3 Mayıs 2016 Salı

42-YAŞAMIN UCUNA YOLCULUK- TEZER ÖZLÜ

1. Baskı 1984 (Ada Yayınları)
2. Baskı 1987 (Ada Yayınları)
YKY'de 1. Baskı 1993
24. Basım 2015
125 Sayfa

"Uykuyu aradığın odanda, bu Akdeniz kentinin nemli yalnızlığında , denizi bulamadığın kentte.Sen tüm kentlerden daha yalnızdın."

Ve bana geceler yetmiyor.Günler yetmiyor.İnsan olmak yetmiyor.Sözcükler , diller yetmiyor."

"Bu denli çok ülke , bu denli çok insan, bu denli çok roman kahramanı tanımalı mıydım.En yakın dostlarım romanların kahramanları gerisindeki yazarlar mı olmalıydı.Uçaklara, trenlere , otobüslere bu denli çok mu binmeliydim.Çeşitli kentlerin gecesini uzantısında yaşayıp , sabahları uyanıp , gündüzleri uzun caddelerinde mi yürümeliydim.Bir alan ve birkaç caddeden oluşan küçük bir kentte neden sınırlanmadı yaşamım."

"Sonsuz sevmek isteğimi tüm insanlara , her insana dağıtma çabası gösterdim.Zaman zaman da herkesten nefret ettim.Kendim dışında."

"Sizin düzeninizle, akıl anlayışınızla , namus anlayışınızla , başarı anlayışınızla hiç bağdaşan yönüm yok.Aranızda dolaşmak için giyiniyorum.Hem de iyi giyiniyorum.İyi giyinene iyi yer verdiğiniz için.Aranızda dolaşmak için çalışıyorum.İstediğimi çalışmama izin vermediğiniz için.İçgüdülerimi hiçbir işte uygulamama izin vermediğiniz için.Hiçbir çaba harcamadan bunları yapabiliyorum, bir şey yapıldı sanıyorsunuz.Yaşamım boyunca içimi kemirttiniz.Evlerinizle. Okullarınızla. İş yerlerinizle. Özel ya da resmi kurumlarınızla içimi kemirttiniz.Ölmek istedim , dirilttiniz.Yazı yazmak istedim, aç kalırsın, dediniz.Aç kalmayı denedim , serum verdiniz. Delirdim, kafama elektrik verdiniz."


32 yorum:

  1. Yine alıntıları hakkında bilgi sahibi olup ; kitabını bir türlü okuyamadığım bir yazar ....
    Teşekkürler paylaşım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. didemika bir deli bir dolu,
      ben teşekkür ederim yorumsuz bırakmadığın için :D

      Sil
  2. efem bunlar alıntı mıdır?
    Geceler bana da yetmiyor... Şu aralar kitap okuyamıyorum ki... roman kahramanlarım azaldı yahu!
    Güzel paylaşım için teşekkürler, eylem blogluyoruz 5'i görmedin değil mi?
    Oysa sizi seçmiştik, salıncak ve sen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore Fenomeni,
      deme yahu kaçırmışım onu , oysa 6'yı gördüm , bakayım hemen ..
      geceler kime yetiyor ki ama kahramanlar önemli , artsınlar lütfen :D
      bunların alayı alıntı efem , kitap üzerine ne yazacağımı bilemedim de :D

      Sil
    2. anaammm sen mi bilemicen, yapma!!! :)))

      Sil
    3. kız:DD her şeyi nerden bileyim ben :D

      Sil
  3. Tezer Özlü romanlarının hepsini okumak istediğim ve mümkünse eski basımlarını bulmak istediğim yazarlardan bir tanesi. :D Çok güzel alıntılar yapmışsın. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valar morghulis,
      evet ben de hepsini okumak istiyorum , edindim ama hepsi yeni basım :D

      Sil
  4. Hakkında çok bilgim olmayan bir yazar aslında Tezer Özlü.. Ama öyle alıntılar vermişsiniz ki "Okunacaklar Listeme" ekledim gitti.
    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yildiz Acil,
      benim de fikrim yok ,sıkça sosyal medyada görüp alıntılarından etkilendiğim için btün kitaplarını edindim , bu 2. Si , henüz net bir fikrim yok sevip sevmediğim konusunda , oldukça melankolik yazıları...

