31 Ekim 2014 Cuma

109-FİL - ELIO VITTORINI

 Çeviri:Gönül ÇAPAN
1. Basım 2000
104 Sayfa


Özgün adı; ;Il Sempione Strizza l'occhio al Frejus (Semplon , Frejus'e Göz Kırpıyor)  muş.

Ayrıca kısa olmasına rağmen , roman olarak tanımlanıyor.

Ve yazarımızın en sevdiği kitabıymış.

Açık ve gerçekçi bir yaklaşımla fakat acındırma ya da ağlak edebiyatı yapmadan da yazılabilirmişi gösteriyor , bu hikayede yazar.

Yazıldığı dönem itibarı ile işçi evlerine ne kadar aylık girdiğini ,iş bulmanın ne kadar zor olduğunu anlatıyor.

Bir de -herhalde kitabın bizdeki adı olmasına sebep- fil diye anılan bir büyük baba var evde , ona bakmanın ne kadar zor olduğu ve gurura değiniliyor.

Kısacası , az ve öz yazılmış , müthiş bir hayat romanı , okunmasını şiddetle tavsiye ederim.

******************


"Onların bilgelikleri de buraya kadar ya , vakti gelince , ancak gidecekleri yere varacak güçleri kaldığını anlamalarında."

"O kadar gururludurlar ki , yakınlarının saygısını kaybetmek ağır gelir onlara." 




#guzokumasenligi
#senlikbahaneokumaksahane 

12.



10 yorum:

  1. pembiş eşyalar annemle kardeşimiiin :)

    YanıtlaSil
  2. hüzünlü bi şeye benziyor sanki, ruh halini ayarlamak gerekiyor gibi? şiddetle tavsiye ediyorsan listeme hemen ekliyorum tabi ki de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şiddetle tavsiye ederim canım evet hüzünlü ama farklı :D

      Sil
  3. adam yayınlarının baskısını görünce şaşırdım, onu bulmak daha da güzel olmuş olsa gerek. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. netten buldum , zira sahaflarda falan bulamadıklarımdan , tesadüf oldu ama iyi de oldu :D

      Sil
  4. hımmm bunu okumam lazımış kaçırmışşım yendin beniiii :) ya baksana "gölge" okusun muuu. ignazio slacioooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ok, alınmıştır notum , görürsen ben demiştim derrsin :D

      Sil
  5. bi haftadır okuyamadım blog yaa iki gün önce yazmıştım yaa yorum yanıtlarımı da gmailde göremiyom yaaa. sana sorcaktım naptın tess gerritsen vardı dün tüyaptaaaa konuşma ve imza için. gördün mü ki acabaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya ben bu sene fuardan muafım biliyon mu :( yok hiç gidemedim ki ...

      Sil