27 Ekim 2014 Pazartesi

Meme Kanseri Bilinçlendirme MİMİ !



Buralı Olmayanlar Lokali'nin başlattığı, Zihnin Arka Sokakları   aracılığıyla da haberimin olduğu, meme kanserine dikkat çeken bir mim var. Mimin kuralı çok basit: pembe eşyalarınızın fotoğrafını çekip paylaşıyorsunuz. 



Genelde meme kanseri dendi mi akla ilk kadınlar geliyor şüphesiz ama erkeklerin de bu illete yakalandığını biliyor muydunuz?


Amerikan Kanser Topluluğu'nun sadece Birleşik Devletler için 2014 tahminleri şu yönde:

- Yaklaşık 232,670 kadına yeni meme kanseri tanısı konulacak.
- Yaklaşık 62,570 kadına yeni meme kanseri başlangıcı tanısı konulacak.
- Yaklaşık 40,000 kadın meme kanserinden hayatını kaybedecek.

Aynı kuruluşun rakamlarına göre Amerika'da meme kanserini yenmiş 2.8 milyon kadın bulunmakta. Ayrıca son yıllarda vakaların sayısında ciddi bir artış görünmüyor. 

Peki ya  erkekler ?

Meme kanseri erkeklerde kadınlara oranla 100 kat daha az görülüyor. Bir erkeğin yaşamı boyunca meme kanserine yakalanma riski binde bir. 

Topluluğu'nun Birleşik Devletler için 2014 tahminleriyse şöyle:

- Yaklaşıl 2,360 erkeğe yeni meme kanseri tanısı konacak.
- Yaklaşık 430 erkek meme kanserinden hayatını kaybedecek.

Ne yapmalı ? 

Doktorlar kanserin her türünde olduğu gibi bunda da erken tanıya dikkat çekiyor. Bu konuyla ilgili detaylı bilgi için Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Kanser Daire Başkanlığı'nın hazırladığı güzel bir bilgilendirme sayfası var.

* * *

Kanser çağımızın illeti maalesef; ama erken tanıyla üstesinden büyük oranda gelinebiliyor. Yeter ki bilinçli olalım. Bu mimi ne kadar çok sayfada paylaşırsak, o kadar fazla insanı bilinçlendirmiş oluruz. O yüzden bu yazıyı okuyan herkesten ricam mimi kendi sayfasında paylaşması.


Not: Zihnin Arka Sokaklarına  farkındalığı  ve böyle bir etkinlikte beni de unutmadığı için teşekkür ediyorum , yazısının çoğunu aynen kopyaladım , kendisi de demiş zaten isteyen herkes yapsın diye ve fakat bana göre sorumluluk almaya hazır bütün bloggerların farkındalığını tek bir post için bile olsa göstermesi lazım , bu siyasi bir görüş değil, etnik köken önemli değil , cinsiyet problem değil, bu doğal ve neredeyse kaçınılmaz sonlardan biri . Lütfen Farkında OLUN!


6 yorum:

  1. Mime katılımınız için çok teşekkür ederim.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne demek , ayrıca böyle bir sosyal sorumluluk halini başlattığınız için ben teşekkür ederim , sevgiler karşılıklı...

      Sil
  2. Güzel bir yayın. Farkında olup önlemini alırsak üzülmeyiz. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen , üzülmeyelim diye bu ayınlar da aslında :D sevgiler benden ...

      Sil
  3. Erkeklerde de olduğunu bilmiyodum. Üzüldüm. Ben de yapmak istiyorum bu mimi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de yeni öğrendim canım , yap lütfen ..:D

      Sil