31 Mart 2013 Pazar

35-KAVGAM--ADOLF HİTLER

Çeviri:Hüseyin Cahit YALÇIN
Manifesto Kitap
2005 Basım-543 Sayfa

Ömrümde hiç bir kitabı bitirmek için bu kadar mücadele etmiş miydim acaba?

Bu kadar çok git- gel yaşadığım, kaç kitap olmuştu?

Nefret ettiğim , elimden fırlatıp attığım , sonra yeni bir hevesle sarıldığım kaç kitap?

Çok ender , o kadar az ki .

Ama biliyorum ki, bu kadar uzun elimde kalan kalan az sayıda kitaptan biri.

KAVGAM'ı çok merak ediyordum ama okumaya hiç cesaret edemiyordum .

Algı problemim olacağından , ağdalı bir dil kullanılacağından korkmuştum hep.

Yok dil oldukça sade , anlaşılmayacak hiç bir kelime ya da cümle yok.

Ama anlamak istemediğim , yok bu kadar olamaz dediğim o kadar çok paragraf var ki, post-itlerden kitap görünmüyor şu anda.

Bir de hep Hitler'in iktidar dönemini anlattığını düşünmüştüm , yanılmışım.

Hitler, çocukluğundan başlayarak , ailesini,eğitimlerini,iktidara gelmeden önceki kavgalarını, mücadelelerini ,hayat görüşünü Nasyonal-Sosyalist partinin kuruluşunu , kendi gelişimini, ama en çok insanlar(ırklar) hakkındaki fikirlerini yazmış.

Bir de o zamanki dönemi kendi gözleri ve algısıyla anlatmış ,
"Barış zamanında Alman politikasının şahsi ve saldırgan bir faaliyet göstermemesi ve dünya tarihinin emekliye sevk ettiği eski devletlerle ittifak kurması esef edilecek bir şeydi.Avusturya ve Türkiye ile olan ittifakın pek hoşa giden bir tarafı yoktu."

demiş mesela.

Gerçi bu paragraf;
 450 sayfalık kitapta, Türkiye adı geçen tek satır .:)

Ayrıca orijinalde iki kitap halinde basılmış, ilk kitapta kendini ikincisinde partisini anlatmış ama benim elimdeki tek ciltte toplanmış hali.

Bir de bir arkadaşım elimde bu kitap olduğunu görünce baskı hatalarından söz etmiş ve okuduğum yayın evinde hangi boyutta olduğunu sormuştu.

Baskı hatası çok fazla ama okumayı güçleştirecek düzeyde değil sadece hep aynı hata yapılmış.Mesela "toplulukların kelimelerinin hepsi , topluluklann" yazılmış ama dediğim gibi sadece ufak, can sıkıcı detaylar .Okumanıza engel teşkil edecek boyutta olduğunu düşünmüyorum ben :)



22 yorum:

  1. Benim son günlerde okuduğum kitap hırsızında konu olarak bu kitap ismi de vardı. Türkiyede olduğunu sizin yazınızdan öğrendim.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Hırsızı da elimde ama okuyamadım daha , var sanki vakti ama şimdi çok merak ettim hemen mi okusam ...

      Sil
  2. KÜTÜPHANEMDE VAR AMA BİR TÜRLÜ CESARET EDİP BAŞLAYAMADIM
    TANITIM İÇİN TEŞEKKÜRLER
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman korkmayın derim , anlaşılır, yalın bir dil kullanılmış:)

      Sil
  3. kütüphanemde vardı...çokda beğenerek okumuştum aynı yayın evi aynı kitap yani...sizinde okuduğunuza çok sevindim gayet yalındı dili dediğiniz gibi...bir abimle kitap takası ettim kitabı o çok istiyordu verdim yerine başka kitap aldım ondan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenerek mi okudunuz , gerçekten mi , hangi kısmını beğendiniz çok merak ettim ,keza şahsi fikirlere saygı da sınır tanımamama rağmen, resmen hop oturup hop kalktım...:(

      Sil
  4. severim bu tarz kitapları..basım hatasını birçok kitapta görüp es geçiyorum ben:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım ben de çok takılmam aslında ama sorulunca not düşüvereyim dedim :)

      Sil
  5. kavgam...
    hitlerin psikopatolojisi-walter c. langer tavsiye ediyorum o zaman.
    ilginç kitaptır.
    kavgamla beraber okunuca tamamlayıcı oluyor kanımca.

    bu ara hitlerin psikolojisinden çok hitlerin insanları etkileme.
    neredeyse bütün bir halkı ırkçı yapabilme yeteneğine takılıyım.
    esintileri var memleketimde malum.

    neise.
    hosgeldim o zamanda ben:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten hoş geldiniz, kitabı not aldım , umarım okuyabilirim, keza uzunca bir süre Hitler ismi duymak istediğimi düşünmüyorum:)

      Sil
  6. ımmm.

    "neredeyse bütün bir halkı ırkçı yapabilme yeteneğine takılıyım." kısmı sıkıntılı olmus anlam kayması diyelim.

    bütün bir halkı pesinden nasıl sürüklediğine diyeyim daha doğru olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok bence anlam kayması , çok doğru bir cümle , aynı yere takılmışız ama bu anlamda gerçek bir yetenekmiş diyebiliriz.Ya da etkilenen halka mı taksak ki:)

      Sil
  7. Kitap Hırsız'ında adı bolca geçiyor. Okumayı düşünmüyorum ama. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)Kitap Hırsızı'nı sabırsızlıkla bekliyorum:)

      Sil
  8. Benim okuduğum çeviride basım hatası yoktu, oldukça eski bir basımıydı. İlgiylemi, sıkıntıylamı okudum hatırlamıyorum çok zaman geçti Eylemim ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağlık olsun Aslım, beni de çok yormadı ama gene de can sıkıcı, aslında bu da yani çok eski değil ama yeni de değil basımı:)

      Sil
  9. benim de okuyayım isteyip de tırstıklarımdan bu
    en çok ya hak verirsem diye korkmuştum bir dönem..
    haklı gerekçeleri olabilir miydi
    var mıdır falan
    artık öyle düşünmüyorum tabi gençtim o vakitler çok
    okusam mı ki...
    liste o kadar kabarık ki offf of :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yok vermezsin hç korkma:))gençken de veremezdin diye düşünüyorum:)

      Sil
  10. nerden ala bilirim bu kitabi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben fuardan almıştım ama herhangi bir kitapçıda da bulabilirsiniz.

      Sil
  11. aynı kitabı 180.sayfasına kadar okumuştum,ama yurt dışında kaldı,türkiyede aynısını bulamadım,çok istiyorum devamını okumak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanıyorum ben sahaflardan almıştım , yeni baskısı var mı bilmiyorum ama sahaflarda rahatlıkla bulabilirsiniz .Umarım tamamlama şansı bulursunuz.

      Sil