      Sil
  5. Tezer Özlü hiç okumadım ama listemde var. Tabiki alıntıların çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmur Tozu,
      teşekkür ederim , keyifli okumaların olsun :D

      Sil
  6. Bi okumak kısmet olmadı şu kadını yaa :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burcuuuk,
      okursun canım benim , kaçmıyor ya :D

      Sil
  7. Beni oldukça etkileyen bir yazar olmuştu okuduğum bu ilk kitabıyla Tezer Özlü. Alıntılarınızı okuduğumda da yakın zamanda okuduğum bu kitabın üzerimde bıraktığı etkileri yeniden yaşadım. Ortak alıntıları görmek de ayrıca mutlu etti. Tezer Özlü'lü, yeni yazarlar keşfetmeli iyi okumalar dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sayfa arasi,
      teşekkür ederim , ortak paydalarda buluşmak mutlu ediyor demek herkesi , ne mutlu , bol okumalarımız olsun :)

      Sil
  8. Henüz hiç kitabını okuyamadım. Elbet birgün sıra gelir :)

    YanıtlaSil
  9. alıntılar çok güzel, özellikle sonuncusu!
    bütün kitaplarını topladın mı?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap sevinci,
      evet hepsini bir kerede almıştım ama parçalı okuma yapacağım :D

      Sil
  10. "İyi giyinene iyi yer verdiğiniz için.Aranızda dolaşmak için çalışıyorum.İstediğimi çalışmama izin vermediğiniz için.İçgüdülerimi hiçbir işte uygulamama izin vermediğiniz için.Hiçbir çaba harcamadan bunları yapabiliyorum, bir şey yapıldı sanıyorsunuz.Yaşamım boyunca içimi kemirttiniz.Evlerinizle. Okullarınızla. İş yerlerinizle. Özel ya da resmi kurumlarınızla içimi kemirttiniz. Ölmek istedim , dirilttiniz."
    Şuraya kadar olan bölümde sanki beni anlatıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahçe perim,
      aslında yurdumda çok kişi için geçerli bir cümle diye düşünmekteyim , sizi , beni hayallerini yakalayamamış o kadar çok insan var ki , yazık ki ülkemde , çevremde kimse diğerine değerşni vermiyor , herkes bir aşağı çekme yarışında , hayal kurmak ise bedava :(

      Sil
  11. Tezer'in alıntılarını hala seviyorum, sen hep alıntıla ben de öyle okuyayım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KAğıt Salıncak ,
      ne demek efem , başım gözüm üzerine :D siz isteyin yeter :D

      Sil
  12. Tezer Özlü okuduğumda kafayı yiyecek gibi oluyorum çünkü düşündüklerimi dile getiren kadın düşünüp de söyleyemediklerimi onda buluyorum ve sonuç uykusuz geceler .sanki biri dan dan diye kafama vura vura gün yüzüne çıkarıyor içimdekileri haliyle alıyor beni bir düşünmek ve bunalımlı haller yine...o yüzden uzun aralıklar vererek okuyorum art arda okursam çok başka biri olcam gibime geliyor zira hayatta hiç onun gibi cesur olamadım malesef.
    kitaplar harika yorum harika alıntıların müthiş daha ne olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatım Kitap,
      Sinem , gerçekten mi , ay aslında güzel bir şey ama korkutucu tabii bu kadar hislerinle doğru orantılı şeyler yazmış olması , benim beğendiğim yerler olmasına rağmen kitaplarında , aynı kafada olamıyorum ÖZlü ile , hatta onun eylemlerini ben hayal bile edemiyorum o derece :(

      Sil
  13. Henüz hiç bir kitabını okumadım Tezer Özlü'nün ama çok merak ettiklerimden.

    YanıtlaSil
  14. ona da abisine de bayılıyooom :)

    YanıtlaSil