1 Ocak 2012 Pazar

1.Güneşi Uyandıralım- Vasconcelos

GÜNEŞİ UYANDIRALIM
-
JOSE MAURO DE VASCONCELOS
Çeviri:Aydın EMEÇ
Can Yayınları
271 Sayfa-1983 Basım 
51 Baskı yapmış


2012'nin ilk kitabı olsun diye, kitaplığımdaki kitabın olmadığının fark edilmesi üzerine alınıp ,kitaplıktaki yerine konulabilsin diye (tekrar) okuduğum Güneşi Uyandıralım.
Pek çok kişinin bildiği üzere Şeker Portakalının devamı, Deli Fişek'ten önceki ara kitap.Herkes tarafından çocuk kitabı diye adlandırılır, oysa ruhunda çocuk olanların, çocukluklarını unutanların,çocukları anlamaya çalışanların okuması hatta ara sıra okuması gereken kitaplardandır.
Ben, içimdeki çocuğu hiç büyütemedim, belki de bu nedenle çocuk kitaplarını da , gençlere yönelik yazılan kitapları da çocukmuşum gibi okudum, okurum.
İçindeki çocukları yitirmeyenler, daha öncesine inat  tekrar okumanız dileğiyle....

Çarpanlar:
"....Her zaman bakışlarını kaçırmayan kişilerle konuşmayı severim."
"....Aşkın yeryüzünün en önemli şeyi olduğunu keşfettim."
"....Mutluluk zaman gibidir;hareketsizdir ve insanlar gelip geçerler..."
"Yeniden çocuğum.üş gören bir çocuk .Yalnız bir çocuk.Niçin büyümeli??İstemiyorum.Hiç bir zaman istemedim."

ARKA KAPAK
Şeker Portakalı'nın sevimli küçük kahramanı Zézé işte yine karşınızda. Gözlerinin içi yine ışıl ışıl, yüreği yine sevgi dolu. Ama hüzünleri, biraz daha büyümüş bir çocuğun hüzünler, küçüklüğündeki Şeker Portakalı yok artık, ama bu kez de yüreğinde sevgili bir kurbağası var. Zengin ve aşırı alıngan bir aile onu evlat edinmiş. Ama Zézé, babalığının iyi niyetli davranışlarına bir türlü karşılık veremiyor. Evdeki biricik dostu aşçı Dadada. Bir de düşlerindeki, yeri doldurulmayan, yüreğine sokulup yerleşen kurbağa ve filmlerde, gerçek babasının yerine koyduğu ünlü Fransız şarkıcı Maurice Chevalier. Çok parlak bir öğrencidir Zézé. Ama şimdi ergenlik dönemindedir, sinirlidir, huysuzdur. Üstelik de sırılsıklam aşıktır. Şeker Portakalı'nın devamı olan bu kitabı da çok seveceğinizi biliyoruz. Bu kitabın da devamı var: Delifişek. O kitapta da, Zézé'yi artık delikanlı yaşında izleyeceksiniz.

7 yorum:

  1. Geçtiğimiz aylarda okumuştum ben de ikinci kez. Harika gerçekten.. Yüreğinin bir parçası çocuk kalan büyüklere de hitap ediyor dediğiniz gibi. Seride en sevdiğim kitap budur. Fayolle'u asla unutmayacağım.

    YanıtlaSil
  2. Buket :gerçekten öyle buketçiğim, çok güzel ve okunmalı denebilecek kitaplardan...

    YanıtlaSil
  3. O. Ali :Fayolle asla unutulmayacak karakterlerden değil mi...Ben de en çok, Zeze'den sonra onu severim...

    YanıtlaSil
  4. Ağlaya ağlaya okunası bir kitaptır..

    YanıtlaSil