3 Ağustos 2014 Pazar

73-DENİZİ YİTİREN DENİZCİ-YUKİO MİŞİMA

Çeviri:Seçkin SELVİ
1. Baskı 2013-151 Sayfa

"Gerçek tehlike yaşama eyleminin ta kendisidir. Fakat varoluşu her an aslında olduğu düzensiz haline çözümleyip ortaya çıkan endişeden hareketle , her an ilk kargaşayı yeniden yaratmaya çalışan kaçık bir eylemdir yaşamak.

Bu denli tehlikeli başka bir iş daha olamaz.

Varoluşun kendinde hiç bir korku ya da hiç bir örtülü yan yoktur, bu korku ve tedirginliği yaratan yaşamak eylemidir."


*********

Maske'nin İtirafları en okunulası kitabıdır.

Mişima, çok farklı işler yapmış , samuray olduğunu iddia edenler var , pek çok eylemde ismi geçer.

Yaşarken ünlü olmuştur.

Ünlüyken intihar etmiştir.

O kadar ünlü ve enteresan biridir ki , intiharı 2 kitaba konu olur.


Kitaplarında hemen bütün Uzak Doğu'da olan cinsellik vardır.

Aynı zamanda bu kitabında olduğu gibi; çocuk caniler de çıkabilir karşınıza.

Denizi Yitiren Denizci , hem sevgiyi hem nefreti barındırır içinde.

Çocuklar ve ölüm yan yanadır, böylece masumlara günah işlemekten zevk aldırabilir.

Hem sevdirir , hem de sevilenden ayırır.

Tercih yaptırır , yapılan tercihten pişman ettirir.

Oldukça yalın yazar fakat anlaşılması zordur.



Kendine bağımlı eder . 


10 yorum:

  1. ya sahiden ne ilginç biri bu adam ya efsane gibin :)

    YanıtlaSil
  2. En sevdigim yazar...yine etkileyici bir kitap keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
  3. bak ne dicem yaaa. bak bloguma koydum ya sağ üstte yeni bi kitap blogu. yeni açmış. hiç üyesi yoktu dün. hadi ona üye olsana yaaa. kitapları da güzel bak incele bak. bi de DeX'ler de okuyo. bi deee sen "kitap aşığı" blogunu, tuğçe okuyon mu yaaa. bak kitapları hep videolarla anlatıyo. kitap aşığı sahiden de. onu da kaçırma yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğçe'yi biliyorum , blogunu da, face te de arkadaşız ayrıca.Yeni blog , bakarım... bu arada fazlaca kitap blogunu takibe aldım , onun da takipçisi olurum ki , seviyorum zaten hem kitapları hem blogları:)

      Sil
    2. ayy yeni zaten açmış zaten güzel de kitapları :)

      Sil
    3. teşekkür ettim, kitap olur da güzel olmaz mı ya :D

      Sil
  4. O zaman Mişima'yı da keşfetmeli zaten Japon Edebiyatım çok geri. Bu alana daha çok eğilmem lazım :) Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mişima süper, harika , yazmanın dışında da müthiş biriymiş...Ben de yeni yeni tanışıyorum ki :)

      Sil