25 Aralık 2014 Perşembe

129-KARIŞIK KASET- UYGAR ŞİRİN

1. Baskı 2013
292 Sayfa

"Babamın içinde çok yaşlı bir adamla çok küçük bir çocuk yaşıyor.Akranı yok."

"Çok saçma .Kendimi kesinlikle 33 yaşında hissetmiyorum. Bazen 15 yaşında gibiyim , bazen 50 ama asla 33 değil."

"Yaşlanmanın korkutucu yanı ölümün yaklaşması değil , gerçekleştiremediğin hayallerin için kurduğun "Canım, nereden bakarsan daha önümde ....yıl var  " cümlesindeki boşluğa yazdığın sayının giderek küçülmesi."

"Bir çuval dolusu duygu anasını satayım, yüklemişim sırtıma , kendimi bildim bileli taşıyorum.İçinde bağımlılık var.Çaresizlik var.Acı.Hayal kırıklığı.Öfke, en çok.Gel gör ki bunların yanıunda yersiz bir umut ta var.Çocukça.Zaten bütün bunların çocuklukla muhakkak alakası var.Başımıza gelenlerin sorumlusu o bence.Hepimizi oynatan şerefsiz kuklacı!"

"Bu defteri kapattığımı düşündüğüm zamanlar oldu.Yalan! Kendimi unuttuğuma inandırmaya çalıştım sadece.Oysa bu devirde birini unutup unutmadığını anlamak kolay.Google'da arıyorsan demek ki unutmamışsın kardeşim."

"-Yazmayı değil okumayı seviyordu büyük ihtimalle.
-Çünkü anlatmayı sevmiyordu.Anlamaya çalışmayı seviyordu."

"Benim de kötü bir adetim var:Karşımdaki böyle dökülünce , içimdekileri , hem de o an bana en mahrem ve ürkütücü görünenleri seriveriyorum orta yere.Komşudan gelen tabağı boş göndermeyen annelerin çocuklarıyız biz."

*******************

Bu yıl yerli yazarlardan çok beğendiğim kitaplar okudum.

Karışık Kaset te onlardan biri oldu.

Benim okuduğum ilk , Uygar Şirin'in yazdığı 3. kitap.

İlk ikisi de en kısa zamanda edinilecekler arasında.

Bu kitabın filmi de var , sanıyorum hala vizyonda.

İzlemedim , büyük ihtimal önce kitabı okuduğum ve samimi bulduğum için yetersiz gelecek.

Samimiyetle yazılmış gibi geldi kitap.

Bir de az çok benim yaşadığım yaşlar ve zamanlar var ya mevzuda.

Haa, bir de tabii, benim dinlediğim müzikler...




14 yorum:

  1. Ben de aynı şeyi yazacaktım alıntılar çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben de en beğendiklerimi yazdım :D

      Sil
  2. bu kitabı çok merak ediyordum, çok seveceğime dair bi şeyler uyanmıştı içimde kitabı ilk gördüğümde ama almadım nedense...aliiim ben o zaman:)
    alıntılara ben de bayıldım bu arada!:)tespitler pek yerinde!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani ben sevdim , oldukça samimi ...:D alıntılar eğer 70'ler ya da 80'lerde doğmuşsanız daha çok vuruyor:D

      Sil
  3. Kesinlikle çok güzel bir kitap, kapak tasarımıyla +1 önde başlıyor zaten. Adı da "Karışık Kaset" olunca sanırım 90'lıların ilgisini çekiyor. Filmi ben de izlemedim ama kitap çok eğlenceliydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap gerçekten dönem kitabı, herkes sevmeye de bilir fakat belli bir yaş gurubunda olanalar lesinlikle beğeneceklerdir, ben de onlardan biri oldum ve de mutlu oldum...Filmi ben de izleyemedim , açıkçası hemen izlemeye de korktum...

      Sil
  4. O film bu kitaba mı ait? Yabancı olduğunu zannediyordum. Allıntılara bakarsak kitap çok hoş okumak istiyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu kitba ait ve kitap güzel canım , filmini görmedim ama ...

      Sil
  5. ne kdr hızlı bir okur ve post yazarısın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle miyim :D aslında yeterince hızlı okuyamadığımı ve yeteri kadar detaylı yazamadığımı düşünüyorum ...

      Sil
  6. hep görüyom her yerde aklımda okuycam sanırım severim ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel ama ya film tadında :D

      Sil