9 Ekim 2014 Perşembe

97-TESS - THOMAS HARDY

 Çeviri:Özgür Umut HOŞAFÇI
1. Baskı 2013
543 Sayfa

Tam Metin Çağdaş Çeviri , Dünya Klasiklerinden "Yalan Bahçesinde Bir Gül " alt başlığı ile Martı Yayınları serisinden okuduğum 3. kitabım.

"Erkekler sevdikleri kadınlara karşı insafsızca davranırlardı, kadınlar da sevdikleri erkeklere."

Bu klasikleri çok beğendiğim , hatta kendileriyle apayrı bir aşk yaşadığım doğrudur.

Dönem itibari ile , yaşam koşullarını oldukça detaylı anlatmasıyla , soylu ve köylü sınıfının arasındaki ilişkileri net olarak göstermesiyle ve hislerin yalın anlatımıyla beni benden alırlar.

"Ama içinde doğup büyüdükleri kötülüklerle karşılaştırıldığında bu davranışlar sevecenliğin ta kendisi olurlar."

Tess de beni yanıltmadı ve çok farklı değildi genel manzarası.

Tabii yine çıldırdığım , 'yeter yahu ' dediğim , asıl kızı tutup yakasından silkelemek istediğim pek çok kısmı bu beğeniye dahil etmiyorum.:)

"Kötülüğün yaradılışa , amaca götüren araçlara ; bugünün düne , bundan sonrasının bugüne olan durumu daima serttir."



14 yorum:

  1. Bu romanın filmini seyretmiştim yıllar önce, hayal meyal aklımda kalmış ama etkileyici olduğunu hatırlıyorum... genelde kitabın daha iyi olduğunu düşünürüm...
    Ben de Thomas Hardy'den ''Çılgın Kalabalıktan Uzak''ı okuyacağım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmini merak ediyorum ama izleyemedim henüz. bu ara da ben de bir sonraki thomas hardy kitabı olarak çılgın kalabalıktan uzak'ı okumayı düşünüyorum:)

      Sil
    2. Gül Akça ,
      Çılgın kalabalıktan Uzak en bilinen romanıymış :D.

      Sil
    3. Kitap sevinci ,
      ben de filmi izlemeyenlerdenim :)

      Sil
    4. Çok eski bir film zaten...hali hazırda DVD olarak var mı bilmiyorum...

      Sil
    5. nette bulmak mümkün olur belki :)

      Sil
    6. evet onu unutmuşum :)

      Sil
    7. Bende bu kitabın filmini izlemiştim. Kitapta ilgimi çekmiştir:))

      Sil
    8. kitaplarla beslenmek,
      çekmez mi:D

      Sil
  2. di mi ama yaa! çok sinir olmuştum tess'e, "kızım bu kadar ezik olma!" diyip şöööle omuzlarından tutup sarsasım gelmişti!

    YanıtlaSil
  3. İngiliz Klasiklerini ben de ayrı bir seviyorum.Hem natüralist hem romantikler :)

    YanıtlaSil