20 Şubat 2012 Pazartesi

17-SAFİYE SULTAN (SOFIA)"Hadım Edilmiş Bİr Aşk"-ANN CHAMBERLIN

Çeviri:Solmaz KAMURAN
İnkılap
1996 Basım-396 Sayfa 


Yabancı bir yazarın Osmanlı tarihine hele de bu tarihin içindeki aşk- entrika olayına el atmasını çok derin dilemiş olmalıyım ki yazar beni duyup yazıvermiş.

Arkadaşımın alıp "senin de okuman lazım" dediği üçlemenin ilk kitabı.
Her ne kadar öykü denilerek gerçekliği vurgulanmak istense de bence çok fazla hayal var hikayenin içinde.
Kötü bir anlatım değil.Ve hatta vakti zamanında (ortaokul) gına getirilerek ezberletilmeye çalışılmış , asla ilgi çekecek hale getirilmemiş bilakis ne kadar zor olursa o kadar iyidir mantığı gütmüş tarih öğretmenimin ellerinden öperim.Tarihin entrikalarından bile hoşlanmayı seviyorum.
İngiltere tarihine de bu kitabın mantığı ile yaklaşan Boleyn Kızı serisini çok zevkle okumuş ,VIII. Henry hakkında neredeyse tez yazacak kadar ve  büyük bir zevkle bilgi sahibi olmuş ve bizde de çok entrikalı zamanlar geçmiş bunları da yazsa birileri diye düşünmüştüm.
Hazır kapı açıkken başka şeyler de isteseymişim keşke:)))


16 yorum:

  1. bu kitabı ben de vaktinde okumayı çok istemiştim, iyi ki anımsattın :)

    YanıtlaSil
  2. hemen bir kenara "okunacak" olarak not ediyorum..

    YanıtlaSil
  3. serinin diğer kitaplarını da oku, pişman olmayacaksın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. açıkçası 2. ve 3. kitabı da elimde zaten ama aralara başka kitaplar serpiştirmek daha güzel oluyor sanki, 3. den sonra devam ediyor mu???

      Sil
  4. Yabanci bir yazar dige elim gitmemisti almaya begendinmi sen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel ve okunabilir bir kitap...:)Boleyn kızı kadar olmasa da:)

      Sil
  5. ANN CHAMBERLİN bu kitapla ödül almış diye okumuştum.. benim üniversite dönemimde çok popülerdi 3. kitaplık seriyi okumuş çok beğenmiştim.. kitaplığımın arka taraflarından önlere doğru çıkarıp okumak lazım yeniden...

    YanıtlaSil
  6. Bir ara bir Safiye Sultan fırtınası esmişti neredeyse, o zamanlarda okumuştum.
    Bazı yerlerinde yoka artık dedirtecek kadar hayal mahsulü idi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten fazlası ile hayal var kitapta gibi geldi bana da ...

      Sil
  7. Tarih kitaplarından okulda ne kadar kaçmışsam şimdi o kadar çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  8. KESİNLİKLE ÇOK GÜZEL BİR KİTAP 3'Ü DE OKUNMALI :))

    YanıtlaSil