23 Ağustos 2014 Cumartesi

79-BABAM SULTAN ABDÜLHAMİD- AYŞE OSMANOĞLU

1956 Hayat Mecmuası
1960 Güven Yayınevi
1986 Selçuk Yayınları
2009 Selis Yayınları
Timaş'ta 6. baskı 2013
289 Sayfa

Abdülhamid üzerine en çok yazılan hükümdarlardan biridir belki de.

Fakat O'nu ve o dönemi , O'na en yakın olanlardan birinin  kaleminden okumak , Ayşe Osmanoğlu ile karşılıklı konuşmak gibiydi.

Abdülhamid'le ilgili bugüne kadar okuduklarınıza bir daha bakmak isteyebilirsiniz.

Bu kitapla ;

Osmanlıda Saray Hayatı'nı

Abdülhamid'in gençliğinde Şazeli tarikatına girmiş odluğunu,

O dönemde yaşanan iki büyük depremi ,

Geşof Hadisesi'ni,

Bulgaristan'ın İstiklalini,

31 Mart vak'asını,

Abdülhamid'in tahttan indirilmesini

ve ölümünü 

kızının satırlarından  okursunuz.

Osmanlıda bir dönemi, o dönemin yaşayanlarının ağzından okumak oldukça zevkli .

*Operatör Cemil Paşa 1951 'de 80 Yıllık Hatıralarım diye bir kitap yayınlar .

Ayşe Osmanoğlu da O'nun yazdıklarına dair düşüncelerini 277. sayfadan sonra okuyucuya anlatır.

Ayrıca kitabın sonundaki fotoğraflar da oldukça ilgi çekicidir.

Keşke daha çok olsalardı.






12 yorum:

  1. OKUMAYI ÇOK İSTEDİĞİM BİR KİTAP
    HENÜZ FIRSAT BULUP OKUYAMADIM
    TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim . Umarım yakında okuma şansı bulursun...

      Sil
  2. Çok seviyorum Osmanlı Tarihini. Okunacaklar listeme alıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Okumak istediğim kitaplardan birisidir. Belki babam alır diye bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnş baban alır ya , :) anlatsan , böyle böyle bir kitap varmış falan , olmaz mı , reklamın zararı olmaz zannımca :)

      Sil
  4. canım kitabı yeni gördüm çoook teşekkürler :9 ne güzel ayrıntılı ve ince anlatmışsın eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ay ne güzel sözler bunlar , ben teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Şazeli tarikatını hiç duymamıştım. Kitaplardan yeni şeyler öğrenmek ne güzel :)

    YanıtlaSil
  6. tarih sevmiyom ama anı çok severim. okurum bunu. coştun sen son günlerde ne çok okudun yiaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tarihi anı bu , güzel ki, coştum duamıyorum , biri beni durdursun...ne güzel işte yaaa:))

      Sil