10 Ağustos 2014 Pazar

76-KAFESTEKİ KALP- KEZBAN ŞAHİN TAYSUN

1. Baskı 2013
224 Sayfa 

NOT:Alıntılardan önce , biz kadınlara bu kadar kıymet verip ,emek ve zaman harcadığı için sonra da ikisi de ismime imzalı kitaplar için,
bol ödüllü yazarımız ,
KEZBAN ŞAHİN TAYSUN'a
teşekkür ederim.
Kadınlar için çabalarının ve başarılarının devamını bütün kalbimle dilerim.
Kaleminiz hiç tükenmesin... 

"Oysa sıcacık bir el dokunsa omuzlarına dağılacaktı bulutları ya da samimi bir bakış eritecekti içindeki buz dağlarını."

"Bir kadının çevresinde yaşamın eğitemediği kişiler fazlaysa , bu durumda kaynaksız kuralların içinde erimeye mahkum olabilirdi."

"Belki de kendi yaşamını değerlendirecek doğruları yoktu. Ya da onun doğruları , kaynağı belli olmayan doğrulardı.Bu doğrular yorum yaptırmazdı. Yazgı denen  bir şey vardı.Zamanla kocasının doğruları yerleşecekti dağarcığına. Sonraları kocası onu aşağıladığında , ona kızmayan ve kalçası genişleyen bir kadın olacaktı."

"İFTİRA-En kolay kötülük neydi?"

"Ne hoş kadındı komşu Meriç Teyze."

"Yerinde görkemli bir 'Hayır', zafere götürür müydü insanı?"

"Başkaları için 'ayıp olmasın diye' yaptıklarımız , yaşamımıza her zaman mutluluk olarak mı dönüyordu?"

"İnsanı hayvanlardan ayıran niteliklerden biri onun maske takabilmesi miydi?"

"Kötüler yorulduklarımız , iyiler ise solukladıklarımız mıydı?"


****************

Bu Kitabı sadece  'Roman' diye nitelemek mümkün değil.

 Türk kadınlarının, muhakkak kendilerinden  bir kaç satır bulacakları bu anlatı ;

Gülşen'in hikayesi değildir yalnızca , Türk kadınının hikayesidir.

Kadın sorunları için , bu sorunlara dair yazdığı hikayeleri ile ödüle doymayan yazarımızdan , yine bizler için , bizim sorunlarımızın anlatıldığı bir roman.

Gülşen; hem şimdiki, hem de verdiği karadan sonraki haliyle anlatır kendini.

Bu arada kendi ailesinde ve etrafında gördüğü, güzel ve sorunlu kişilikleri de alır hikayesine.

Öyle akıcı, sarsıcı, enteresan, umutsuz, mutlu, çaresiz, aşk, aslında gerçek hayat , bütün çıplaklığı ile tokat gibi çarpacak.

Vereceği kararı beklemek o kadar zordu ki , yapabilsem hemen o kısımları okurdum.

*************
BENCE;

Türk kadınları olarak pek çok sorunu kendimiz yaratıyoruz aslında.

Çünkü bu sorunları kadınlara yaşatanları ,yani erkekleri; hem kendimiz hem de hemcinslerimiz, yani kadınlar büyütüyor , ne yazık ki.

Türk erkeği şöyledir , böyledir de onu yetiştiren de KADIN neticede.

Ne zaman ki  çocuklarımıza ayıracağımız zamanı kayıp olarak görmeyeceğiz, 

ne zaman ki 'aman beni rahat bıraksın' diyerek onları sokaklara göndermeyeceğiz,

ne zaman ki silahı oyuncak olmaktan çıkaracağız, 

ne zaman ki evleneceği kıza , kaynanalık yerine annelik etmeyi öğreneceğiz, 

ne zaman ki 'çocuk o bilmez' demeyip , onları da birey yerine koyacağız, verdiği kararlara saygı duyacağız,

ne zaman ki , başkalarından duyduğumuz yalan yanlış bilgiler yerine , okuyup araştırarak karar vermeyi öğreneceğiz ,

zannımca bu ettiğimiz şikayetler ya da çekilen sıkıntılar hafifleyecektir.

Çocuklarımıza, geleceğimizin onlarda olduğunu bilerek yaklaşalım.




20 yorum:

  1. Bu yazarı hiç bilmiyordum. ama kadın hikayesi güzelmiş...teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle güzel , gönül rahatlığı ile tavsiye ederim ben de...

      Sil
  2. Suanda ihtiyacim olan.kitap bu

    YanıtlaSil
  3. Değerli Blog Yazarı Kitap Eylemi, bir yazar için de mutluluk; iyi okura rastlamaktır. Kitaplarımla ilgili dolu dolu görüşleriniz beni çok mutlu etti. Harika değerlendirmeniz için çok teşekkürler. Ülkemdeki kafesteki kalpler yani hiçliğe mahkum edilen tüm kadınlarımızın özgürlüğüne kavuşup bir gün kendi mutluluk tanımlarıyla yaşamalarının umudu ile.... En içten dileklerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim Kezban Hanım ...Belki de tarafsız olamadığım kitaplardan biriydi , çünkü ülkedeki en büyük sorunlardan biri olarak görüyorum kadınların durumunu.Aynı umudu taşıyoruz , ne güzel , inş yakında diyelim o zaman..Sevgiyle...

      Sil
  4. Hiç bilmediğim bir yazar. Öneri için sağol canım. sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. güzel bir kitap, kadınlarla ilgili duyarlılıkları olan kadın yazarları çok seviyorum, Seray Şahiner'i de bu konuda tavsiye ederim, Kezban Şahin Taysun da okumak istediğim bir yazar oldu, kitabın kapağı da çok hoşuma gitti bu arada:) paylaşımın için teşekkürler, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seray Şahiner duymamıştım , ne güzel kadınların kendi değerleri üzerlerine yazmaları , en azından hemcinsleri için mücadele etmeleri umutlandırıyor beni, ben de öneri için teşekkür ederim...

      Sil
  6. okuycam ben deee :) blog arkadaşım oldu ki o daaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maaşallah, oku ama annene de okut, biliyorum onunla aynı kafadayız , en az benim kadar beğeneceğini düşünüyorum...

      Sil
  7. bende merak ettim kitabı :)
    banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Kezban Şahin'i ben de çok merak ediyorum. Bu güzel paylaşım için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim ki, iyi yazıyor gerçekten...

      Sil
  9. Kitabın kapağı çok tatlıymış:)

    YanıtlaSil
  10. tatildeydin herhalde. hoşgeldiiiin :)

    YanıtlaSil