26 Şubat 2012 Pazar

19-HACO HANIM VAY- ATTİLA İLHAN

Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
1. Baskı 1984
(elimdeki 5. basım 2011)
542 Sayfa


Attila İlhan'ın roman olarak tefrika edilmiş ilk eserine tesadüfüm 2 sene evvel bir satranç müsabakasına iştirakim ile gerçekleşmiş, Fena Halde Leman'ı görmüştüm.
Ne kadar müteessirim ki ilk evvela Haco Hanım Vay'ı tetkik etmeli ardımdan bu eseri okumalıymışım.Mateseessüf hiç bir zat-ı muhterem o vakit beni ihtar ve ikaz gafletinde bulunmamıştı.
O halde ne olursa olsun Fena Halde Lemanı da tekerrürüm şart olunmuştur.


********
Yukarıda kullanmış olduğum dil; Attila İlhan'nın eserlerinin , dönem de göz önüne alınarak incelenmesi gerektiğinden , özellikle arapça, farsça kelimelerin fazlasıyla kullanılmış olduğuna dikkat çekmek adınadır.
Bu sebeple okuyucuların , özellikle genç neslin kitabı daha bir dikkat ve özenle okuması ve ancak sözlük kullanmaları şarttır.
Ama kesinlikle okunmalı diye düşünüyorum, hikayeden ziyade dil ve anlatım günümüz için daha önemlidir .



4 yorum:

  1. kitapla ilgili değil ama bende şuan Türk Kahvesi içip kitap okuyorum:) bu olay çok hoşuma gidiyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel aynı keyfi paylaşmamız , pek memnun oldum:)

      Sil
  2. İsmi ilgimi çekti, kitabın konusu nedir acaba Eylem Hanım ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusu Zürafalık, eski tabirle tabi, burada açıkça yazmayayım şimdi:)Aslında yorumda da yazdığım gibi konusundan ziyade dili hoşuma gitti:)

      Sil