29 Eylül 2013 Pazar

85-PİRAYE-TUNA SERİM

KALBİMİN KIZIL SAÇLI BACISI
Nokta Kitap
375 Sayfa



"Bir tanem!
son mektubunda :
'Başım sızlıyor,
yüreğim sersem!
diyorsun
'Yaşayamam!'
Yaşarsın karıcığım,
kara bir duman gibi dağılır hatıram rüzgarda;
yaşarsın, kalbimin kızıl saçlı bacısı
en fazla bir yıl sürer 
yirminci asırlarda 
ölüm acısı."


"Piraye beni affet, sen olmayınca yaşlanıyorum, kendim olmaktan çıkıyorum, en başta da kendimi sevmiyorum, lütfen affet..."


"Sen ne dersen de, bir yürekte iki sevda olmaz diye, bağır çağır, nafile."


"Bütün bunlara rağmen sana geri gel diyecek kadar yüzsüz ve alçaksam ne halt edeyim , öyleyim işte.Fakat gel ve benden nefret ederek, beni hor hakir görerek de olsa beni bir daha yalnız bırakma..."


"Piraye dargın, yalnız Nazım'a mı, kaderine, insanlara , yaşama da..."


Hep Nazım okuduk , Aşklarını , savaşlarını yaşatan şiirlerinde.Fayda var, bir kez de Piraye'nin gözünden Nazım Hikmet'i görmekte.




14 yorum:

  1. bebeğim kahveden sunumdan kitaba odaklanamadım ama ben bu saatte ne iyi gider şimdi misss afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  2. Çok merak ettim kitabı,bir "Nazım&Piraye aşkını sever" olarak :))

    YanıtlaSil
  3. Alınacak bir kitap daha çıktı :) Bu arada sunum güzzel evet , afiyet olsun ama ojeli fotoğraflara niye ara verdin ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım , ojeli foto, gezi olaylarına kendi çapında yaptığım destek olarak koymadım başta , sonra da bilmiyorum , devam ediyor işte:)

      Sil
  4. Bu kitaptan sonra Nazım Hikmete bakışım değişti,hayal kırıklığı yaşadım, ne diyeyim belki çılgın bi aşık, dizelerine bizi bağlayan bir şair olabilir ama aşk tek bir kişi de kutsaldır, gerisi günahtır diye düşünüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Nazım'ı erkek olarak gösteriyor kitap, şairliğin dışında onun da bir erkek olduğunu anlatıyor:)Aşka bakışını, yaşamını daha objektif gösteriyor ama ben Nazım'ın şairliğini severim zaten , insan olarak , erkek olarak baktığımızda pek çok şairi ya da yazarı anlamak biraz daha zor :)

      Sil
  5. Kısa zamanda ben de okuyacağım inş , yazı için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. geçen yıl okuyup yazmıştım.
    iyi kitaptı yeaaa.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki de senden aldığım notlarla edindim kitabı , hatırlamıyorum ama yine de teşekkürler.Walla iyi kitap , harika...

      Sil
  7. Resme baktım ve anında gittim kendime kahve yaptım. Sabah sabah :D
    Kitapla bir alakası yok biliyorum ama yazayım dedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sadece kitap paylaştığım için herhalde, herkes,
      kitap hakkında yorum beklediğimi zannetmekte, oysa bu gülümseten cümleler bana ayrı bir keyif katmakta.Çok teşekkür ediyorum, afiyetler olsun inş.

      Sil