12 Mart 2014 Çarşamba

23-ŞEFFAF MAVİ- RYU MURAKAMİ

Çeviri:Cihan ARKIN
1. Basım 2007-143 Sayfa


Şimdi yukarıdaki sayfa sayısına bakıp , " aaaa çabucak okunur bu " demeyin 

SAKIN!

Yazar;
 kendi üniversite yıllarını, gerçek yaşanmışlıkları, Japon üniversite gençlerinin bir kısmının içinde bulunduğu uyuşturucu ve seks hayatını yazmış.

Yazmış doğru bir tanımlama oldu mu , bilemedim şimdi, eline kamera alıp çekseymiş ,yazdıklarını bu kadar açık ifade edebilir miydi bilmiyorum çünkü.

Bir film izler gibi okudum .

Çünkü her şey , her sahne gözümün önüne getirebileceğim kadar netti.

Ben ki midesi kuvvetli biri bilirdim kendimi .

Bu kitaptan sonra anladım ki , çok yanılmışım.

İki gündür yemek yaparken çektiğim sıkıntılar düşünülürse, gerçekten yanılmışım.


Yazar tasvirlerini o kadar gerçekçi ifade etmiş ki , her yiyeceği O'nun gözüyle görmeye başladım adeta.

Kesinlikle çok ağır bir kitap .

Kütle olarak değil tabi , içerik bağlamında.

Her midenin kaldıramayacağı şeyler var içinde.

Ama GERÇEK.

Yeraltı edebiyatı severim ben , Hakan Günday severim , Hakan Günday da Ryu Murakami sever, o halde ben de Murakami'yi severim.

Bu önerme bizde aynı şekilde işlemedi, ilk başta .Çünkü kitabı bitirip kapattıktan çok sonra bile hala düşüncelerimi toparlayamamıştım.

Başka kitaplarını da okumalıyım fakat mutlaka uzun bir ara vermeliyim.

Bence +18 olan herkes okumalı.
Yazar, aynı zamanda yönetmenmiş ve bu kitabı da film olmuş.









6 yorum:

  1. hasta yatağımda bile yorumlarını okumk güzel.kitap tam bir tezat olmuş bana da okunur kolayca diye gelmişti kapağı görünce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum canım , nasıl sonuçların hakkında bir şey yok blogunda , umuyorum ki her şey iyidir...Okunur daaaa....

      Sil
  2. çok sevdim konusunu. japonyada ha :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Japonya'da evet , enteresan , müthiş bir etkisi var ama , oku ya da bak anlayacaksın , ilk sayfada daha vuruyor resmen ...

      Sil
  3. Kitabı bende okudum ama dediğin gibi midesi sağlam olanlar okumalı.Emanet dolabı bebekleri kitabını yarım bıraktım 3 sene önce çünkü onu kaldırmadı bu yine bir yere kadardı.Ama yazarı severim.Yok yere kitabı daha hafif tavsiye ederim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yereyi duydum , bakacağım , aslında hepsini okumak isterim ama , ardarda mümkün değil...

      Sil