27 Mayıs 2015 Çarşamba

48-BİR BAŞINA - AARON STARMER


Çeviri :Belgin Selen HAKTANIR
329 sayfa



Kitap Kerem'den :D

Distopya üzerine bir şeyler konuşurken , 'sence bu distopik midir' diye sordu .

Kitabı aldım , okunacaklarım arasına koydum , herhalde  üç ay kadar bir zaman geçti üzerinden ,sıra geldi ve  okudum.:)

Kendi okuyacaklarım arasına O'nunkiler karışmasa 2 ,5 ayda sıra gelecekti , yine de azar yemekten kurtulamadım .

Bütün gün ne iş yaptığımdan , çok tembel olduğumdan , bir de çok yavaş okuduğumdan mütevellitti bu azar.

Haklı çocuk , söyleyebileceğim bir sözüm yok.

Her neyse mevzumuz biz değiliz zaten , kitabımız;

 gerçekten distopik kitaplar arasında yerini alabilir, bilim kurgu da olabilir .

Dünyadan bütün insanlar gitmiş sadece 42 çocuk kalmışsa ?

Bu çocukların diğer insanlara ulaşma çabaları anlatılmışsa?

Yani...


Bir Başına, aslında konu seçimi muhteşem , anlatımı iyi ve fakat bazı havada kalan , mantık çerçevesine oturtamadığım şeylerin varlığından  ötürü  sevemediğim yönleri olan bir kitap.

Nasıl anlatsam , kitapta kurgu var lakin bilim yok .

Bilimsel kısmı o kadar hızlı ve kahramanın bile anlatamayacağı şekilde anlatılmaya çalışılmış ki , mevzuyu ben anlamadım.

Ana fikirden bahsetmiyorum ama bu anlaşılamayan kısımlar arada kalmış ufak tefek detaylar .

Kitap genel olarak sevilesi olmasına rağmen bu detaylar yüzünden 

'sinek küçük ama '

dedirtti bana.





18 yorum:

  1. instada gördüm. derin maviiiiiii :) yeni instama üye olsana yaaaa bi de son yazıma gelsen yaaaa noluuur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @deeptone , gelirim , sen niye üye olmuyorsun yaa, hangisisin nereden bileyim bir sürü deeptone var :D

      Sil
    2. ben daha öğrenemedim ki arkadaşlarımı bulmayı ve üye olmayı. bir adet var "the deeptone" işte. sitemden girince sağ üstte yaa insta feys ve twit ile pinterest. bi de helene'in açtığı var daha önce onu biliyon zaten ki :)

      Sil
  2. Bu bir grup çocuk teması filmlerde, kitaplarda çok işleniyor. Geleceğe dair umut çocuklarda mı aranıyor acaba diyeceğim ama genelde bu bir grup çocuklu hikayelerin sonu karanlık bitiyor.
    Vasıf Öngören'in Masalın Aslı 1 ve 2 vardı, çocukken okuduğum ilk iki ciltli romanımdı. O da bir grup çocukla yola çıkar, sonra herşey mahvolur. Bu masalın adı aydınlıktan karanlığadır. Diğer ciltte ise, karanlıktan aydınlığa çıkmaya çalışırlar. Tıpkı günümüz insanlığı gibi... Bu anlattığımı kitabımda da aynen anlattım. Bu çooook büyük bir sır ama burada bir kısmı ifşa oldu bile :)))
    Neyse... Ben sustum, görüşürüz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Kahve Yanı,

      Vasıf Öngören, aklımda olsun benim de . Kitabınız, ama o kadarcık kısımdan pek bir şey anlamadık merak etmeyin, umuyorum yakında tamamını okuma şansımız olsun :D her zaman beklerim , sevgiyle...

      Sil
  3. çocuklara yüklenmiş bir geleceği kurtarma umudu, merak uyandırıcı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @maviye iz süren ,

      enteresan bir kurgu diyeceğim ama şu aralar okuduğum bir iki kitapta da yakın kurgulara denk geldiğimden diyemiyorum , iyi ama okunur yani...

      Sil
  4. Oğlunuzla kitap paylaşımınızı çok güzel buluyorum... çok zevkli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Gül Akça,

      çok teşekkür ediyorum Gül Hanım , biz de zevk alıyoruz , her ne kadar ben sıkça haşlanıyor gibi görünsem de :D

      Sil
  5. kerem haklı mı yaniiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @deeptone,

      eh haksız da sayılmaz , kendiyle kıyaslıyor , hem okula gidiyor hem de daha çok kitap okuyor :) evde yapılan hiç bir şey görünmüyor , temizliyorsun kirleniyor, pişiriyorsun yeniyor , orta da görünen hiç bir şey olmuyor , bu durumda daha az okuyan da ben oluyor :D

      Sil
  6. kitap kapağına bayıldım, eh bilimine takılmayız ne yapalım:))Kerem nasıl bulmuş peki? keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Eren O.,

      Kerem sevmiş ama o da bazı yerlerin havada kalmış gibi olduğunu söyledi , yine de iki kez okumadan yapamadı :D

      Sil
  7. Kitapta kurgu var, ama bilim yok... Çok güldüm. :D Güzel tanımlama. Teşekkürler paylaşım için, sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @complete_the_sentences,

      ben teşekkür ediyorum , hep sevgiyle...

      Sil