8 Aralık 2011 Perşembe

PARFÜMÜN DANSI
-
TOM ROBBINS


Çeviri:Belkıs Çorakçı Dişbudak
Ayrıntı Yayınları
361 Sayfa-1995 Basım
(20 Baskı yapmış)


Herhalde ben bu kitabı anlamadım.Anlayamadım.Üzgünüm beğenmedim, beğenemedim.Belki zamanlama, belki ruh halim bilmiyorum , bir türlü kendimi veremedim.Ama tabi ki ben beğenmedim diye siz de beğenmeyeceksiniz diye bir şey yok , okuyun paylaşalım derim:))

ARKA KAPAK
Oyunculuk uçarılık değil, bilgeliktir diyerek çılgınlık derecesinde 'oyuncul' romanlar yazan Tom Robbins, bu romanda hayatımızı var eden en temel kavramlar hakkında düşünmeyhe ve insanın doğayla ilişkisinin kopma sürecinin anlatııldığı düşsel / tarihsel bir yolculuğa çağırıyor bizi. Batı'dan Doğu'ya, oradan da Yeni Dünya'ya uzanan, ölümsüzlüğü kovalayan ve yüzyıllar süren bir yolculuktur bu. Batı acı çekmeyi seven, mantığa, bireyciliğe ve üretime tapınanların diyarıdır. Doğu, aşka, boş zamana, münzeviliğe, bilinmezliğe hayatında yer veren insanların yaşadığı su ve parfüm diyarıdır. Yeni Dünya'da ise sadece 'başarı' ve hırs vardır. Yolculuğun en ilginç kişisi ise keçi ayaklı, zevk ve bereket tanrısı Pan'dır. Pan, insanların duyguları ile düşünceleri arasına duvar çekmeleri, yaşamak yerine, cennete kabul edilmek ve doğayı tahakküm altına almak için çalışmaları; dans çalışmaları; dansı müzik ve aşkal ilgilenmek yerine, doğru ve yanlışla uğraşan Aristo, İsa ve Descartes'a inanmaları ile gücünü yitiren bir tanrıdır. Aynı zamanda Bay Mantıksız, Bay İçgüdü, Bay Hayvani Sır, Bay Çingene, Mastürbasyon, Bay İnatçı Güç, Bay Küstahlık, Bay Doğa Eni İyisini Bilir...dir. Pan'ın en yakın arkadaşları ise 'insanın kalbiyle yaşamasını' savunan kendi kendinin kralı Alobar ve Kama-Sutra'yı bütün incelikleriyle bilen koku bilgesi Kudra'dır. Bugün Pan'ın, Alobar'ın ve Kudra'nın izleyicileri günahlarından pişman olmayan günahkârlar, inançsızlar, şehvetli kadınlar, müzisyenler, âşıklar, asiler, şairler ve delilerdir. Bu kitapta hayatlarını bir 'deney' olarak yaşayanlar anlatılmaz. Onların okumalarına da gerek yoktur !

2 yorum:

  1. :) beğenmediğinize göre hazır değildiniz herhal.
    kitap hoş ve üslup olarak da gayet iyi.
    Genel olarak ele alındığında hoş bir izlenim bırakıyor okuyanlarda, ileride tekrar okursunuz umarım.

    YanıtlaSil