24 Ekim 2014 Cuma

105-OLDUĞU KADAR GÜZELDİK- MAHİR ÜNAL ERİŞ

1-2. Baskı 2013
3. Baskı 2014
124 Sayfa

"Hay ben böyle aşkın ıstırabını !" deyip kalaylayamıyorsun çünkü, aşk da senin ıstırap da."

"Sen yokken , yani sen evde aşk acısıyla , bittikçe altüst edilen bir kum saati gibi damla damla tükenirken, bu insanların hepsi yaşamaya devam ediyorlar.Elektrik faturası yatırıyorlar, sinemalara gidiyorlar, araç muayenesi yaptırıyorlar , kat karşılığı arsa için müteahhitlerle pazarlık ediyorlar, arabalara , dolmuşlara , teknelere , trenlere biniyorlar, konuşuyorlar, gülüyorlar , kavga ediyorlar, ter kokuyorlar, ayakkabı boyatıyorlar...Bir sen yoksun içlerinde ve bunun farkında bile olmuyorlar.Seni bu hale koyan bile onların arasında dolaşıyor, yaşıyor , ediyor ama sen evde oturmuş , dünya durdu sanıyorsun."

"Hayran hayran bakardı bana , sussam öpüverecek gibi.Offf! Git aklımdan n'olur!"

Çocukken , o bıyıklı favorili arkadaşlarını bizden daha çok sevdiğini , onlar öldükleri için ve onları özlediği için bizi bir türlü sevemediğini , bize bu yüzden bir türlü öyle gülemediğini düşünürdüm babamın.Çünkü babamın gülüşü , devrim ihtimalinin sıcak olduğu günlerde , pankartların afişlerin arasında bir yerlerde donup kalmıştı, biz çözemiyorduk."

"Mahzun değildi , buruk ama inceden mağrurdu.Çok konuşmuyordu ama bize birçok şey anlatmanın bin türlü yolunu bulmuştu."

"Öyleyse yaşamak , hayata karşılık hayallerden vazgeçtiğimiz bir kaybetme biçimidir."

****************

Bu kitapla yazar 60. Sait Faik Abasıyanık Hikaye Armağanı'nı kazanmış.

Kitabın içinden sadece 'Benim Adım Feridun ' bir dergide yayınlanmış , diğerleri Eriş'in annesi ve babası aferin desin diyeymiş.

Çok güzel hikayeler bunlar.

Yakın tarih kokuyor buram buram.

Ve fena halde duygulandıran babalar , acayip düşüncelere haiz evlatlar.

Bazı zamanlar var ki okumaya , dinlemeye doyamaz insan.

İşte benim için tam o yıllar.

Bir de tam attığını vuran cümleler.

Enteresan laf ebecikleri.

Güzeldi , hem de çok...


8.


6 yorum:

  1. ay belli bu çok güzel nostaljik filan peri gazozu havasında herhalde. okunur buuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen:D okunur hem de bayıla bayıla :D

      Sil
  2. akıcı ve anlamlı bir kitaptı..

    YanıtlaSil
  3. Çok merak ediyorum Mahir Ünsal Eriş'in kitaplarını.En kısa zamanda okumak nasip olur inşallah ama okunacak o kadar kitap var ki sıra gelmiyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de okuduğum ilk kitabı , diğeri yani Ferdi'li olanını da çok merak ediyorum :D evet okunacak çok kitap var ama iyi ki var :D

      Sil