14 Mart 2013 Perşembe

29-AŞK ŞİİRLERİ-LOUİS ARAGON

Kırmızı Yayınları
1. Basım 2006 -Elimdeki 3. Basım
142 Sayfa

SANA BÜYÜK BİR SIR SÖYLEYECEĞİM ZAMAN 
                                       SENSİN



Sana büyük bir sır söyleyeceğim zaman sensin
Zaman kadındır gönlü çalınsın ister zaman
Oturulsun ister eteklerinin dibine
Sökülmeye hazır bir giysi gibidir zaman
Upuzun bir saç gibi
Taralı
Sanki solukla buğulandırılıp silinen bir ayna
Zaman sensin tan sökerken uyuyan  ve ben yanı başında
Ayakta


Bir bıçağa benziyorsun sen sanki gırtlağıma  
Saplanan
Ah dile getiremediğim geçmek bilmez bu zaman azabı 
Pıhtılaşmış bir kan gibi mavi damarlarda duran ve
artık dolaşmayan
Ne beter bir şey bu sonu gelmez doyumsuz arzu
Seyrederken seni odada daha beter bir şey  yok sana 
Susamaktan
Ama bilemiyorum bu büyüyü bozmamak gerek
Daha beter çünkü seni içimde bir yabancı gibi 
hissetmek
Sana erişememek
Düşüncelerim başıboş yüreğim başka yüzyıllarda
çoktandır
Tanrım sözcükler ne kadar yüklü böyle işin aslı da bu
Aşkım hazzın ötesine taşınmış dokunmakla da 
erişilmez bugün ona
Vuruyorsun bir saat gibi şakaklarımda
Duraksayarak gelir ve tenime dokunur ayak seslerin
Boğulmuyorsam eğer bil ki nefesindendir


Sana büyük bir sır söyleyeceğim her söz
Dilenci bir kadına benziyor dudaklarımın arasında
Acınacak bir şey ellerine yaraşmaz kararan bir şey
bakışlarının altında
İşte bundandır sık sık seni seviyorum deyişim
Takamayışımdandır yeterince parlak bir kristal cümleyi
boynuna
Bu kaba konuşmam kırmasın seni bir basit sudur o 
Ateşin içinde tatsız bir gürültü çıkaran


Sana büyük bir sır söyleyeceğim bilemiyorum
Sana benzeyen zamanlardan söz açmayı
Bilemiyorum senden dem vurmayı öykünüyorum
yalnızca
Hani bir tren garında o uzunca el sallayanlara 
Trenler çekip gittikten sonra
Hani akan göz yaşlarının ağırlığından
bilekleri çaresiz kalanlara

Sana büyük bir sır söyleyeceğim korkuyorum senden
Korkuyorum akşam üstleri seni pencereye yönelten şeylerden
Jestlerden korkuyorum söylenilmedik şeylerden
Çabuk geçen zamandan yavaş geçen zamandan senden
korkuyorum


Sana büyük bir sır söyleyeceğim kapat kapıları 
Ölmek daha kolaydır sevmekten
Ben de bu yüzden yaşamak için yırtınıyorum
Sevgilim...



8 yorum:

  1. çoook iyi bi kitap okumuşsun.
    ne şair, bi deee elsaya yazmış işte.
    şanslı kadın.
    :)

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel demiş ; Murlu aşk yok ki dünyada...

    YanıtlaSil
  3. Hatta o kadar yok ki Mutlu bile yazamamışım:))

    YanıtlaSil
  4. Bir kaç şiirini biliyorum Aragon'un Eylemim. Almalıyım bu şiir kitabını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de almalısın , bu yukarıda paylaştığım şiiri "Başka Dilde Aşk"'ta duymuştum ben :))

      Sil