantastik bilim kurgu falan...Kitabın içeriğinin pek bir önemi yok ...Önemli olan , bana ait bir kitap olması ve her gece rüyalarımı süsleyen bu düşünce , bir gün mutlaka gerçek olacak ."

"Sustum ...Sen hoşça'kal diye..."

"Çay bu ...Soğuk olur mu?Çay da soğuk olursa, sıcak ne kalır ki dünyada?"

"Asıl yalnızlığın , insanın kendisini kaybettikten sonra başladığı , gerçek yalnızların kendisiyle barışık olmayan , iç sesiyle aynı fikirde olmayan , hayatta bir beklentisi kalmayan insanlar olduğu yazılmalı."

"Aslında kabahat bizde...
Öylesine insanları , ölesiye sevdik hep..."

"Aynaya baktığımda göremediğim bir şey daha var: Mutluluk...O da yok.Sanki açılmış ama kapanması unutulmuş bir parantez gibiyim. Ne yapacağını bilmeyen, nereye düşeceği belli olmayan bir ağaç yaprağı gibi savruluyorum."

"Gereksiz inan yoktur.
Gerektiğinde yanında olmayan insan vardır."

"Yanıma aldığım tek şey , daktilom ve yarım bırakmak istemediğim bir kitap...Her şey yarım bırakılabilir ; Hayat, dostluklar , sevdalar ...Hatta çay bile...Çay bile yarım bırakılabilir; ama hayatta yarım bırakılmayacak tek şey benim için kitaplar."

"Anlamıyorum
Belki de ondan ağlayamıyorum.
Belki de bunu anlatmanın tek yolu anlatamamaktır.
Bazen böyle olur işte !
Ağlayamazsın.
Bağıramazsın.
Söyleyemezsin.
İçinde bulutlar dolusu yağmur yağar .İçini sel basar.Yüreğin boğulur.'Yazayım ' dersin , kalemin dili tutulur.Beynin , uykulu bir çocuk gibi çömelmiş gözlerini oğuşturur."



29 yorum:

  1. Dünyada bir ilk olan meşhur kilitli kitap:)Denemek lazım;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Cumhuriyetim,
      zaten sizin blogdan tanıyordum kitabı , geçenlerde eşim sirkecide bir fuarda bulmuş , getirdi , tabii tamamen masumane niyetlerle , üzerindeki kilide ihtiyacı varmış :D

      Sil
  2. Erkeklerin kadınlar kadar ayrıntıcı düşünmedikleri ve çoğunun da aslında saf olduğunu düşünüyorum.Güzel alıntılarınız için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam,
      evet kadınlar kadar ayrıntılı düşünmüyorlar :D ama saflıkları konusunda çok b,r fikrim yok , yine de gözümüze sokulan karakterlerden hiçbiri saf değil gibi :D

      Sil
  3. Kilitleri açmak lazım okuyalım bakalım bizde :)

    YanıtlaSil
  4. Bu insanoğlundan korkulur ha, neler buluyorlar. Merakımı celbetti. Kitapçıda bir kurcalıyayım bakalım. Sevgiler canım ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine Bektaşi,
      bir bak ya belki de seversin ki :D

      Sil
  5. Kilit olayı enteresanmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burcuuuk,
      di mi ama ya :D daha neler çıkacak bakalım :D

      Sil
  6. adı güzelmiş okunabilir ivit konu da fina diil. gönderdiğim romantik film listesini almkıştın de miii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      hadi bunu da oku kitapçıda , ahahaha :D aldım ciğerim aldım , izlemeye de başladım ,:D daha da gönder ki :D

      Sil
  7. Kilit kısmı benim de çok dikkatimi çekti. Mecbur alacağız :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üstün Zekalılar,
      aslında zor değil ufacık bir püf var işin içinde :D

      Sil
  8. Anaaammm çok merak ettim, benlik gibi ki!
    Eylem hakikaten nerede? hayır diğerleri de dominant değil ki :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore Fenomeni,
      ayyy cansın , tam senlik valla , değil mi , bilmem :D

      Sil
    2. Romantik dram olmasin kafi eylem 😂

      Sil
    3. ama kore gibi düşünme ki , yine de onların ki gibi masumiyet var hikayelerde :D

      Sil
    4. o zaman tamam güveniyorum sana eylem ;)

      Sil
  9. Bence tüm kitaplara koysunlar, kilit işe yarıyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      ya biliyorsun bazılarından kurtulamayız sonra , hepsini okutur valla :D

      Sil
  10. Alıntılar güzelmiş. Kilit olayı da çok ilgi çekici merak ettim. :D

    YanıtlaSil
  11. Ilk kez duydum kilitli kitap, yanlışlıkla günlük okumuş olmayasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah Özer,
      yok başta değil ki kilit , :D bence okuyun seversiniz :D

      Sil
  12. ilginç bir kitaba benziyor, kilit fikri hoş, kapak ve arka kapak özellikle çok şirin:) merak ettim, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren O.,
      teşekkür ederim , merak ettiriyor kendini , çok zor bir şey diye düşündüm ama değil , çok kolay da değil :D

      Sil
  13. Kilit olayı dikkat çekici..ilginç bir yöntemmiş!.Artık kitap satışları da başlı başına birer sanayi!.. ticari kaygılar çok fazla..hal böyle olunca ilginç pazarlama stratejileri ile de karşılaşmak olası.. Bilal Sam, kitabını bir inceleyeyim bakayım :)) teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzler ve Yansımalar,
      ben teşekkür ediyorum yorum için. Evet pazarlama taktikleri her yerde , bazıları da gerçekten oldukça enteresan ama dünyada o kadar çok pazarlama taktiği o kadar dandik şeyler için bulunuyor ki , kitaplar için bulunanlara kızamıyor dahası seviniyorum , bu taktikler işe yarasa da bir-iki kişi daha okusa ne güzel olur :D

      Sil