2 Kasım 2011 Çarşamba

SUZAN DEFTER
-
AYFER TUNÇ
Can yayınları
2011 Basım-127 Sayfa


Ayfer Tunç'un bu kitabı, daha önceki Taş-Kağıt -Makas kitabında yayınlanmış öykülerinden birinin, ayrı olarak kitaplaştırılmış hali.Ben Taş-Kağıt-Makas'ı okuduğum için, hikayeyi tekrar etmiş oldum, gerçi o kitaptaki beni etkileyen hikayeydi.O nedenle sevindim ayrı bir kitap olarak basılmasına . İki günlük var kitapta , karşılıklı olarak yazılan , sırayla mı aynı anda mı okuyacağınıza siz karar vermelisiniz.Ben önce ilkini(sayfaların ön yüzü bir günlük, arka yüzü diğer günlük olarak basılmış) sonra diğerini okuyup şaşırmayı tercih ettim.Hayatlarından kesitlerle birlikte , aile ve içinde yaşayanların bakış açısı var kitapta, kendinizden de bir şeyler bulabilirsiniz, çok ta ütopik değil açıkçası.Ben umutsuz aşkları anlatan öyküleri beğendiğimden, bu öykü de beni etkiledi, bilmiyorum neden, aşklar; kavuşamayınca daha bir kıymetli gözümde.... 

Güzeller:

"Gerçekten güzelleşiyorsa iyi
ben güzelliğini görmeye başladıysam o da iyi
güzelliği yakıştırmaya başladıysam
bu  yazının zaferidir, o belki daha da iyi."

"Ayrılmak, gidenin, kalanın kucağında bir kucak kor bırakmasıdır."

ARKA KAPAK:

"İnsan gençliğini aşka vermezse, gençlik ne işe yarar?"

"Ama kaybeden sonunda siz olmuşsunuz."
"Kayıp mı? Kaç kişi böylesine sevebilmiştir dünyada?"
"Ama bir kucak korla kalan siz olmuşsunuz."
"İyi ya boş değildi kucağım."
"Ama yandınız, kül oldunuz."
"Ama vardım, kül bunun kanıtı."

12 Eylül'ün gölgesinde boğulan bir aşk hikâyesi... Yaşamın kıyısında seyirci olmaktan öteye gidememiş bir erkek... Birbirinin ışığıyla kamaşan iki ayna arasında parçalanan bir kadın... Başkasının gözünde nasıl göründüğünü, iki günlük üzerinden anlatan deneysel bir çalışma. Modern zamanların karmaşık insanlık halleri Ayfer Tunç'un usta kaleminden unutulmaz bir edebiyat şölenine dönüşüyor. 

Suzan Defter, daha önce öykülerinden biri olduğu Taş-Kâğıt-Makas'tan azat olmuş, tek başınalığı hak etmiş bir eser.

5 yorum:

  1. Merhaba, ben de bu aralar Ayfer Tunç'la yatıp kalkıyorum:)Setini almıştım, Kapak Kızını bitirdim, Evvelotel'i okuyorum.Sonrasında da Suzan Defter'i okuyacağım.İlginç bi kitap gibi görünüyor.
    Bu arada bir Hakkan Günday kitabı daha yorumlanacak gibi, bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Flzpink-Ben de senin bloğunda Ayfer Tunç setini aldığını görmüştüm, benim yazımını sevdiğim yazarlardandır kendisi, umarım sen de beğenirsin...Ve evet tam bir Hakan Günday tutkunuyum, Ziyan da süper bir kitap , umarım yakında paylaşacağım....

    YanıtlaSil
  3. Ben de geçenlerde ilk Ayfer Tunç okumamı yapmıştım. Taş- Kağıt- Makas'taki bu hikayenin başlı başına yayınlanabileceğini de söylemiştim ki yayınlamışlar sizden öğrendiğimize göre. İyi okumalar.

    YanıtlaSil
  4. N.Narda, teşekkürler yorum için...

    YanıtlaSil
  5. Bende bu kitabı yeni bitirdi. ilk Ayfer Tunç kitabım oldu. ve oldukça beğendim. Güzel bir yorum olmuş. Benimde altını çizdiğim bi kaç yerler oldu. Tekrar okuyabilirim hatta :)

    YanıtlaSil