26 Mayıs 2014 Pazartesi

46-ALÇAKTAN UÇAN GÜVERCİN-TARIK DURSUN K.


YKY'de 1. basım 2012
199 Sayfa


"Partilerin ilçe başkanları hep aynı.
AP'liler her zaman iktidar olmanın tepeden bakışını sürdürüyorlar.
CHP'iler her zaman muhalif.
DP'liler kinci.
MSP'liler din tacirleri.
Eskinin TİP'lileri hep ayakları yerden kesili.
Aydın aymazlığında halk halk dedikleri halkı tanımaktan uzak, MHP'liler kabadayı, cahil , külhanbeyi.

Aynı şarlatanlıklar , aynı evet efendicimlikliler, aynı kahve dövücünün hınk deyicileri."

*********************

Aslında kitabın ilk basımı 1980 ve  1970 'lerin Türkiye'sinden bir tecavüz hikayesi anlatmakta.

Ama hiç öyle "aaa eskiyi anlatıyor" demeyin , okuduğunuzda göreceksiniz :
hem insan hakları , çocuk hakları , kadın hakları kısmında hem de siyasal anlamda Türkiye tek bir adım bile ilerleyememiş .


Çok büyük bir kederle , aradan geçmiş 45 yılın , ülkemin insanlarına hiç bir şey öğretemediğini , hiç birimizin bir şey öğrenmeye niyeti olmadığını göstermekte aslında kitap.

Üstelik te harika bir Türkçe ile.

Hukuki düzenin ; koltuk sevdasına , kasa hesabına göre işlediği aynı sistemle , mutlu mesut yaşıyoruz hala.

Ve küçücük çocuklarımız  tacize , tecavüze ve ölüme giderken  hala aynı yerde oturmaktayız.

Bize dokunmayan yılanlar bin yaşasın zaten.

Ülkemdeki herkesin okumasını , hatta zor kullanılarak bile olsa okutulmasını isterim.

Not:Kitaptan yaptığım alıntıyı , günümüz parti isimlerine bir iki harf eklentisi veya çıkarımıyla uyarlayın , göreceksiniz .



12 yorum:

  1. Bence de çok güzel bir kitap.Bir dönem çok sorguladım,bizim toplum neden hep boşverci diye.Kimi seksenlerdeki hapis ve ceza korkusunu,kimi doksanların eğlence düşkünü düşünmeyen gençliğini,kimi memurların sürgün yeme korkusunu öne sürdü.Toplum olarak savaşmayı,cesareti ve hakkını savunmayı kurtuluş savaşında bırakmıştır.Hepimiz bir şeyleri kaybetme korkusuyla uğraşmaktan sonunda herşeyimizi kaybedeceğiz.Oysa kurtuluş savaşına girenlerin en önemli özelliği kormüşüz olmalarıydı.Bizim anlamamız gereken olaylar değil bize verdikleri derslerdir.Keşke insanımıza korkunun kaybetmenin en büyük nedeni olduğunu gösterecek ve cesaret kazandıracak yeni liderleri olsa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeni liderler de anlaşılıyor ki pek gelmeyecek ya da şöyle demeliyim sanırım , gelseler de eski düzeni hemen benimseyip sürdürecekler.Çünkü bu en kolayı.
      Bir de artık dediğin gibi korkak bir toplum olduk, herşeyden korkar olduk , bu kadar korkak kaybetmeye elbet mahkumdur.

      Sil
  2. Merhaba,

    bizim toplum olarak sorunumuz kendimizi bireysel olarak tanımlayamıyor oluşumuz... insanlar illa bir gruba ait olmayı tercih ediyorlar... ülkemizde biriyle yeni tanıştığınızda adınızdan sonra sorulan ikinci soru nerelisiniz oluyor...hemşerilik diye başlayan bu sınıflama din, sosyal mevki vs. artarak ilerliyor... liderlerde bu durumu azami ölçüde kullanıyorlar... sürüyü gütmek her zaman daha kolay çünkü... oysa tek tek birey olarak var olmaya çalışsak bir kere çok çeşitlilik olacak hepsini bir kalemde yönetmek mümkün olmayacak... birileri bizim adımıza karar versin, hak arasın diye beklemeyeceğiz..bir gün bunu öğrenebiliriz diye umuyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. artık toplum mu olamıyoruz , birey mi bilemiyorum ama birlik olamadığımız kesin.Bu kadar ölüm oldu , çıkan bir -iki cılız sesti .Nerelisinden, nesinden bıktık gerçekten , her koşulda kabul etmeyi ve kural, kanun düzenine girmeyi ama en çok öğretim ve eğitim düzeyinin her kişi için yükselmesini istiyorum.

      Sil
  3. Tarık Dursun K.'nın bizde yıllardır duran bir kitabı var. "Alo Harika Hanım nasılsınız?" kitabı. Ne yalan söyleyeyim yıllardır elim bir türlü o kitaba gitmedi ya yazarın başka da kitabını alıp okuyasım gelmedi. Ama demek ki böyle müthiş eserleri de var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben orta okulda küçük kütüphanemizdeki hikayeleri ile tanışmıştım kendisiyle , sonra araya yıllar girdi , şimdi kendime ait olsunlar diyorum sadece.Kitap -bana göre- müthiş ama herkese göre değişir.

      Sil
  4. Benim de şimdiye kadar okumadığım bir yazar.Öte taraftan ülkede çok önemli şeylerin hala değişmediğini görmek çok üzücü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben çok severim Selmin, orta okuldan beri okurum.Evet ne yazık değil mi 45 yıl ama değişim sıfır.

      Sil
  5. http://hayatkitap.blogspot.com.tr/2014/05/hediye-header-ve-headerim.html

    YanıtlaSil
  6. bu yazarı okudum ama demek ki bu kitabını değil. evet ya çok önemli konu bizim ülkede. bunu da unutmayim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok kitabı var , ben hala topla topla bitiremedim :) Oku bunu ,annene de okut hatta :(

      Sil