31 Mayıs 2014 Cumartesi

48-PERİ GAZOZU- ERCAN KESAL

1. Baskı 2013
Elimdeki 6. Baskı 2013
198 Sayfa



"Türkiye'yi koca bir "Sessizlik Kulesi " yaptık en sonunda.Ölülerimizi zalimler yesin diye inşa ettiğimiz bir kule artık ülkemiz.
Saklanıp bir şeylerin arkasına, dilsiz rahipler gibi bakıyoruz ölülerimize."

"Peki ne kadar daha seyredeceksiniz, plazma LCD televizyonlarınızın önünde, bayrağa sarılı tabutlara sarılarak , babalarının göğüslerini arayan yetimlerin hüznünü?
Ya da , çoğu zaman usulünce yıkamak bile reva görülmeyen diğerlerinin, geride bıraktığı isyankar çocukların öfkesini.
YETMEDİ Mİ?"

"Artık burnumuzda sıcak ekmek kokusu yerine kan kokusu var."

"Zulüm ile abat olanın akıbeti berbat olur."

"Ama yorulmadınız mı, ağzınızda cesetlerle yıllar yılı tepemizde akbaba gibi dolaşmaktan?
ir karga gibi yapın hiç olmazsa. İnin yere ve bırakın ölülerimizi.Kalplerimiz onların mezar yeridir."

"BİZ

Belki de biricik mesele bu.Dünyanın bizimle birlikte kurulduğunu zannedip, kendimiz için sonsuz bir yaşam hayal etmek.Bu yüzden, bu kadar kalınlaştı derimiz.Bu yüzden dipsiz bir kuyuya dönmüş içimiz.

Gebeliğini kalın bir bez kuşakla sarıp saklayan küçük kadın gibi, gövdesinden başka sunacak hiç bir şeyi olmayan genç insanların çaresizliği üzerinden yapılan siyasetimiz, kızının kalbindeki değil , çarşafındaki kana bakan adamlar gibi yaşayıp, komşusuna verdiği "ileri demokrasi" akıllarından kendi nasiplenememiş riya dolu düzenimiz ve elbette meseleleri kökünden çözmek yerine , onun büyümesini seyrederek aldığımız ölümcül hzla sarhoş BİZ:"

******************************************

Ben bu kitap için ne söylesem az , hangi kelimeleri kullansam anlamsız olacak.

Ercan KESAL kendi çocukluğundan başlıyor hikayesine ama öyle bir anlatıyor ki , hani O'nun oynadığı sokakalarda O'nunla birlikte oynayıp , O'nun okuduğu kitapların sayfalarını siz çeviriyorsunuz  sanki.

Sonra büyüyor, kocaman yürekli bir doktor oluyor.

İşte o noktadan sonra ülkemin gerçeği daha çok vuruyor.

Her kelimesi ile etkili, samimi ...

Hem sıcacık hem buz gibi, 

hem güldüren hem ağlatabilen 

ender kitaplardan/hayatlardan biri.

Syf 73'teki hikayeyi okuduysanız ,
Syf 93 'teki dileğe katılıyorsanız ,  ne mutlu size.

Not:Ercan KESAL ismi pek çoğunuza yabancı gelmeyebilir, Nuri Bilge CEYLAN ile birlikte çalışmış kendisi , hatta Bir Zamanlar Anadoluda adlı filmde oynamış , ve o filmdeki doktor kendisinden esinlenilerek yazılmış.






20 yorum:

  1. Son dönemlerde okuduğum en etkileyici kitaplardan birisiydi...

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. etkilenmeden okunacak bir kitap değil gerçekten , yılın kitapları arasına çok rahat girer...

      Sil
  3. geçen hafta yazdığım 3 kitabı görmedin amaağğğ :) gelcam yinaaa :)

    YanıtlaSil
  4. üç kitap yazmıştım. bi şiir bi ajda bi de peter pan. bak ne dicem. peter panı hemen oku. allam kalbim çıktı okurken. geçen haftasonu cuma akşamı sabaha dek okudum bi de cumartesi akşamı okudum bitirdim nefes alamadım yemek yiyemedim akşam yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gördüm onları ben , o kadar yani temam o zaman , hemen edineyim Peter Pan'ı.

      Sil
  5. hayatım kitap header ını bak ben de hemen koydum kiiiii :)

    YanıtlaSil
  6. ya ben sana inanmıyorum ne zamandır temanı değiştirmemiştin sen benim headerimi eklemişsin o yüzden değiştirmişsin bayıldım ya ...ama bence ilk acemi çalışmamı seninle denedim daha da güzel olabilirdi ...mimlerini okursam bence seninle alakalı daha oş cuk oturan bir header yapabilirim :D beyaz göz açıcı renk geldi bloguna:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat'ım istesen de daha fazla uyan bir resim bulamazdın , çok çok teşekkür ederim , süper , harika ...Emeğine yüreğine sağlık...Açılmış sanki dimi ama , kasvet kasvet nereye kadar :D

      Sil
  7. gece gece ne ettim sana bak :)))buna göre de temanı ayarlarsan süper birşey olabilir

    YanıtlaSil
  8. tam seni yansıtacağını düşündüm aradım saatlerdir iki saattir arıyorum ve sonunda buldum uygun olanresmi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şu andaki resim harika , hiç ötesini arama:)

      Sil
  9. http://i.hizliresim.com/7mZjO5.jpg

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uff , bu da çok güzel emeğine sağlık ama müsade edersen ilkini kullanmak istiyorum :) Karşılaştığımızda anlayacaksın :) Cansın , öpüyorum , sevgiyle :)

      Sil
  10. bu kitabı da pek sevmiştim ki amaağğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu kitap sevilmez mi ya , yılın kitabı olabilir , net.

      Sil