20 Ekim 2014 Pazartesi

102-BEN ÖLDÜRÜRÜM- GIORGIO FALETTI

 Çeviri: Makbule Ezay AKYILDIZ
1. Basım 2012
622 Sayfa


"Akıllı bir adam bazen dünyaya aldığından daha fazlasını verir, kurnaz insan ise alabileceğinin en fazlasını almaya ve karşılığında mümkün olan en azı vermeye çalışır."

"Belki de bazıları zaten yaşlı doğuyor ve bunu sadece yaşıtı biriyle karşılaşınca fark ediyordu."

"Herkes doğduğu şekilde ölür."

"Varsayımlar aylarca , yıllarca, bazen bütün hayat sürecek yolculuklar gibidir, onlara anlam kazandıracak olan önsezi beyinden bir şimşek hızıyla geçer ve etkisi ani olur."

/*******************************

Faletti'nin müzisyen olmasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum, kitap boyunca süren müzik tutkusunun.

İşin aslı süper bir polisiye kurgulamış yazar fakat çok uzatmış.

Ya da detay kısımlarını kendisi de zorlama yazmış.

İnişli -çıkışlı temposu olması beni tatmin etmedi açıkçası.

Kötü değil aslında .

Ama o klasik hazırlıklar kısmı, uzun olmuş.

Daha ilk anda tahmin ettiğim kişi katilmiş fakat apayrı bir hikayesi varmış yani aslında tahmin ettiğim kişi, aslında o kişi değilmiş.

Bir de beklenen sonla bitmeyeydi.:D



8 yorum:

  1. Ben de bi uyuzum ki kitabın tahmin ettiğim gibi bitmesine dayanamam. Allahtan birşeyler senin tahmin etmediğin gibi kurgulanmış:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de öyleyim canım ama bu tam tahmin değil de bir olasılıktı , fakat gelişen kurgu tahmin edemediğim bir şeydi.

      Sil
  2. heeey maçka parkında o dediğin yere iki defa gittim. gözleme turşu çay türk kahvesi yedim içtim. güzeldi. otantik bi yer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dimi ama ya , ben hiç gözleme yememiştim ama türk kahvesini beğenmiştim , bir dahaki gelişimde gitmek istiyorum ama muhakkak , çünkü gerçekten çok hoşuma giden bir yer oldu , hem kalabalık içinde ama hem de o kadar sakin enteresan :D

      Sil
  3. bişi sorcam sanaaa. bi arkadaşımız kanser tedavisi görcekmiş de bizim "hayatım kitap" la tanıştırcam onu ama onun blog adresi neydi yaaa :)

    YanıtlaSil
  4. müzik ve polisiye ha. sevdim. ama uzatmış diyon yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya uzatmış ta demek istemiyorum zira müzikler falan fevkalade ama uzamış sanki , birazcık...

      Sil