11 Aralık 2011 Pazar

AŞKIN GÖZYAŞLARI I
(TEBRİZLİ ŞEMS)
-
SİNAN YAĞMUR
Karatay Yayınları
242 Sayfa-2010 Basım
(390. Baskı)


Bu kitabı pek çok kitap sitesinin; çok okunanlar listesinde, en çok satanlar listesinde gördüm ancak ön yargılı bir yaklaşımla asla almadım.Sonra günlerden birgün(fuar öncesi), arkadaşın biri ''bak gözü yaşlı bir kitap varmış çok anlattılar, alıp bir de sen oku, sen anlat ''deyince el mahkum almak zorunda kaldım.
Aradan günler geçti ben kitabı elime aldım 60. sayfada ne göreyim , bir baskı hatası.Benim en nefret ettiğim şeylerden biridir okuduğum kitabı yarım bırakmak, kitap beni sarmasa da , bitirmek için çabalarım.Ama bu baskı hatalarına canım daha da çok sıkılır çünkü bırakmak zorunluluk olmuştur.
Aldığım standın da yardımıyla(kitapsan) yeni kitabıma kavuşmayı bekleyedurayım elime başka kitaplar geçti ve neredeyse unutuldu Aşkın Gözyaşları.Ancak elime gelmesiyle birlikte bir solukta okuyup bitiriverdim .Çünkü acayip güzel bir kitap, şimdi elimde ikincisi Mevlana var , O, daha da güzel.
Yıkılsın ön yargılarım, yıkılsın...Bayılıyorum ön yargılarımın yıkılmasına , gerçekten hak ediyormuş en çok satanlar listesini de , en çok okunanlar listesini de .Sinan Yağmur'a teşekkürlerle...

ARKA KAPAK

Yedinci ve en tesirli bıçak darbesi ensesine gelir boynu sağa doğru bükülmüştür.Dervişler yere kapanmasını bekleye dursun.Şems Hz.Peygamberin şu hadisini sesi boğuk mırıldanır.''Allah 'a kavuşmayı isteyeni Allah daha sever.''
Dervişelerden birisi sırtına tekmeyi vurur.Yüzüstü taş zemine kapanır,dudağı patlamış,dişleri zemine dökülmüştür.Siyah feracesi kanlar içinde bordoya dönmüştür.Saçlarından tutarak kafasını kaldıran dervişin niyeti Şems'in başını gövdesinden ayırmaktır.
Baş derviş engeller.Bırakın son nefesini versin.Sonra da en yakın kuyuya atın.Kıyafetine sarıp atın.Avluyu yıkayın Sabah ile yola çıkarız.
Şems hala son nefesini vermemiştir.Sille taşının üzerindeki başını hafifçe göğe kaldırır ve :
''Allah ne güzel sevgilidir.Rabbim sana aşığım.Ve bu canı sana hediye ediyorum.''
Mevlana içeri girer,mendili koklar titreyerek açar.İçinden sarı kağıda yazılmış bir not çıkar.''Yemin ederim ki ölümümün gözlerinin önünde olmasını isterdim.Gö ki aşk için ölmek ne demekmiş.''Mevlana olduğu yere düşüp
bayılmıştır.
''Geceden sonra ''doğan kalplerin göllerini cennete çeviren bir gözyaşı bu.Çoraklaşmış ve çöle dönmüş kalpler;açın sadrınızı!Aşkın gözyaşları ,serin serin,sağanak sağanak,üzerimize damlıyor;bakın gökyüzüne ,nasıl da aşk yağıyor...


6 yorum:

  1. bende de önyargı var bu seriye dair, bir an önce kırmalıyım! dördüncü kitap da yoldaymış bu arada :)

    YanıtlaSil
  2. O.Ali-Bir an önce kırılsın şu önyargılar hem sende hem ben de...Evet 4. ve devamı da var, ben bu kitapları arkadaşım için almıştım ama şimdi kendime bir seri oluşturmalıyım diye düşünüyorum...

    YanıtlaSil
  3. Elif Şafak'ın Aşk'ından sonra merak ettim bu kitapları, o kadar basit midir acep diye? Bilemiyorum,hala cesaret edemedim. Arka kapaklara bakarsak benim için fazla duygulu gelebilir :(

    YanıtlaSil
  4. N.Narda :Elif Şafak'ın Aşk'ını da beğenmiştim ben ama bunlara bayıldım, evet bir hayli de duygusallar...

    YanıtlaSil
  5. Elif Şafak okumaya çalışmıştım ama beni cezbedemedi; bıraktım. Fakat Aşkın Gözyaşları kendini defalarca okuttu bana, ezberletti. Çok güzel bir kitaptı; bir hayat çıkar, a-z'ye herşey hayatın her anında hatırlanacak cinsten. Zaten en son Mevlana' ya gelen mektup artık 'Aşkın Gözyaşları'na ağlatıyor. Mükemmel!

    YanıtlaSil
  6. Mrym:gerçekten mükemmeldi...teşekküler yorum için...

    YanıtlaSil