4 Şubat 2012 Cumartesi

12-ANGELA'NIN KÜLLERİ-FRANK McCOURT

Çeviri:Neşe Olcaytu
Epsilon Yayıncılık
557 Sayfa-2010 Baskı


Daha önce yazmış olabilirim , biyografi  severim , otobiyografiye bir türlü ısınamadım diye.İşte bu tabumu yıkan yazardır; Frank McCourt.
Çok seri, yalın ve anlaşılır yazılmış bu kitapta sadece yazarın hayatı değil fakirlik, açlık, İrlanda, Amerika, savaş, aile bağları ve her şey var.
O kadar hızla akmasına rağmen bir türlü bitmemesini de artık eve dönüş hazırlıklarıma ve evde yapılacakların üzerine atıyorum.:)
Ben çok beğendim, en yakın zamanda 2. kitabı da okumayı hevesle beklemekteyim.

ARKA KAPAK
"Geriye bakıp çocukluğumu anımsadığımda, nasıl hayatta kalabildiğime hala şaşarım. Kötü bir çocukluktu; mutlu bir çocukluğun pek kayda değer yanı yoktur zaten. Sadece mutsuz bir çocukluk geçirmiş olmak da, mutsuz bir İrlandalı çocuk olmak kadar kötü değildir. Bundan da kötüsü, mutsuz bir İrlandalı Katolik çocuk olmaktır.”
Ekonomik kriz sırasında, Amerika’ya yeni gelmiş bir göçmen ailesinin çocuğu olarak, Brooklyn’de dünyaya gelen ve İrlanda’nın Limerick kentindeki yoksul mahallelerde büyüyen Frank McCourt’un anıları böyle başlıyor. Frank’in babası Malachy, genellikle çalışmadığı, çalıştığı zamanlar da aldığı parayı içkiye yatırdığı için, annesi Angela’nın çocuklarını bakıp besleyecek parası yoktur. Ancak aynı Malachy, sorumsuz ve garip bir adam olmasına karşın, Frank’in hikaye yazma yeteneğini ortaya çıkaracaktır. Frank, babasının, İrlanda’yı kurtaran Cuchulain hakkında anlattığı hikayelerle, annesine bebekler getiren, Yedinci Basamaktaki Meleğin hikayesiyle beslenerek büyür.

32 yorum:

  1. bu kitaba bayılıyorum canım,o kadar severek okumuştumki filmi çıktığında hemen izledim ama tam bir hayal kırıklığıydı filmi:( kitabı okuyan kimse sevmemiştir bence filmi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi izlemedim ama izlemek istiyorum.Öncesinde kitabını okuduğum hiç bir filmi beğenmemiştim:))

      Sil
  2. Lisedeyken okumuştum, şimdi hatırlarım da çok etkilenmiştim. Doğru yaa, böyle bir kitap okudum ben. Hımm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ancak okuyabildim , belki 3 aydır okunacaklarda bekliyordu , neden okumamışım daha önce bilmiyorum...

      Sil
  3. Okudugumda çok etkilenmiştim, üçünüde büyük bir hüzünle okumuştum. Film çok başarılı degildi, bende bu günlerde bu kitapla ilgili bir post hazırlarken sizinkini gördüm :)

    Hatta o dönem okuduktan sonra, kardeşimle İrlanda'ya gitme hayalleri kurmuştuk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrlandaya gitmeyi hep istiyorum ben de:))Tabi ki kitabı okuduktan sonra bu isteğim tekrar depreşti,ben de seninkine bir bakayım mı??

      Sil
  4. filmi de güzel bunun kitabı da.
    otobiyografi dünyada en çok okunan tür ki.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. otobiyografinin dünyada en çok okunan tür olduğunu bilmiyordum ben:( ama ben de değil maalesef, biyografileri severim ben daha çok...

      Sil
  5. Angelanın Küllerini bende beğenmiştim fakat 2. kitap "umuda doğru" bende hayal kırıklığı yarattı. Sizi etkilemek istemiyorum o yüzden siz okuyuncaya kadar yorumumun detaylarını saklıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımm, ertelemiştim bir süre zaten 2. yi hemen okumayı sevmediğimden, biraz daha erteleyebilirm o halde...

      Sil
  6. kitabın konusundan dolayı içeiğini merak ettim.. ben de biyografi okumayı çok seviyorum.. eğer bir de objektif bir bakış açısıyla yazılmışsa.. çünkü bazı biyografiler güzellemeden başka bir şey değil.. bu arada grange'nin şeytan yemini beni çok etkiledi.. günlerce rüyalarıma girdi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeytan yemini için ayrıca konuşalım:))
      Ben de şu objektiflik olayına takığım için pek sevemiyorum zaten, pek çok kimse objektif olmayabiliyor ve bu da satırlara yansıyor:)

      Sil
  7. Çok güzel bir kitap Angela'nın Külleri, ben Umuda Doğru'yu da beğendim, en azından öykü yarım kalmamış oldu. Frank McCourt'un Öğretmen adlı bir başka kitabı da var, o da güzel.
    Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğretmeni görmedim ama onu da listeye almalıyım gibi geldi...

      Sil
  8. Umuda Doğru ' da güzeldi ama ben en çok Angela 'nın küllerini beğendim .

    Teşekkürler , sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepçiğim diğerini de okuyacağım sonra paslaşalım, sevgiler benden...

      Sil
  9. 2 seriden oluşan bu kitabı edindim,daha sonra okuyacağım inşallah.Açıklama için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim , okuduktan sonra paslaşalım:))

      Sil
  10. frank McCourt'un 3 kitabnı da okudum. Beni en çok etkileyen bu kitabıdır. 2.si gençliğini anlatmaktadır. Bir de Öğretmen diye bir kitabı var. Onda da öğretmenlik yaptığı zamanı anlatır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar yorum gelince çok merak ettim , muhakkak öğretmeni de edinmeliyim:)

      Sil
  11. Her iki katbınıda beğenerek okudum. Okurken hüznlendirmişti yazarın yaşadıkları....
    İyi pazarlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet gerçekten hüzünlenilmeyecek gibi değil, teşekkürler...

      Sil
  12. Ortaokuldayken okumuştum ve hala etkisi sürmektedir üzerimde... Çok etkileyici bir kitaptı... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten öyleymiş Maya'cım, teşekkürler...

      Sil
  13. Çok ilginç kitaplar tavsiye ediyorsun. Çoğu kitap blogunda Best Seller'ları görüyorum. Dolayısıyla aynı kitap tavsiyeleri oluyor. Hemen hemen tüm tavsiyelerin ilgimi çekiyor. Ancak henüz hiç birini okumadım. Kitap günüm var benim. Kitapçıya gidip, uzun saatler sonunda bir torba kitapla çıkıyorum. Bir daha ki kitap günümde, senin tavsiyelerinden de mutlaka alacağım. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahu ne güzel yazmışsın ve ne kadar mutlu ettin beni .Çok teşekkür ederim, bir kitap gününe birlikte gidelim mi?

      Sil
  14. waaow süper bir blog .nerden aklına geldi böyle bir blog kurmak:) takipçinim bundan sonra .hep aradığım şeydi süper oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplardan başka yazabileceğim ne vardı ki hayatımda:)
      Çok teşekkür ediyorum , bu kadar güzel yorumdan sonra duraklamıyorum ve okuyorum...:)

      Sil
  15. Okurken bi kaç yerinde ağlamıştım heralde ben bu kitabın. Allahım nasıl bir açlık nasıl bir fakirlikti bu elemanın yaşadığı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen, yok böyle bir şey diyeceğim ama varmış ki yazılmış:(

      Sil